loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون 

برای انتقال داده ها از گوشی به تلویزیون دیگر نیاز به سیم ندارید. یکی از قابلیت های پرکاربرد تلویزیون هوشمند، اتصال گوشی به تلویزیون بدون سیم است. در واقع برای اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند با wifi direct و اشتراک گذاری فیلم، عکس، شنیدن موسیقی و یا مشاهده صفحه بازی، فقط باید تلویزیون هوشمند شما از فناوری وای فای دایرکت پشتیبانی کند. در این مقاله سعی داریم تا درباره نحوه اتصال موبایل به تلویزیون هر آنچه باید بدانید را بخوانید.

آنچه در این مقاله خواهید خوانند

  • اتصال موبایل به تلویزیون از طریق بلوتوث
  • وای فای دایرکت چیست؟
  • Wifi direct تلویزیون چیست؟
  • اتصال موبایل به تلویزیون با کابل HDMI
  • بهترین برنامه اتصال گوشی به تلویزیون
  • آموزش نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای دایرکت
  • آموزش گام به گام اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن   
  • اتصال با سیم گوشی به تلویزیون های ایکس ویژن
  • اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون های ایکس ویژن از طریق screen mirror و fast cast

اتصال موبایل به تلویزیون از طریق بلوتوث

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون با بلوتوث، یکی از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند است که کاربرد بسیاری دارد و می‌توانید برنامه‌ها، فیلم‌ها و تصاویر موبایل خود را به راحتی در تلویزیون مشاهده کنید. برای اتصال مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بلوتوث گوشی و تلویزیون خود را روشن کنید.
  • دکمه Home را فشار دهید.
  • سپس از قسمت تنظیمات یا Setting وارد قسمت بلوتوث (Bluetooth) شوید.
  • گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید تا تلویزیون در حالت جستجو دستگاه‌های دیگر قرار گیرد و نام دستگاه در فهرست بلوتوث موبایل ظاهر شود.
  • لیستی از دستگاه‌های بلوتوث موجود نشان داده می‌شوند.
  • نام دستگاه خود را از لیست بلوتوث انتخاب کرده تا اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث انجام شود.
  • چنانچه از شما وارد کردن رمز عبور خواسته شد، به دستورالعمل راهنمای دستگاه مراجعه کنید. پس از وارد کردن رمز، تلویزیون به بلوتوث وصل می‌شود.

برای آشنایی با مشکلات تلویزیون و راهنمای حل آن‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

وای فای دایرکت چیست؟

در ابتدای این مقاله لازم است وای فای دایرکت را تعریف کنیم. وای فای دایرکت از اوایل سال 2000 وارد عرصه تکنولوژی شد. به بیانی ساده، wifi direct اتصال بی سیم و مستقیم دو دستگاه به یکدیگر است. در واقع وای فای دایرکت، مثل سیستم بلوتوث عمل می کند که بدون نیاز به اینترنت می توان دو دستگاه مثل گوشی و لپ تاپ را به هم وصل کرد. اما سیستم وای فای دایرکت بسیار پیشرفته تر از بلوتوث است.

وای فای دایرکت چیست؟

تفاوت بلوتوث با وای فای دایرکت

گفتیم که وای فای دایرکت مثل بلوتوث عمل می کند اما بسیار پیشرفته تر از آن است. 2 تفاوت اصلی وای فای دایرکت با بلوتوث این است که:

  1. وای فای دایرکت در اتصال بین دو دستگاه، برد مسافتی بیشتری را نسبت به بلوتوث پوشش می دهد.
  2. وای فای دایرکت سرعت بالاتری در انتقال داده بین دو دستگاه دارد.

مزایای اتصال وای فای دایرکت

در مورد تفاوت وای فای دایرکت و بلوتوث صحبت کردیم . حالا باید بگوییم که از جمله مزایای روش اتصال وای فای دایرکت این است که:

  • یک دستگاه به ‌عنوان نقطه دسترسی و دستگاه دیگر با استفاده از پروتکل‌های امنیتی WPS و WPA/WPA2 به آن متصل می‌شود.
  • در صورت عدم وجود شبکه Wi-Fi برای دسترسی به دستگاه‌ ها، نیز عمل می‌کند.
  • فناوری wifi direct امکان اتصال سریع چندین دستگاه را بدون نگرانی‌های امنیتی فراهم می‌کند.

