loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

جام جهانی فوتبال 2022 از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی است که هر 4 سال یکبار علاقمندان به فوتبال را دور هم جمع می کند. اینبار این مسابقات به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. یکی از تکنولوژی های مورد استفاده در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 استفاده از کیفیت تصویر 4K در پخش زنده مسابقات فوتبال است. در این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن درباره فرمت پخش مسابقات فوتبال 2022، تلویزیون مناسب فوتبال و جدیدترین تکنولوژی های بکار رفته در جام جهانی قطر 2022 صحبت می کنیم که برای اولین بار تجربه خواهد شد.


جام جهانی فوتبال 2022 قطر

قطع به یقین، بزرگ ترین رویداد ورزشی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود. جام جهانی فوتبال است. در تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال جهان، این اولین بار است که یک کشور عربی، میزبانی جام جهانی فوتبال را به دست آورده است. زمان برگزاری این رویداد در تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر 2022 یعنی ۲۹ آبان تا 27 آذر 1401 خواهد بود. علت این جابجایی تاریخ از خرداد ماه به آبان، گرم بودن بیش از حد آب و هوای قطر است.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر

64 بازی فوتبال جام جهانی 2022 با کیفیت تصویر 4K پخش خواهد شد

پلتفرم Showmax Pro مسئولیت پخش مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 را به صورت زنده بر عهده دارد. این پلتفرم تمامی 64 مسابقه فوتبال جام جهانی قطر 2022 را به صورت زنده با کیفیت تصویر فورکی پخش خواهد کرد.

تلویزیون مناسب تماشای جام جهانی فوتبال 2022

در اینکه لذت تماشای جام جهانی در کنار دوستان و خانواده دو چندان می شود، شکی نیست. اما این سری از جام جهانی فوتبال، بحثش فرق می کند. قطر برای پخش زنده مسابقه فوتبال 2022، از کیفیت تصویر 4K استفاده می کند. البته شنیده ها حاکی از آن است که قطر در حال آزمایش فیلمبرداری با کیفیت تصویر 8K نیز هست. اما چیزی که مسلم است شما برای مشاهده نهایت وضوح تصویر، نیاز به تلویزیون فورکی برای دیدن جام جهانی فوتبال 2022 ایران دارید.

تلویزیون فورکی ایکس ویزن مناسب تماشای جام جهانی فوتبال

15 هزار دوربین مداربسته جام جهانی فوتبال قطر 2022 را رصد می کنند

در مرکز امنیت مسابقات جام جهانی فوتبال قطر، 15 هزار دوربین مداربسته امنیت مسابقات را تامین می کنند. این دوربین ها قابلیت زوم در هر نقطه ای از 8  ورزشگاه فوتبال را دارند. در این مرکز 80 نیرو در حال فعالیت خواهند بود. این دوربین های مدار بسته از بالاترین رده کیفیت تصویر برخوردارند.  

امنیت بازی های جام جهانی فوتبال قطر 2022

تکنولوژی های جدید در جام جهانی فوتبال قطر برای اولین بار

گفتیم که تاریخ برگزاری جام جهانی 2022 از خرداد ماه به نیمه دوم سال منتقل شده است. علت آن گرم بودن بیش از حد آب و هوای میزبان مسابقات یعنی قطر است. این کشور برای رفع این مشکل به یکی از جدید ترین فناوری های خنک کننده هوا روی آورده است.

در گرمای جام جهانی فوتبال 2022 خنک می شوید!

میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ با قطر است. با وجود هوای بسیار گرم و شرجی این کشور ثروتمند، قطر از جدیدترین فناروی خنک کننده هوا برای جام جهانی فوتبال استفاده کرده است. تکنولوژی های جدید به کار رفته در مسابقات فوتبال فیفا 2022، استفاده از سیستم های خنک کننده هوا با انرژی خورشیدی و فناوری کربن خنثی برای خنک کردن استادیوم‌ها است.

سیستم های خنک کننده ورزشگاه های قطر در جام جهانی فوتبال

خنک کننده های خورشیدی برای اولین بار در جام جهانی قطر استفاده می شود؛ این سیستم باعث می شود تا دمای استادیوم های ورزشی از ۲۷ درجه سلسیوس بالاتر نرود. جالب است که این قابلیت از 8 ورزشگاه محل برگزاری جام جهانی فوتبال در 7 ورزشگاه اجرا شده است. آن یک استادیوم باقی مانده هم به دلیل قرار گیری در مجاورت ساحل، نیاز به خنک کننده ندارد.

