loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

راهنمای مراحل جابه جایی یخچال فریزر

برای اسباب کشی یخچال ها بهترین راه ممکن چیست؟ از چه وسیله ای برای حفاظت آنها استفاده کنیم؟ چرا  بعضی از یخچال ها بعد از جابجایی دیگر به خوبی قبل عمل خنک سازی را انجام نمی‌دهند؟ جابجایی یخچال فریزرها  یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین بخش های اسباب کشی هر خانه ای است. در ادامه سعی می‌کنیم با اشاره به نکات موثری از این سختیها کم و ضمانت وسلامت دستگاه را حفظ کنیم..

جا به جایی یخچال فریزر ایکس ویژن

مراحل جابجایی یخچال فریزرها

مهمترین دغدغه هر کسی زمان اسباب کشی محافظت از وسایل و سهولت در جابجایی آنهاست. یکی از وسایل به اصطلاح بدبار که برای حمل و جابجایی آن نیاز به صرف انرژی و پرداخت هزینه داریم یخچال فریزرها هستند. به دلیل قیمت بالای این وسایل باید تلاش کنیم تا حتما سالم و با کمترین آسیبی به مقصد برسند. مراحل زیر به شما کمک می‌کنند تا به این اهداف رسیده و با خیال آسوده تری اسباب کشی منزل خود را انجام دهید.

یخچال فریزر را خالی کنید

قبل از هر چیزی باید از خالی بودن یخچال فریزر اطمینان پیدا کنید. این خالی کردن شامل دو بخش خارج کردن مواد غذایی ازیخچال ودیگری خارج کردن طبقات، سینی ها وکشوها می شود. چراکه امکان دارد هنگام جابجایی درون یخچال تکان خورده و  به بدنه داخلی آسیب بزنند.

یخچال را چند ساعت از برق بکشید

یخچال‌ را چند ساعت قبل از جابجایی از برق بکشید. این اتفاق باعث می‌شود تاگاز ومایع خنک کننده به کمپرسور بازگشته وهنگام اسباب کشی ازلوله ها نشت نکند. همچنین اگر یخچال شما دارای سیستم یخساز است، حتما قبل از جابجایی آن را از منبع آب جدا کنید.

درب های یخچال فریز را ثابت نگهدارید

برای حمل راحت و بدور از خط و خش، درب یخچال فریزر را با وسیله ای مانند بست های مناسب، محکم ببندید. بهتر است اگر یخچال فریزر دردسته ساید بای ساید ویا دوقلو است، دربها را از بدنه جدا کرده و جداگانه حمل کنید. اگر بدون حضور نماینده شرکت مادیران که پشتیبانی محصولات ایکس ویژن را برعهده دارد انجام دهید،شامل ضمانت نامه نمی‌گردد.

بسته بندی  یخچال فریزر

قبل از جابجایی باید اطراف بدنه یخچال فریزر را به وسیله کارتن های مخصوص و یا ضربه گیر ها بسته بندی کنید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید برای حفاظت از بدنه خارجی از پلاستیک های حبابی شکل نیز استفاده نمایید.

نکات بیشتر برای جابجایی یخچال

چرخ‌های دستی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حمل یخچال فریزر های بسته بندی شده است. چراکه استفاده از آنها راحت بوده و می‌توان حتی برای حمل از پله ها هم از آنها کمک گرفت.

بهتر است یخچال فریزر را به صورت عمود و یا تا حد امکان با کمترین زاویه انحراف حمل کرد. چون این موضوع سبب حرکت و نشت مایع و مواد داخل کمپرسور می‌گردد.

برا جلوگیری از آسیب و یا گم شدن سیم برق یخچال، آن را به پشت یا کناره یخچال چسبانده تا هنگام راه اندازه مجدد آن، دچار مشکل نشوید.

راه اندازی مجدد یخچال فریزر در مقصد

در این بخش به ارائه چندین نکته اصولی هنگام  راه اندازی یخچال فریزر در محل جدید می‌پردازیم.

باید توجه داشته باشید در صورتیکه یخچال به صورت افقی حمل شده باشند باید بعد از گذشت 24 ساعت آنها را به برق وصل کنید و در غیر اینصورت 4 تا 6 ساعت زمان مناسبی است برای بازگشت گاز یا مایع خنک کننده ای که امکان دارد در زمان حمل و نقل در لوله ها رفته و یا نشت کرده باشند . شایع ترین دلیل عدم کارکرد و عملکرد مناسب یخچال  بعد از حمل و نقل بی توجهی به همین مورد است.

پس از جابجایی یخچال در اسباب کشی، حداقل 3 روز طول می‌کشد تا یخچال شما به حالت ایده‌آل و دمای ثابت خود برسد و درست کار کند پس سعی کنید حتی المقدور مواد غذایی را دیرتر داخل یخچال قرار دهید.

کلام آخر

در نهایت با توجه به حساسیت این کار و گران قیمت بودن یخچال فریزر، پیشنهاد می‌شود که مراحل فوق را با مشورت و کمک شرکت‌های  حمل و نقل اسباب و اثاثیه انجام دهید تا با کمترین خطر و با خیالی راحت جابجایی یخچال فریزرها را به پایان برسانید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

کار نکردن یخچال و یا کار نکردن فریزر دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد:

  • اتصـال بـرق دسـتگاه را کنتـرل کنیـد.
  • از جریان داشتن برق در پریز مورد استفاده اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورت استفاده از محافظ برق از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی‌که با بررسی موارد فوق مشکل رفع نشد، جهت رفع ایراد با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

در صورتی که میزان سرمایش یخچال کم شده است، لطفا موارد زیر را بررسی نمایید: • دســتگاه در معــرض تابــش مســتقیم نــور خورشــید یــا در مجــاورت منبــع گرمــازا قرار دارد.

بیشتر بخوانید ...

برای رفع بوی نا مطبوع فضای داخلی یخچال، لطفا موارد زیر را بررسی و رفع نمایید:

  • از بسته بودن درب مواد غذایی داخل یخچال اطمینان حاصل کنید.
  • داخل یخچال را تمیز کنید،‌ ممکن است مقداری از مواد غذایی بر روی طبقات ریخته و به مرور زمان فاسد شده باشد.
  • مواد غذایی که به مدت طولانی داخل یخچال نگهداری شده‌اند را بررسی کنید که فاسد نشده باشند.