Wifi direct تلویزیون چیست؟

تا اینجا در مورد تکنولوژی وای فای دایرکت صحبت کردیم. امروزه دستگاه های زیادی از جمله گوشی های اندرویدی، IOS، هدفون ها، چاپگر های بی سیم و حتی صفحه کلید ها به فناوری وای فای دایرکت مجهز شده اند. اما هدف اصلی ما توضیح تکنولوژی وای فای دایرکت در تلویزیون هوشمند است. با استفاده از فناوری wifi direct به راحتی می توان گوشی و تلویزیون را به یکدیگر متصل کرد.

Wifi direct تلویزیون

چگونه وای فای تلویزیون را روشن کنیم؟

اگر سوال دارید که چگونه وای فای تلویزیون را روشن کنیم؟ شما برای فعالسازی وای فای در تلویزیون هوشمند باید به گزینه‌ی Menu رفته، روی گزینه‌ی Network کلیک کنید و در این قسمت گزینه‌ی Wi-Fi Direct را فعال کنید.

اندروید 11

از مزایای اتصال به وای فای تلویزیون، میتوان وبگردی در تلویزیون، را نام برد. همچنین امکان نصب اپلیکیشن در تلویزیون هوشمند نیز از طریق اتصال به وای فای برای شما فراهم میشود. در این زمینه پیشنهاد میکنیم فیلم راهنمای نصب اپلیکیشن در تلویزیون ایکس ویژن را مشاهده نمایید.

آموزش نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای دایرکت

برای اتصال گوشی به تلویزیون با wifi direct، باید ابتدا مطمئن شوید که هر دو دستگاه از تکنولوژی وای فای دایرکت پشتیبانی می کنند. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای فعالسازی وای فای دایرکت در تلویزیون به گزینه‌ی Menu رفته، روی گزینه‌ی Network کلیک کنید و در این قسمت گزینه‌ی Wi-Fi Direct را فعال کنید.
  2. سپس برای فعالسازی وای فای دایرکت در گوشی، به قسمت Settings گوشی بروید. روی گزینه‌ Settings کلیک کرده، به قسمت Connections رفته و در قسمت Wi-Fi، گزینه‌ی Wi-Fi Direct را فعال کنید.
  3. سپس در صفحه‌ی وای فای دایرکت گوشی لیستی از دستگاه‌های موجود را مشاهده می‌کنید. نام تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید. در این مرحله گوشی شما شروع به برقراری ارتباط با تلویزیون می‌کند.
  4. در نهایت پیام اتصال موفق وای فای دایرکت روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.
مراحل اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای دایرکت

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

ممکن است مدل گوشی شما به درگاه میکرو usb مجهز باشد. در این صورت می‌توانید تنها با خرید یک کابل مبدل میکرو usb به HDMI اتصال گوشی خود به تلویزیون را امکان‌پذیر کنید. استفاده از این مبدل‌ها هم درست مانند مبدل‌های تایپ سی بسیار آسان است.

برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل مبدل میکرو usb به HDMI کافیست که ابتدا یک سمت کابل آداپتور را به درگاه شارژ گوشی خود وصل کنید. سپس کابل HDMI خود را از یک سمت به آداپتور و از سمت دیگر به پورت تلویزیون متصل کنید. پس از آن حالت نمایش تلویزیون خود را روی ورودی HDMI مورد نظر قرار دهید. درنهایت می‌توانید محتوای گوشی خود را روی تلویزیون تماشا کنید.

بهترین برنامه اتصال گوشی به تلویزیون

در گوشی‌های اندروید ChromeCast و MiraCast را می‌توانیم معرفی کنیم. تنظیمات کروم کست به صورت پیش‌فرض در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و شما برای اتصال به آن نیاز به نصب برنامه Google Home دارید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا محتوای گوشی خود را بر روی نمایشگر تلویزیون استریم کنید.

همچنین بهترین برنامه برای اتصال گوشی آیفون می‌توانیم به Apple AirPlay اشاره کنیم. استفاده از این برنامه به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به خرید کابل اتصال گوشی به تلویزیون به راحتی اتصال را انجام دهید.

