loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

بسیاری از خریداران تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن ممکن است نحوه اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت را بلد نباشند یا تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن برای اتصال به اینترنت را پیدا نکنند.  در این مطلب اموزش تصویری به شما آموزش می دهیم که چطور تلویزیون های هوشمند را به اینترنت وصل کنیم.

همچنین در این مطلب می خوانید:

تلویزیون هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

اتصال با سیم و اتصال بی سیم تلویزیون به اینترنت

مراحل اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت

اتصال تلویزیون غیر هوشمند به اینترنت

تلویزیون هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

حرف از تلویزیون هوشمند که می‌شود ناخودآگاه ذهنیت ما به سمت امکان اتصال به اینترنت می‌رود. همین یک کلمه یعنی “اینترنت” دنیایی از قابلیت‌ها مثل انواع مرورگرها، شبکه‌های بخش فیلم و موزیک، بازی‌های آنلاین و خدمات ویدئویی را به تلویزیون هوشمند اضافه می‌کند. البته در کنار اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت از دیگر قابلیت‌های یک تلویزیون هوشمند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-اتصال به اینترنت برای علاقه‌مندان به وبگردی با تلویزیون

-دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری مثل اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر

-دسترسی به محتوای آنلاین مانند پخش خدمات ویدئویی مثل فیلیمو و آپارات

-امکان اجرای بازی برای گیمرها

-امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی

-امکان دسترسی به شبکه 4K فراتر

امکانات تلویزیون هوشمند

اتصال به اینترنت در تلویزیون هوشمند

سؤال بسیاری از خریداران تلویزیون‌های هوشمند این است که اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت چگونه است؟ درواقع اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت از دو طریق انجام می‌شود.

1-اتصال با سیم از طریق شبکه Ethernet

اتصال با سیم تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت یا شبکه Ethernet از طریق کابل LAN خواهد بود. در روش اتصال بی سیم تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت لازم است از مودم خود یک کابل تلفن یا LAN به پشت تلویزیون ایکس ویژن بکشید. البته در نظر داشته باشید که باید تلویزیون ایکس ویژن شما قابلیت اتصال به LAN داشته باشد. برای اطلاع بیشتر از محصول خریداری‌شده خود، صفحه تلویزیون ایکس ویژن را ببینید.

پس‌ازاینکه کابل LAN را از مودم به تلویزیون ایکس ویژن وصل کردید، دکمه Menu یا Home روی کنترل را فشار دهید و گزینه Network را انتخاب کنید، سپس روی گزینه cable بروید و انتخاب کنید. اگر به‌درستی کابل LAN را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کرده باشید، تلویزیون به‌صورت اتوماتیک به اینترنت وصل می‌شود و برای اطمینان از اتصال صحیح آن می‌توانید در قسمت setup و cable network setup گزینه network test را انتخاب کنید تا به‌صورت خودکار چک کند که اتصال شما به اینترنت برقرار است یا خیر، اگر برقرار باشد گزینه‌های روی تصویر تیک سبز می‌خورند.

اتصال کابل LAN از مودم به تلویزیون ایکس ویژن

2-اتصال بی سیم از طریق wifi

برای اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت از طریق wifi باید پس از زدن دکمه هوم در تنظیمات تلویزیون به دنبال گزینه Network باشید. سپس دکمه وایرلس را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه و روشن کردن آن، باید wifi خود را انتخاب کنید و رمز آن را وارد کنید. این‌گونه اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت انجام خواهد شد.

اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت با وای فای

چطور تلویزیون های هوشمند را به اینترنت وصل کنیم؟

قبل از اینکه در مورد نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت گوشی بخواهیم صحبت کنیم، باید در مورد وای فای دایرکت Wifi Direct صحبت کنیم.

Wifi direct

wifi direct همان اتصال بی‌سیم و مستقیم دو دستگاه به یکدیگر است که مثل سیستم بلوتوث عمل می‌کند. با استفاده از تکنولوژی wifi direct که از بلوتوث پیشرفته‌تر است بدون نیاز به اینترنت می‌توان دو دستگاه مثل گوشی و لپ‌تاپ را به هم وصل کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اتصال تلویزیون هوشمند به گوشی موبایل از طریق وای فای دایرکت

وای فای دایرکت Wifi Direct

Screen mirror

یکی از جدیدترین روش‌ها برای اتصال گوشی به تلویزیون تکنولوژی Screen mirror است.  اشتراک‌گذاری اطلاعات از گوشی اندروید به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن به روش screen mirror باعث اشتراک‌گذاری کل صفحه گوشی شما بر روی نمایشگر تلویزیون هوشمند ایکس ویژن می‌شود. دقت داشته باشید که روش Screen mirror برای گوشی‌های اندروید است. (چگونه مشکلات wifi Screen mirror را برطرف کنیم؟)

اسکرین میرور Screen mirror

خبر خوب اینکه اگر سیستم‌عامل گوشی شما IOS است، به روش Fast Cast  که مشابه روش Screen mirror برای گوشی‌های آیفون است، می‌توانید از این تکنولوژی در تلویزیون هوشمند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل اتصال گوشی اندروید به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن)

مراحل اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت

تا اینجا در مورد اتصال تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت صحبت کردیم. برای اینکه مطلب به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برای شما روشن شود، مراحل اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت را برایتان شرح می‌دهیم.

