loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

خریدن یک محصول جدید مثل تلویزیون بسیار لذت‌بخش است. اما آنچه ممکن است بعد از خرید تلویزیون شما را به دردسر بیاندازد نحوه کار کردن با دستگاه جدید و مشکلات تلویزیون است. شما قطعاً پس از خرید تلویزیون نیاز به راهنمای تنظیمات تلویزیون دارید. سؤالاتی نظیر تنظیم کانال تلویزیون، مرتب کردن کانال های تلویزیون، اتصال تلویزیون به اینترنت و چگونگی اتصال موبایل به تلویزیون. با ما در این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن همراه باشید تا به شما در خصوص هر سؤالی که دارید پاسخ دهیم. 

راهنمای تنظیمات تلویزیون | کانال ها

وقتی به مشکل تنظیم کانال تلویزیون برمی‌خورید که یا تلویزیون جدید خریده باشید و یا تنظیمات کانال های تلویزیون شما به‌هم‌ریخته باشد.


فیلم آموزشی:

راهنمای تنظیم کانال تلویزیون ایکس ویژن


نکته:

یکی از دلایل به هم خوردن تنظیمات کانال تلویزیون، جابه‌جایی تلویزیون است. با توجه به این اینکه سیگنال‌ها بر اساس منطقه جغرافیایی قابل‌تغییر است، جابجا کردن تلویزیون نیز باعث به هم خوردن تنظیمات کانال تلویزیون می‌شود.

نحوه کانال یابی تلویزیون ایکس ویژن

اولین کاری که پس از اتصال و روشن کردن تلویزیون ایکس ویژن باید نسبت به انجام آن اقدام کنید، کانال یابی تلویزیون ایکس ویژن و تنظیمات کانال های تلویزیون هست. برای انجام این کار می‌توانید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

راهنمای کانال یابی تلویزیون ایکس ویژن
  1. دکمه OK روی ریموت تلویزیون ایکس ویژن را فشار دهید.
  2. برای شروع دریافت کانال های دیجیتال با فشار دکمه OK، گزینه تائید را انتخاب کنید.
  3. در این منو با استفاده از کلیدهای ◄ / ► شماره کانال موردنظر را انتخاب کنید.
  4. سپس با کلید ▼ گزینه شروع جستجو را انتخاب و سپس کلید میانی OK را فشار دهید.
  5. در صورت وجود سیگنال کانال های دیجیتال، تلویزیون آن را در حافظه ذخیره خواهد کرد.
  6. با روشن نمودن گزینه LCN، جستجوی خودکار کانال را انجام دهید تا چیدمان کانال‌ها بر اساس LCN تنظیم‌شده مرتب گردد.
  7. می‌توانید از دکمه‌های جهتی چپ و راست و OK برای انجام تنظیمات کانال استفاده نمایید.

انواع کانال یابی تلویزیون

دو نوع کانال یابی برای تلویزیون وجود دارد:

1- دستی

2- خودکار

برای کانال یابی دستی تلویزیون باید کدهای مربوط به شبکه‌های موردنظر را داشته باشید و آن‌ها را به‌صورت دستی وارد کنید.

اما در کانال یابی خودکار تلویزیون، کانال‌ها به‌صورت خودکار و بر اساس آنچه منبع پخش‌کننده کانال‌ها ( صداوسیما ) در نظر گرفته است بالا می‌آیند. 


بیشتر بخوانید: مشکلات تلویزیون و راهنمای کامل برای برطرف کردن آن‌ها


چطور کانال های تلویزیون را مرتب کنیم؟

در تلویزیون های آنالوگ، بعد از جستجوی کانال، باید کانال‌ها مرتب می‌شد. اما در تلویزیون های دیجیتالی، در هنگام ارسال شبکه‌های دیجیتال، شماره کانال و نام کانال و… همراه سیگنال می‌بایست ارسال گردد که گیرنده بر اساس این اطلاعات چیدمان شبکه‌ها را انجام داده و نیازی به تنظیمات دستی نباشد. این هم یکی از نکات مربوط به راهنمای تنظیمات تلویزیون است.