آموزش گام به گام نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

تا این مرحله تکنولوژی وای فای دایرکت را معرفی کردیم. این توضیح را باید اضافه کنیم که اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن از دو طریق با سیم و بی سیم صورت میگیرد.

اتصال با سیم گوشی به تلویزیون های ایکس ویژن

اتصال گوشی با سیم در تلویزیون های ایکس ویژن برای انتقال داده با استفاده از کابل HDMI در گوشی و لپ تاپ صورت می گیرد. همچنین از پورت microUSB port کابل Mobile High Definition Link) MHL) و یا SlimPort برای اتصال با سیم تبلت به تلویزیون استفاده می شود.

اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

جدیدترین روش برای اشتراک گذاری داده ها از گوشی به تلویزیون روش بی سیم است. دو روش استاندارد اشتراک گذاری داده ها از گوشی به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن روش های screen mirror و روش fastcast  است.

اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

قابلیت screen mirror تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

اگر گوشی شما مجهز به سیستم عامل اندروید باشد می توانید از قابلیت screen mirror  برای اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن استفاده کنید.
اتصال وایرلس گوشی اندروید به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن از طریق اسکرین میرور، باعث اشتراک گذاری کل صفحه گوشی شما بر روی نمایشگر تلویزیون هوشمند ایکس ویژن می شود. این اطلاعات می تواند از نوع داده های صوتی، تصویری و حتی اشتراک صفحه بازی گوشی روی تلویزیون باشد. در ادامه نحوه اتصال موبایل به تلویزیون از طریق اسکرین میرور را توضیح میدهیم.

(بیشتر بخوانید: چگونه مشکلات اتصال wifi screen mirror را برطرف کنیم؟)

screen mirror تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

نحوه اتصال در روش اسکرین میرورینگ تلویزیون ایکس ویژن به این شکل است که:

  1. دکمه هوم بار روی ریموت کنترل تلویزیون هوشمند ایکس ویزن را فشار دهید
  2. وارد  گزینه اشتراک صفحه نمایش شوید.
  3. پس از مشاهده در حال انتظار جهت اتصال ، دستگاه آماده اشتراک گذاری  تصویر می باشد.
  4. در این مرحله اگر گوشی قابلیت میرور و شیر صفحه نمایش (Mirror/Share) داشته باشد، آن را فعال کنید.
  5. در مرحله آخر نام تلویزیون ایکس ویژن شما، مثلا روی تلفن همراه شما ظاهر می شودکه باید آن را انتخاب کرده و سپس فعالسازی را انجام دهید. دقت داشته باشید که تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن مثل تلویزیون 50 اینچ سری 6 ایکس ویژن مدل XCU635 از قابلیت WIFI Screen Mirror پشتیبانی می کند.

قابلیت Fast Cast تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون در سیستم عامل ios به این صورت است که می بایست حتما برنامه Fast Cast را روی موبایل خود نصب نمایید.

نحوه اتصال در روش Fast Cast یا انتشار سریع در تلویزیون ایکس ویژن به این شکل است که:

  1. برای دانلود Fast Cast، برنامه QR اسکن ،(بارکد خوان) را بر روی گوشی دانلود و نصب کنید.
  2. دکمه هوم بار روی ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن را فشار دهید.
  3. بر روی برنامه انتشارسریع – FAST CAST کلیک کنید و با برنامه QR اسکن ، بارکد مناسب با نوع گوشی را از روی صفحه تلویزیون اسکن کنید.
  4. در این مرحله  لینک دانلود برنامه به گوشی ارسال می‌شود. برنامه FAST CAST را دانلود کنید.
  5. تلویزیون و گوشی، هر دو را به یک مودم (نقطه اتصال) متصل کنید.
  6. در مرحله آخر با اجرای نرم افزار FAST CAST بر روی گوشی، موزیک، فیلم و مدیا که داخل حافظه گوشی است را انتخاب کنید تا به صفحه تلویزیون منتقل ‌شود.
قابلیت Fast Cast تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

و در پایان

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و قابلیت های جدید تلویزیون های هوشمند، بهره مندی از ویژگی های جذاب تلویزیون به یکی از دغدغه های ما تبدیل شده است. تلویزیون‌ 65 اینچ هوشمند ایکس ویژن مدل 65XTU845 یکی از جدیدترین محصولات پرچم دار ایکس ویژن است که با اتصال بی‌سیم از طریق wifi screen mirror ، تلویزیون هوشمند شما را به آینه تمام قدی از گوشی موبایلتان تبدیل میکند. برای مشاهده سایر ویژگی ها و امکانات این سری از تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن کلیک کنید.