اگر اتصال بی‌سیم است:

1- دکمه هوم روی کنترل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را فشار دهید.

2-وارد بخش تنظیمات شده و گزینه Network یا شبکه را انتخاب کنید.

3- در بخش شبکه، دکمه وایرلس را انتخاب کنید.

4- پس از روشن کردن دکمه وایرلس، نام شبکه Wifi خود را از لیست انتخاب کنید.

5- رمز درخواستی اینترنت را وارد کنید و به اینترنت وای فای متصل شوید.

اگر اتصال با سیم است:

1-از مودم اینترنت یک کابل تلفن ( LAN) به پشت تلویزیون هوشمند ایکس ویژن بکشید.

2- دکمه Menu یا Home ریموت تلویزیون ایکس ویژن را فشار دهید.

3-در منوی بازشده، گزینه Network را انتخاب کنید.

4-پس از انتخاب گزینه Network، گزینه cable را انتخاب کنید.

5-دقت داشته باشید که در این مرحله، تلویزیون ایکس ویژن باید به‌صورت خودکار به اینترنت وصل شود. برای اطمینان از اتصال تلویزیون به اینترنت، در قسمت setup و cable network setup گزینه network test را چک کنید که تیک سبز خورده باشد.

همچنین برای این که بدانید چطور گوشی موبایل را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید، روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش تصویری اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت

پیشنهاد می‌کنیم فیلم آموزش تصویری اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت را ببینید.

نحوه اتصال تلویزیون غیر هوشمند به اینترنت

اگر مدل تلویزیون شما قدیمی است، ناامید نشوید چرا که هنوز راه‌هایی برای اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت وجود دارد و می‌توانید از امکانات تلویزیون هوشمند استفاده کنید.

روش‌های ساده برای اتصال تلویزیون غیرهوشمند به اینترنت:

خرید دستگاه Streaming

این دستگاه کوچک مسئول انتقال اطلاعات است و با استفاده از پورت HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. معمولا یک سیم شارژ همراه این دستگاه‌ها است که به صورت‌های مختلف به منبع انرژی وصل می‌شوند. این دستگاه‌ها هزینه‌ی زیادی ندارند و می‌توانید بدون صرف هزینه‌های کلان خرید تلویزیون، دستگاه خود را هوشمند سازید.

نصب دانگل WiFi

اگر تلویزیون شما دارای یک درگاه HDMI و USB است، به راحتی می‌توانید با خرید یک دستگاه کروم کست یا دانگل HDMI وای فای، تلویزیون را به اینترنت و گوشی وصل کنید. این دانگل‌ها به پورت HDMI تلویزیون وصل می‌شود و شما می‌توانید مانند تلویزیون‌های هوشمند تصاویر را به تلویزیون منتقل کنید.

استفاده از کابل HDMI

در این روش شما به وسیله کابل مناسب، کامپیوتر یا تبلت خود را به تلویزیون متصل می‌کنید و از این طریق می‌توانید فیلم‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.

اتصال با دستگاه پخش بلوری یا کنسول‌های بازی

اگر دستگاه پخش Blu ray یا کنسول‌های بازی مثل Xbox و PlayStation 3 دارید، برای اتصال تلویزیون به اینترنت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پخش‌کننده‌ی بلوری و کنسول‌های بازی قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و می‌توانید به صورت آنلاین در بسیاری از سایت‌ها به تماشای فیلم بنشینید.

در پایان

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل درباره اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت و روش های اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت صحبت کنیم. به شما توصیه می کنیم مطلب نحوه اتصال موبایل به تلویزیون را نیز مطالعه بفرمائید.



نظرات 5

  1. نزار هاشم نژاد

    سلام من هربار که می‌خواهم از اینترنت استفاده کنم باید تلویزیون را بازگشت به کارخانه کنم تا به اینترنت وصل شود . و باز هم فردای آن روز اینترنت تلویزیون وصل نمیشه تا دوباره بازگشت به کارخانه شود .

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز برای اتصال فقط باید وارد بخش وای فای تنظیمات تلویزیون شوید. نیازی به تنظیمات کارخانه نیست

  2. محمدرضا موسی پور

    سلام و خسته نباشید ببخشید تلویزیون ما قسمت وای فایش خرابه بعد از 28 روز استفاده از قسمت وای فای دیر باز میکنه وای فای رو و متصل نمیشه ؟؟؟

  3. مهدی

    دوستان مشکل عدم اتصال تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن به اینترنت به دلیل نادرست بودن تاریخ می باشد در قسمت تنظیمات تاریخ رو درست کنید تلویزیون به راحتی به وای فای متصل می شود.

  4. مهدی

    من تاریخ و ساعت درست کردم اما قسمت وای فای تلویزیون باز نمیشه

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*