راهنمای مرتب کردن کانال ها در تلویزیون ایکس ویژن

مرتب کردن کانال های تلویزیون ایکس ویژن بستگی به روشن یا خاموش بودن گزینه LCN (Logical Channel Numbеr) یا شماره کانال منطقی دارد. با روشن نمودن آیتم LCN در منوی تلویزیون می‌توانید چیدمان کانال ها را بر اساس اطلاعات فرستنده مرتب نمایید ( در برخی مدل‌ها نیاز هست که بعد از روشن نمودن این آیتم جستجوی خودکار مجدداً انجام گردد)

نکته:

در صورت خاموش بودن گزینه LCN کانال ها بر اساس فرکانس دریافتی مرتب خواهند شد لذا در صورت نیاز می‌توانید چیدمان کانال ها را به‌صورت دستی ویرایش نمایید. لازم به ذکر است که هر فرکانس دارای چندین کانال است.

مرتب کردن کانال های تلویزیون ایکس ویژن

چطور کانال های HD را در تلویزیون پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کانال های HD در تلویزیون 4 گزینه را بررسی کنید:

1.آنتن مناسب

2.کابل آنتن و اتصالات

3.جهت آنتن

4.تنظیمات تلویزیون


(پیشنهاد ما : مشاهده فیلم نحوه پیدا کردن کانال های HD در تلویزیون ایکس ویژن )


چرا تعویض کانال های تلویزیون با تأخیر انجام می‌شود؟

این نکته را باید بدانید که تعویض کانال های تلویزیون دیجیتال نسبت به آنالوگ، تأخیر بیشتری دارد بنابراین این تاخیر جز مشکلات تلویزیون نیست. این تأخیر در حدود 2 ثانیه است. اما زمان تعویض کانال در یک فرکانس به حجم اطلاعات سیگنال نیز بستگی دارد. در حال حاضر به دلیل حجم بالای اطلاعات ارسالی در هر فرکانس توسط سازمان صداوسیما، این زمان بیش از زمان استاندارد است؛ بنابراین مورد مذکور ایراد تلویزیون تلقی نمی‌شود. (راهنمایی بیشتر در خصوص تاخیر در تعویض کانال های تلویزیون)

چگونه تلویزیون هوشمند را به اینترنت وصل کنیم؟

اقدام به خرید تلویزیون هوشمند کرده‌اید اما نمی‌دانید چطور تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت متصل کنید. یکی از مهم‌ترین تنظیمات تلویزیون هوشمند مربوط به تنظیمات اتصال تلویزیون به اینترنت است. ابتدا باید بدانید که دو راه برای اتصال تلویزیون به اینترنت وجود دارد:

1.اتصال با سیم تلویزیون به اینترنت (از طریق کابل LAN)

2.اتصال بی سیم تلویزیون به اینترنت  (از طریق WIFI)

به‌عنوان‌مثال برای اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت با سیم، باید یک سر کابل LAN را به پشت تلویزیون و یک سر آن را به مودم وصل کنید. سپس دکمه Menu یا Home روی کنترل تلویزیون ایکس ویژن را فشار دهید و گزینه Network را انتخاب کنید، سپس روی گزینه cable بروید و انتخاب کنید. اگر به‌درستی کابل LAN را به تلویزیون ایکس ویژن متصل کرده باشید، تلویزیون به‌صورت خودکار به اینترنت وصل می‌شود و برای اطمینان از اتصال صحیح آن می‌توانید در قسمت setup و cable network setup گزینه network test را انتخاب کنید تا به‌صورت خودکار چک کند که اتصال شما به اینترنت برقرار است یا خیر، اگر برقرار باشد گزینه‌های روی تصویر تیک سبز می‌خورند.