نظرات 22

  1. saeedpourjhah.m

    آیا مدل ۶۴۵ ایکس ویژن کارایی توضیح داده شده را دارد.

  2. خسروی

    سلام وقت بخیر
    من از طریق وصل بی سیم گوشی خودم و با برنامه میراکست به تلویزیون وصل میکنم اما صدا نداره . یعنی تصویر گوشی روی تلویزیون میاد اما صدا نداره .

  3. عطیه ارگی

    سلام من گوشیم سامسونگ A12 از طریق صفحه نمای بی سیم وصل نمیشه چکار کنم .
    قبلا با گوشی هوآوی وصل میشد

    • حسین

      منم مشکل شمارو دارم من خودم لیسانس کامپیوتردارم اما وای فای دایرکت من کد میخواد و وصل نمیشه

      • Sahar-Palangi

        لطفا هر دو سیستم تلویزیون ایکس ویژن و موبایلتون رو به یک وای فای وصل کنید.

  4. ابراهیمی

    ممنونم از اطلاعات مفیدتون

  5. دبیقی

    ایکویژن ۴۹ اینچ نداره

  6. Z

    سلام من گوشیم a22 هست از طریق بی سیم به TV وصل نمیشه چیکار کنم؟

    • مسلم ایرانشاهی

      سلام گوشی من ایفون ۱۱هست به تلوزیون ایکس ویژن سری ۸چجوری وصل بشم با چه برنامه ای کانکت بشم

  7. مهدی

    سلام به هیچ وجه من نمیتونم گوشی رو به تلویزیون وصل کنم ن که نتونم اصلا نمیشه وصل شد انگاری این مدل تلویزیون ایکس ویژن اصلا از این قابلیت ها پشتیبانی نمیکنه

  8. محمدعبدی

    سلام آیا تلویزیون ایکس ویژن ۵۵ فورکا ایا این قابلیت‌ها را دارد

  9. علیرضا عنایتی

    سلام تلویزیون من مدل 55 xyuهنگام وصل شدن گوشی با بلوتوث به tv با اینکه pair میشود اما متصل نمیشود با گوشی های مختلف از برندهای متفاوت تست کردم

  10. سعید سجادی

    سلام ببخشید،من الان موبایل به تلویزیون ایکس ویژن که میخواد وصل بشه ی اکانت باز شده نام کاربری و رمز عبور ازم میخواد.
    این مرحله به چه صورت باید رفعش کنم.

    • Sahar-Palangi

      دوست عزیز احتمالا مورد شما به تلویزیون ربط نداره، اکانت وای فای یا هات اسپات شما هست که ازتون رمز میخواد. مدل تلویزیون رو بفرمائید

  11. محمد مقدم

    درود . چگونه پی سی را به به تی وی وصل کنیم ؟ 55 سری 7

  12. حسین

    سلام.من هر کاری میکنم وصل نمیشه باید چیکار کنم؟

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز در صورتی که گوشی موبایل شما مجهز به وای فای اسکرین میرور نباشه، امکان اتصال به تلویزیون بدون سیم را نخواهید داشت. و نکته دوم اینکه برای اتصال حتما وی پی ان را خاموش کنید.

  13. Amir

    لینک اپتونو بذارید درست راهنمایی کنید سرسری ی چی نوشتید رفته حد اقل ی عکس از اپ مربوطه بذارید این همه اپ هست هیچکدومم متصل نمیشه

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز
      هر تلویزیون برنامه اتصال متفاوتی داره. مثل
      E-share
      magic connect
      fast cast
      بسته به مدل تلویزیون ایکس ویژن اپلیکیشن ها متفاوت است.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*