loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

یک تلویزیون استاندارد باید بیننده و شنونده داشته باشد. یعنی علاوه بر کیفیت تصویرعالی، از سیستم صوتی قدرتمند برخوردار باشد. سیستم صوتی هارمن کاردن یا Harman Kardon یکی از رایج ترین و قدرتمندترین سیستم های صوتی مورد استفاده در تلویزیون است. در این مقاله ایکس ویژن با ما همراه باشید تا در مورد انواع سیستم صوتی تلویزیون از جمله هارمن کاردن بیشتر بخوانید.

در این مقاله همراه شما هستیم تا در مورد مطالب زیر صحبت کنیم:

  • درباره سیستم صوتی
  • آشنایی با انواع سیستم های صوتی تلویزیون
  • سیستم صوتی Harman Kardon چیست؟
  • تلویزیون هارمن کاردن و بررسی ویژگی ها
  • معرفی انواع تلویزیون ایکس ویژن هارمن کاردن

درباره سیستم صوتی

هرچقدر هم از کیفیت تصویر تلویزیون خود راضی باشیم تا وقتی که یک صدای قدرتمند با تصویر ترکیب نشود، برای بیننده راضی کننده نخواهد بود. سیستم صوتی تلویزیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه شرکت های تولید کننده تلویزیون برای افزایش جذابیت محصولات خود از انواع سیستم های صوتی قدرتمند استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سیستم های صوتی تلویزیون

سیستم صوتی که یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده تلویزیون است به کیفیت صدای خروجی تلویزیون ها، توان و میزان صدا کمک می‌کند. سیستم های صوتی در مدل های مختلف و متنوع طراحی و تولید شده اند و دارای اجزا مختلف هستند که می توان به ساندبار ها، ساند ووفر، اسپیکر های خانگی و …. اشاره کرد.

معمولا تلویزیون های موجود در بازار که از تکنولوژی روز تبعیت می کنند دارای دو سیستم صوتی رایج هستند. این دو سیستم شامل سیستم صوتی Harman Kardon و Pure Sound است. البته طبیعی است که برخورداری از سیستم صوتی پیشرفته در تلویزیون ها، بر قیمت تلویزیون نیز تاثیرگذار خواهد بود. (بیشتر بخوانید: راهنمای تعیین بودجه برای خرید تلویزیون هوشمند)

 در ادامه سعی داریم در مورد دو سیستم هارمن کاردن و Pure Sound صحبت کنیم.

سیستم صوتی Harman Kardon چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که سیستم صوتی harman kardon چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که تاریخچه سیستم صوتی هارمن کاردن به تاسیس کمپانی هارمن کاردن (Harman Kardon) برمی گردد. این کمپانی در سال 1953 توسط سیدنی هارمن و برنارد کاردن تاسیس شد.

سیستم صوتی Harman Kardon

سیستم صوتی هارمن کاردن که در آمریکا بسیار شناخته شده است محصولات صوتی حرفه ای مختلفی به بازار عرضه می کند. بطوری که برندهای خودرو سازی مانند مرسدس بنز، بی ام و، آئودی و ولوو سیستم صوتی هارمن کاردن را به عنوان یک آپشن لوکس برای تولیدات خود به مردم عرضه می کنند.

ویژگی های سیستم صوتی هارمن کاردن

در مورد ویژگی های بارز سیستم صوتی هارمن کاردن باید بگوییم که صدایی فراگیر و همه جانبه با پهنای باند وسیع از جمله ویژگی های اصلی سیستم صوتی Harman Kardon است. صدای فراگیر سیستم هارمن کاردن، باعث می شود که بیننده تماشاگر صحنه ای از صدای وسیع به صورت یکنواخت باشد. هارمن کاردن در تقویت کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون بسیار موثرعمل می کند.

به طور کلی ویژگی های سیستم صوتی هارمن کاردن عبارتند از:

  • صدایی فراگیر و همه جانبه با پهنای باند وسیع
  • تقویت کیفیت صدای بلندگو
  • حجم صدای خروجی قابل قبول بدون افت کیفیت صدا
  • کیفیت صدای بهتر از نسل های قبلی سیستم های صوتی

آشنایی با انواع محصولات سیستم صوتی هارمن کاردن

همانطور که قبل تر اشاره کردیم سیستم صوتی هارمن کاردن محصولات صوتی حرفه ای مختلفی به بازارعرضه می کند. از هدفون و اسپیکر گرفته تا ساندبار و سیستم های صوتی تلویزیونی، همه و همه توسط کمپانی هارمن کاردن تولید می شود. به طور مثال، اسپیکر هارمن کاردن که از نوع اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن نیز تولید شده است صدایی با بیس قدرتمند تر از قبل و شفافیت بسیار بالا تولید میکند. یا مثلا هدفون بی سیم هارمن کاردن با استفاده از نویز کنسلینگ فعال، لذت شنیدن موسیقی را برای شنونده دوبرابر میکند.

سیستم صوتی Pure sound

یکی از جدیدترین سیستم های صوتی دنیا سیستم صوتی Pure Sound است. اکثر تلویزیون های موجود در بازار دارای بلندگوهایی با توان 10 وات هستند، درحالیکه  تلویزیون مجهز به سیستم Pure Sound مثل تلویزیون 65 اینچ سری 8 ایکس ویژن مدل 835 و تلویزیون 65 اینچ سری 8 ایکس ویژن مدل 845 با استفاده از بلندگوهای پرقدرت و طراحی اسپیکرها در جلوی تلویزیون، صدایی رسا و پرقدرت ارائه می‌‌کند.

سیستم صوتی Pure Sound

مزیت طراحی اسپیکر در جلوی برخی از مدل های تلویزیون ایکس ویژن سری 7 که مجهز به سیستم صوتی Pure Sound است این است که صدا بدون برخورد با مانع و به طور مستقیم به گوش می‌‌رسد. از انواع این تلویزیون ها می توان مدل تلویزیون FHD هوشمند ایکس‌ویژن سری 7 مدل XT755 را نام برد.

تلویزیون هارمن کاردن و بررسی ویژگی ها

سیستم صوتی هارمن کاردن هنوز هم جز قدرتمندترین سیستم صوتی های تلویزیونی است که در برخی مدل های تلویزیونی ایکس ویژن مثل تلویزیون 65 اینچ هوشمند سری 6 ایکس ویژن وجود دارد. در تلویزیون های مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردن لذت تماشای تصویر با رسایی صدا، دو چندان می شود. سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردون صدا را با بالاترین سطح کیفیت به گوش شما می‌رساند تا لذت تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی دوچندان شود.

ویژگی های تلویزیون هارمن کاردن

تلویزیون های مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردون دارای بلندگویی هستند که می‌تواند صدایی یکنواخت، بم عمیق و پهنای باند وسیع ایجاد کند. به این ترتیب لذت تماشای کیفیت تصویر با صدایی فوق العاده ترکیب می شود و یک سینمای واقعی را به خانه میاورد.

معرفی انواع تلویزیون ایکس ویژن هارمن کاردن

فناوری سیستم صوتی harman / kardon در تلویزیون تلویزیون سری 6 ایکس ویژن مدل 635 وجود دارد. همچنین تلویزیون سری 8 ایکس ویژن مدل 835 و تلویزیون هوشمند سری 8 ایکس ویژن مدل 845 مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردن است. شما برای اطلاع از نمایندگی های فروش تلویزیون های ایکس ویژن می توانید به صفحه محصولات تلویزیون ایکس ویژن مراجعه کرده و پس از مطالعه اطلاعات محصول مورد نظر خود، اقدام به خرید کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*