این فیلم را از دست ندهید:

آموزش نحوه اتصال

تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت


برای اتصال بی سیم از طریق WiFi به تلویزیون ایکس ویژن هم کافی است دکمه Home یا تنظیمات روی کنترل تلویزیون ایکس ویژن را بزنید و سپس به دنبال گزینه wifi بگردید. پس از انتخاب این گزینه و روشن کردن آن، باید wifi خود را انتخاب کنید و رمز آن را وارد کنید. این‌گونه اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق وای فای انجام می‌شود.

چطور موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟

بعد از خرید تلویزیون، اگر می‌خواهید موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید این بخش را بخوانید. برای اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند باید از اتصال بی سیم (وای فای) یا اتصال با سیم مثل کابل HDMI، پورت microUSB port کابل Mobile High Definition Link) MHL) و یا SlimPort استفاده کنید. برای کسب اطلاعات دقیق مطلب اتصال گوشی به تلویزیون را بخوانید.

به‌طور خلاصه و مفید در شکل زیر، در مورد مراحل اتصال موبایل به تلویزیون ایکس ویژن از طریق وای فای دایرکت توضیح داده‌شده است:

چطور موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟

چرا اتصال wifi screen mirror در تلویزیون برقرار نمی شود؟

عدم اتصال وای فای اسکرین در تلویزیون های هوشمند مثل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن می‌تواند 3 دلیل داشته باشد:

چرا اتصال wifi screen mirror در تلویزیون برقرار نمی شود

1.از اتصال موفقیت‌آمیز تلویزیون و موبایل اطمینان حاصل کنید.

یعنی اگر اتصال برقرار نمی شود ممکن است موبایل برای تلویزیون ناشناخته باشد چراکه استفاده از این امکان نیازمند permission یا اجازه تلویزیون دارد. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا تلویزیون و گوشی خود را خاموش و مجدداً روشن کنید و اجازه دهید روند شناخت دو دستگاه دوباره انجام شود. دقت کنید که گزینه Allow  روی صفحه نمایشگر تلویزیون را حتماً انتخاب و کلیک کنید.

2. به‌روزرسانی تلویزیون و موبایل را بررسی کنید.

یکی دیگر از موارد مربوط به راهنمای تنظیمات تلویزیون، آپدیت دستگاه‌ها است؛ که باید در آخرین ورژن باشد. اگر همچنان مشکل برقرار بود. تنظیمات دستگاه را به حالت کارخانه برگردانید.

3. مدت‌زمان روشن ماندن صفحه موبایل خود را افزایش دهید.

یعنی اگر صفحه‌نمایش موبایل شما به‌دفعات خاموش شد، با مراجعه به تنظیمات تلفن هوشمند، مدت‌زمان روشن ماندن صفحه را افزایش دهید.

برای نصب اپلیکیشن در تلویزیون هوشمند چه باید کرد؟

اگر قصد نصب اپلیکیشن در تلویزیون را دارید باید بدانید که در ابتدا تلویزیون خریداری‌شده شما باید از نوع تلویزیون هوشمند باشد. نکته بعدی اینکه تلویزیون هوشمند شما به اینترنت متصل باشد.


پیشنهاد ما:

راهنمای نصب اپلیکیشن در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن


چگونه تلویزیون را از حالت رادیو خارج کنیم؟

ارائه کانال های رادیویی ازجمله امکانات تلویزیون های پیشرفته مثل تلویزیون هوشمند است. برای اینکه از کانال های رادیویی تلویزیون خارج شوید، از دکمه exit بر روی کنترل تلویزیون استفاده کنید. راه دیگر نیز، جابجایی کانال های تلویزیون به کانال های دیجیتال تلویزیون است.

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

بعد از خرید تلویزیون ممکن است در تنظیمات تلویزیون خود برای پیدا کردن بلوتوث به دردسر بیفتید و آن را جز مشکلات تلویزیون تلقی کنید. ما به شما راه حل را خواهیم گفت. اگر قصد استفاده از بلوتوث برای کاربردهایی مثل پخش صدا از تلویزیون را دارید برای شما یک مثال می‌زنیم.

