loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

تمیز کردن ماشین لباسشویی و برنامه شستشوی درام (Drum Clean)

ماشین‌های لباسشویی وظیفه شستشوی لباس‌ها را برعهده دارند و در واقع به عنوان یک وسیله شوینده شناخته می‌شوند. اما این موضوع به این معنا نیست که نیاز به نظافت نداشته باشند و یا خود به خود تمیز شوند.

بعد از شستشو، ترکیب پرز ومیکروب به جامانده  از لباسها، به همراه باقیمانده موادشوینده درداخل درام ولوله ایجاد آلودگی می‌کنند. این آلودگی ها می تواند به بافت لباسها نفوذ کند. باید نسبت به پاکیزگی ماشین های لباسشویی حساس بوده و اقدامات لازم را برای تمیز کردن آنها انجام دهیم.

چه زمانی ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

زمانی که بوی ناخوشایندی احساس می‌کنید

تا به حال شده که درب ماشین لباسشویی خود را باز کنید و بوی نامطبوع و راکد استشمام کنید؟ برای جلوگیری از بوی بد لباسشویی( Bad smell of the washing machine)، باید منبع مشکل را پیدا کنید. بوی بد فاضلاب معمولا به محیط داخل لباسشویی مربوط نمی شود. مشکلاتی که منجر به بوی لباسشویی می شود مربوط به مسیر تخلیه آب و عدم استفاده از سیفون در لوله تخلیه می باشد. به خصوص در مواردی که مسیر تخلیه لباسشویی و سینک یکسان باشد، بوی نامطبوع فاضلاب استشمام می شود.

مشاهده کپک در بخش های مختلف ماشین لباسشویی

بوی بد ماشین لباسشویی شما ممکن است به دلیل ترکیبی از کپک و باکتری ایجاد شود. دلیل اصلی بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی، رطوبت باقی مانده از لباس های شسته شده در محفظه ماشین لباسشویی است. درب ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید، خصوصا لاستیک دور درب، که محیط مناسبی برای پرورش کپک‌هاست. در صورت مشاهده آنها جهت پاک کردن و تمیز کردن ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید. باید به این نکته توجه داشته باشید که این کپک‌ها می‌توانند به بافت لباس‌ها نفوذ کرده و باعث بروز ناراحتی های پوستی شود.

در صورت مشاهده لکه های سیاه روی لباس

بعد از فرایند شستشو، روی لباس‌ها لکه های سیاهی مشاهده کردید، آنها را جدی بگیرید. زیرا اغلب این سیاهی ها به خاطر آهک به جا مانده از املاح آب است.

املاحی مانند آهک، داخل ماشین لباسشویی رسوب وعلاوه برجایگذاری لکه‌های سیاه، منجربه گرفتگی ومسدود شدن لوله های آب می‌شود. این رسوبات می توانند عملکرد لباسشویی را مختل کرده و هزینه های سنگینی به جای بگذارند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی ایکس ویژن

 نکات مربوط به محافظت از ماشین لباسشویی

شستشوی درام و لوله های ارتباطی هر 6 ماه یکبار

تمیز کردن و خشک کردن لاستیک درب و محفظه پودر لباسشویی بعد از هر بار شستشو

عدم نگهداری طولانی مدت لباس های خیس در ماشین لباسشویی

ضدعفونی کردن مرتب ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه و …

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو

نسبت به تمیز کردن و نحوه عملکرد فیلتر لباسشویی که عموما در قسمت پایینی آن قرار دارد توجه لازم را داشته باشید. بخشی از رسوبات و جرم و موی چسبیده به لباس‌ها در این بخش جمع آوری شده و هر چند وقت یکبار نیازمند تعویض است.

برنامه شستشوی خودکار درام (Drum Clean) چیست؟

با توجه به توضیحات بالا می‌بینید که شستشو و تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی امری ضروری است اما با توجه به جزئیاتی که دارد، ممکن است کمی وقت گیر باشد . اما خبر خوب این است که با وجود تکنولوژی های جدید، بعضی از لباسشویی ها در تنظیمات خود به طور اتوماتیک برنامه‌ی پاک کننده ی داخلی را دارند. لباسشویی های ایکس ویژن با وجود برنامه Drum Clean  این فرصت و این امکان را به وجود آورده که با زدن تنها یک دکمه و استفاده از مقداری مواد شوینده، آلودگی های داخل درام و لوله های ارتباطی را از بین ببرد. باید توجه داشته باشید که این برنامه تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی و محفظه پودر را شامل نمی شود و در صورت استفاده از آن، باید این دو بخش را به صورت جداگانه تمییز نمایید.

نحوه کارکرد برنامه شستشوی خودکار درام

عملکرد این برنامه به این صورت است که شستشوی کامل درام و لوله های ارتباطی، به کمک آب 95 درجه و افزودن مقداری مواد شوینده صورت ‌می‌گیرد. اجرای برنامه شستشوی خودکار درام ، هر 6 ماه یکبار و برای مناطقی که سختی آب در آنها بالاست هر 3 ماه یکبار توصیه می‌شود زیرا از پوسیدگی و خوردگی قطعات جلوگیری کرده و افزایش طول عمر محصول را به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب این برنامه درام باید خالی و بدون لباس باشد.

برای مشاهده انواع ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن و  آشنایی بهتر با تکنولوژی‌های به کار رفته در آنها، اینجاکلیک کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

اگر اقدام به خرید آنلاین از سایت ایکس ویژن کرده اید و هنوز مبلغ محصول را پرداخت نکرده اید. می توانید از طریق مراجعه به پنل کاربری و

بیشتر بخوانید ...

پس از دریافت کالا و بازگشایی جعبه، چنانچه محصول خریداری شده دارای آسیب دیدگی بود، خریدار میبایست تا 24 ساعت پس از تحویل کالا موضوع را به شرکت اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید ...

الف ) محصولاتی که پس از خرید، دارای نصب اجباری توسط تکنسین های مادیران هستند :

یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون های 43 اینچ و به بالا

ب ) محصولاتی که دارای نصب اجباری نیستند:

تلویزیون های 32 اینچ و به پایین

مانیتور

مطالعه بیشتر شرایط بازگشت کالا