استادیوم هوشمند قطر که پس از جام جهانی 2022 نامرئی خواهد شد

یکی از اتفاقات جالب این دوره از مسابقات جام جهانی که در قطر رخ خواهد داد، ورزشگاه 974 است که پس از اتمام بازی ها، دیگر وجود نخواهد داشت. ورزشگاه 974 قطر با نام راس ابو عبود که با استفاده از قاب های فولادی ماژولار و کانتینرهای باری ساخته شده است کاملا از هم جدا شدنی بوده و قرار است بعد از پایان جام جهانی 2022، از مصالح مورد استفاده در ساخت آن برای پروژه‌ های دیگر استفاده شود.

استادیوم 974 قطر در جام جهانی فوتبال 2022

ایران در گروه B جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2022 قطر در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۲ برگزار شد. در جدول قرعه کشی، نام 32 تیم فوتبال شرکت کننده در 4 گلدان هشت تیمی قرار گرفت تا وضعیت گروه بندی ها مشخص شود. طبق جدول گروه بندی جام جهانی فوتبال 2022 قطر، تیم ملی فوتبال ایران در گروه B معروف به گروه مرگ قرار گرفت.

رتبهتیم های راه یافته به جام جهانی فوتبال 2022 در گروه B
1ایران
2انگلستان
3آمریکا
4ولز

برنامه زمانبندی پخش مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 ایران

طبق برنامه ریزی زمان بازیهای فوتبال جام جهانی 2022 نخستین مسابقه در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. پخش مسابقات گروه B مربوط به تیم ملی ایران و ورزشگاه برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 به شرح جدول زیر خواهد بود.

مسابقهتیم 1تیم 2تاریخ برگزاریورزشگاه / شهر
2انگلستانایران21 نوامبر 2022خلیفه/ الریان
4آمریکاولز21 نوامبر 2022احمد بن علی/ الریان
17ولزایران25 نوامبر 2022احمد بن علی/ الریان
20انگلستانآمریکا25 نوامبر 2022البیت/ الخور
33ولزانگلستان29 نوامبر 2022احمد بن علی/ الریان
34ایرانآمریکا29 نوامبر 2022الثمامه/دوحه

تماشای جام جهانی فوتبال 2022 ایران با تلویزیون های ایکس ویژن

در پخش مسابقات جام جهانی فوتبال قطر از وضوح تصویر فورکی استفاده می شود. بنابراین بهتر است به سراغ تلویزیون فورکی ایکس ویژن بروید تا تجربه بی نظیری از تماشای زنده مسابقات فوتبال 2022 را داشته باشید.تلویزیون های 4K ایکس ویژن با چهار برابر وضوح بیشتر از Full HD تعداد پیکسل‌های عمودی را از 1080P به 2160P و تعداد پیکسل‌های افقی را از 1920P به 3840P می‌رساند. اگر برای خرید تلویزیون ایکس ویژن نیاز به مشاهده اطلاعات محصول دارید به صفحه تلویزیون ایکس ویژن سر بزنید.

تماشای فوتبال جام جهانی 2022 با:

تلویزیون های 4K ایکس ویژن

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

برای پرش، قفل کردن برنامه ها یا افزودن کانال مورد نظر به فهرست کانال های مورد علاقه و حذف کردن از کلیدهای رنگی دستگاه کنترل استفاده کنید و توسط دکمه میانی (OK) اقدام به جابه جایی کانال های تلویزیون نمایید.

بیشتر بخوانید ...

تلویزیون‌های جدید با گیرنده‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون‌های قدیمی با گیرنده‌های آنالوگ، در زمان تعویض کانال با کمی تاخیر کار می‌کنند. علت این تاخیر در کانال های تلویزیون از سمت فرستنده (صدا و سیما) است و در نقاط مختلف هم عدد این تاخیر متفاوت است. همچنین مقدار حجم محتوا براساس کیفیت آن بر این امر تاثیر می گذارد.

یکی از قابلیت های تلویزیون ایکس ویژن این است که اگر بین 3 تا 4 ساعت، هیچگونه عملکردی بر روی ریموت کنترل تلویزیون صورت نگیرد، دستگاه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، به طور خودکار خاموش می شود.
در غیر این صورت موارد زیر بررسی شود:
مطمئن شوید که در منوی Setup ، عملکرد Off Timer زمان خاموش
شدن ( روی On )فعال تنظیم نشده باشد. عملکرد Sleep Timer تایمر خواب فعال نشده باشد.چنانچه به مدت 10 دقیقه سیگنالی از ورودی دریافت نشود، تلویزیون
به طور خودکار خاموش می شود. در صورت متصل بودن کامپیوتر به تلویزیون، تنظیم های مصرف برق
کامپیوتر را کنترل کنید. از اتصال صحیح کابل برق تلویزیون به پریز برق اطمینان حاصل کنید.