برای مثال برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون ایکس ویژن باید در منوی home و با انتخاب منوی setting وارد تنظیمات شده و سپس با انتخاب منوی اتصال کنترل از راه دور و لوازم جانبی به تلویزیون ایکس ویژن متصل شوید.

تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن

چطور موس را به تلویزیون وصل کنیم؟

ممکن است بخواهید با اتصال موس به تلویزیون، یک کامپیوتر شخصی راه‌اندازی کنید. برای این کار 2 راه دارید:

  1. برای اتصال موس‌های با سیم آن را به پورت USB تلویزیون متصل کنید.
  2. برای اتصال موس‌های بی سیم از گیرنده بلوتوث موس به تلویزیون استفاده کنید. در نهایت صفحه‌کلید خود را به پورت USB تلویزیون وصل کنید.

چطور فلش را به تلویزیون وصل کنیم؟

بعد از خرید تلویزیون اگر نیاز داشتید فلش مموری خود را به تلویزیون وصل کنید این مراحل را طی کنید.

3 مرحله اتصال فلش به تلویزیون عبارت‌اند از:

  1. اتصال فلش به پورت مخصوص USB در پشت تلویزیون
  2. ایجاد دسترسی به محتوای فلش از طریق ریموت تلویزیون
  3. مشاهده محتوای فلش شامل اسناد، موسیقی، فیلم و … روی صفحه تلویزیون

مراحل اتصال فلش به تلویزیون

پاسخ به سوالات متداول تلویزیون

در این بخش سع می کنیم به پرتکرارترین سوالات متداول تلویزیون پاسخ دهیم.

1- چگونه می‌توانم تلویزیون خود را به اینترنت متصل کنم؟

برای اتصال تلویزیون به اینترنت، می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند اتصال از طریق وایرلس (Wi-Fi) یا اتصال با کابل از راه‌های HDMI، LAN، یا USB استفاده کنید. ابتدا باید تلویزیون خود را به یک شبکه Wi-Fi یا مودم متصل کنید و سپس از طریق منوی تنظیمات تلویزیون، به اینترنت متصل شوید.

2- چرا تصویر تلویزیون من افت کیفیت دارد؟

علل افت کیفیت تصویر تلویزیون ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سیگنال ضعیف
  • تنظیمات تلویزیون نادرست
  • کابل‌های اتصال نامناسب
  • مشکلات در دستگاه پخش یا منبع ویدئویی

برای رفع مشکل، می‌توانید سیگنال تلویزیون را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات تلویزیون و دستگاه پخش درست تنظیم شده باشند. همچنین، استفاده از کابل‌های با کیفیت بالا و مراجعه به تکنسین مجرب می‌تواند به بهبود کیفیت تصویر شما کمک کند.

3- چطور کانال‌های دیجیتال را در تلویزیون قدیمی‌ تنظیم کنم؟

برای تنظیم کانال های دیجیتال در تلویزیون مراحل زیر را طی کنید:

  • از یک تبدیل کننده دیجیتال به آنالوگ استفاده کنید.
  • تبدیل کننده باید به تلویزیون شما متصل شود.
  • سپس باید تنظیمات کانال دیجیتال را از طریق منوی تنظیمات تلویزیون انجام دهید.
  • ابتدا باید تنظیمات ورودی (Input) تلویزیون را بر روی ورودی متصل به تبدیل کننده دیجیتال تنظیم کنید.
  • سپس به منوی تنظیمات تلویزیون بروید و تنظیمات کانال‌های دیجیتال را انجام دهید.

4- صدای تلویزیون را چطور به بهترین حالت تنظیم کنم؟

برای راهنمای تنظیمات تلویزیون در بخش صدا، می‌توانید از تنظیمات صدای پیشرفته تلویزیون استفاده کنید. به علاوه تنظیماتی مانند بلندی صدا، تعادل صدا، افکت صدا و… را بررسی کنید و به دنبال تنظیماتی باشید که بیشتر به سلیقه شما و محتوایی که تماشا می‌کنید می‌پردازند. همچنین، استفاده از یک سیستم صوتی خارجی می‌تواند به بهبود کیفیت صدای تلویزیون کمک کند.

و در پایان

در این مطلب سعی کردیم به کامل ترین راهنمای تنظیمات تلویزیون و مشکلات تلویزیون بپردازیم. همچنین به مبحث سوالات متداول تلویزیون هوشمند پرداختیم. اگر می‌خواهید تعداد بیشتری از سؤالات متداول تلویزیون ایکس ویژن را بخوانید به صفحه تلویزیون ایکس ویژن سر بزنید.

نظرات 23

  1. محمد هاشمی

    سلام
    ساعت و تاریخ تلوزیون به صورت خودکار تنظیم نمیشه حتی با متصل بودن به شبکه .
    دستی هم تنظیم میکنیم بعد از خاموش و روشن شدن مجدد به هم میریزد.
    لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست

    • Sahar-Palangi

      بعد از خاموش و روشن شدن کامل تلویزیون ایکس ویژن باید تاریخ و زمان را دستی تنظیم کنند
      در صورتی که کابل آنتن به تلویزیون متصل باشد و کانال یابی انجام شود نیاز به تنظیم دستی تاریخ و زمان نیست

  2. عرفان کرمی

    سلام من تلویزیون دیروز خریدم
    بعد موسش کار میکرد امروز صبح که بلند. شدم

    دکمه موسش کار نمیکنه

  3. Saeed

    یه دفعه کل کانالها پاک میشه. تو یک ماه ۲ بار این اتفاق افتاده. مجبور شدم تلویزیون رو از برق دربیارم. مشکل از چیه؟؟

  4. Yones

    سلام چجوری از حالت ایمن در بیاریم

  5. شهریار فتاحی

    سلام تلویزیون کانالهای تلویزیون را مرتب میکنم بعداز چند ساعت خودبخود بروز رسانی می‌شود و دوباره کانالهای بهم می‌ریزد یعنی جابجا میشود

  6. علی

    سلام شبکه انترنت تلویزیون من بالا نمیاد اصلا باز نمیشه
    مشکل از چیه ؟

  7. محسن

    سلام و خسته نباشید، تمامی شبکه ها تو تلویزیون اومد، خواستم ببینم فراتر هم میاد یا نه، جستجوی خودکار زدم همه شبکه ها پرید

  8. محسن

    سلام علیکم مشکل رفع شد، منتها کانال فراتر هنوز موجود نیست، به علاوه اینکه اشتراک فیلیمو رو چجوری باید فعال کرد‍؟

  9. مرتضی صدیق

    سلام و ادب
    تلویزیون را روشن کردیم و پایین گوشه سمت چپ می‌نویسد حالت ایمن هر کار کردیم تا این نوشته برود نرفت، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  10. توحید

    سلام هر کار میکنم شبکه فراتر رو نمیتونم دریافت کنم. قبلا با کابل قدیمی و یه آنتن معمولی داشتمش ولی از روز ۱ فروردین قطع شد آنتن هوایی اکتیو خریدم با تقویت سیگنال کل کابل رو عوض کردم الان همه چی میاره جز شبکه فراتر. در ضمن الان کیفیت و قدرت سیگنالها روی ۱۰۰درصد هستش. بنظرم هر چی که هست مشکل به ساعت سیستم ربط داره چون گوشی ها هم ساعتهاشونو از شبکه میگیرن و جلو کشیدن تلویزیون هم جلو کشیده دقیقا از روز ۱ فروردین قطع شده اما دستی هم عوض کردم باز نگرفتمش.

  11. مهدی نوروزی

    سلام
    تلویزیون ما بعد از قطع و وصل شدن برق اتومات روشن میشه،چه باید بکنیم؟

  12. طاهره موسوی

    سلام وقت بخیر. برای پخش فیلمهای دوزبانه یا چند زبانه چطور میشه زبان فیلم را تغییر داد… مثلا در کامپورتر کلید کنترل و X رو که فشار میدیم زبان تغییر میکنه اما در تلویزویون هیچ گزینه ای نمیتونم پیدا کنم

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز ویدئوی شما باید قابلیت دوزبانه را ساپورت کند. دوم اینکه تلویزیون در حالت پخش در بخش نوار تنظیمات قابلیت تغییر زبان دارد. اگر این اتفاق نیفتاد میتونید در برخی از نرم‌افزارهای پخش فیلم مانند KMPlayer و PotPlayer با استفاده از کلیدهای مخصوص، زبان فیلم را به زبان دلخواه خود تغییر دهید.

  13. ابوالفضل حسینی

    سلام میخواستم برنامه شیرت دانلود کنم روی تلویزیون ایکس ویژن سری 7 55 اینچ که اجازه استفاده میخواد …

    میخواستم بدونم از کجا چجوری اجازه یدم

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز اندروید تی وی ممکن است محدودیت هایی داشته باشد. پیشنهاد ما این است که یک برنامه فایل منیجر یا فایل اکسپلورر دانلود کرده و روی سیستم نصب کنید تا بتوانید تمام برنامه های خود را دانلود و اجرا کنید

  14. افشاری

    سلام من میخوام کانال هارو به صورت دستی جابه جا کنم باید چیکار کنم؟

    • سحر پلنگی

      دوست عزیز چیدمان یا براساس فرکانس انجام میشه یا صدا و سیما
      اگر بخواهید دستی کانال را تنظیم کنید باید در منوی تنظیمات تلویزیون این کار را انجام دهید.

  15. امیرحسین خسروی

    سلام تلوزیون ایکس ویژن رو روشن میکنم زده شروع سیستم هوشمند بعد نمیره از روی صفحه یکم که هست خودش خاموش میشه دوباره روشن میشه چکار باید بکنم ممنون

  16. امیر معصوم خانی

    سلام هر برنامه ای میخوام نصب کنم اجازه دسترسی میخواد اما نه همچین گزینه ای روی کنترل هست نه توی تنظیمات لطفا میشه راهنمایی کنید چیکار کنم

  17. مایا

    سلام چرا تی وی رو که روشن می کنیم تا ده دقیقه لود میشه سیستم اندروید و وصل نمیشه؟

  18. مرتضی ب

    سلام
    مدتی هست که شفافیت ووضوح تصویر کم شده وترکیب رنگ بهم خورده زمینه کل تی وی بنفش به نظر میرسه.مشکل از چییست

  19. ابراهیم

    سلام چرا تلویزیون و که روشن میکنیم میزنه اندروید در حال راه اندازی هست برای رفع این خطا چکار کنیم

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

برای پرش، قفل کردن برنامه ها یا افزودن کانال مورد نظر به فهرست کانال های مورد علاقه و حذف کردن از کلیدهای رنگی دستگاه کنترل استفاده کنید و توسط دکمه میانی (OK) اقدام به جابه جایی کانال های تلویزیون نمایید.

بیشتر بخوانید ...

تلویزیون‌های جدید با گیرنده‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون‌های قدیمی با گیرنده‌های آنالوگ، در زمان تعویض کانال با کمی تاخیر کار می‌کنند. علت این تاخیر در کانال های تلویزیون از سمت فرستنده (صدا و سیما) است و در نقاط مختلف هم عدد این تاخیر متفاوت است. همچنین مقدار حجم محتوا براساس کیفیت آن بر این امر تاثیر می گذارد.

یکی از قابلیت های تلویزیون ایکس ویژن این است که اگر بین 3 تا 4 ساعت، هیچگونه عملکردی بر روی ریموت کنترل تلویزیون صورت نگیرد، دستگاه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، به طور خودکار خاموش می شود.
در غیر این صورت موارد زیر بررسی شود:
مطمئن شوید که در منوی Setup ، عملکرد Off Timer زمان خاموش
شدن ( روی On )فعال تنظیم نشده باشد. عملکرد Sleep Timer تایمر خواب فعال نشده باشد.چنانچه به مدت 10 دقیقه سیگنالی از ورودی دریافت نشود، تلویزیون
به طور خودکار خاموش می شود. در صورت متصل بودن کامپیوتر به تلویزیون، تنظیم های مصرف برق
کامپیوتر را کنترل کنید. از اتصال صحیح کابل برق تلویزیون به پریز برق اطمینان حاصل کنید.

تلویزیون‌های هوشمند (SMART) ایکس ویژن مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و هر آنچه از کار با این سیستم عامل تصور کنید، از طریق استفاده از این تلویزیون نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید ...

ابتدا از شارژ بودن باتری های مورد استفاده در کنترل اطمینان حاصل پیدا کنید.

اگر مشکل با تعویض باتری ها حل نشد لنز دستگاه کنترل از راه دور را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که فاصله بین تلویزیون و دستگاه کنترل از راه دور نباید از 5 متر بیشتر باشد.

زاویه کنترل از راه دور نسبت به تلویزیون نباید بیش از 30 درجه با گیرنده موجود برروی تلویزیون باشد.

همچنین مانعی در مسیر کنترل از راه دور و تلویزیون وجود نداشته باشد.

به منظور ریست فکتوری کردن تلویزیون های ایکس ویژن مراحل زیر را باید انجام دهید
دکمه Home بر روی ریموت کنترل را فشار دهید.
وارد تنظیمات شوید.
در منو دستگاه وارد ذخیره و بازیابی شده و برای دو بار پشت سر هم «تنظیمات کارخانه» را انتخاب کنید.
سپس پاک کردن همه را انتخاب کنید.
در صورت درخواست رمز 1234- 0000 وارد نمایید.

بله، گوشی هایی با سیستم عامل IOS به وسیله برنامه کست به تلویزیون های ایکس ویژن متصل شده و قابلیت پخش عکس و موزیک و ویدیوی موجود در گالری تلفن همراه را ایجاد می کند. دقت داشته باشید که برنامه کست در مدل های مختلف تلویزیون ایکس ویژن، ممکن است اسامی متعددی از جمله fast cast، Imirror، Eshare server و اتصال بی سیم داشته باشد؛ که عملکرد همه آن ها مشابه یکدیگر است.
برای فعالسازی برنامه کست ابتدا تلویزیون و گوشی همراه را به یک شبکه اینترنت مشترک متصل کرده و سپس با فشردن دکمه هوم وارد قسمت برنامه کست شده.به وسیله بارکد خوان گوشی اپلیکشن کست را بر روی گوشی نصب کرده با برنامه QR اسکن ، بارکد مناسب با نوع گوشی را ، از روی صفحه تلویزیون اسکن کرده ، لینک دانلود برنامه به گوشی همراه ارسال می شود
• برنامه CAST را دانلود کرده ، تلویزیون و گوشی ، هر دو را به یک مودم )نقطه اتصال( باید
متصل کنید. پس از نصب برنامه را بر روی گوشی اجراه کرده
• با اجرای نرم افزار CAST بر روی گوشی ، موزیک ، فیلم و مدیا ، که داخل حافظه گوشی است را انتخاب کرده ، به صفحه تلویزیون منتقل می شود .این برنامه امکان پخش موزیک،ویدیو و تصویر را بر روی تلویزیون ایجاد می کنند.

تلویزیون‌های ایکس ویژن دارای پورت و درگاه‌های متعددی است که جزئیات مربوط به هر مدل را می‌توانید در قسمت «اطلاعات فنی» در صفحه معرفی هر محصول بیابید. اما در مورد رم میکرو SD باید یادآور شویم که در عمده مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن به جز دو مدل از سری 6، چنین درگاهی وجود ندارد. در سری تلویزیون‌های XKU635-645 علاوه بر 2پورت USB امکان اتصال میکروSD وجود دارد و می‌توان از این قابلیت بهره‌مند شد.