loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
  • تنظیم نور نمایشگر و زاویه دید افراد
  • پخش صدایی مطلوب و رسا با دالبی
  • رعایت فاصله مناسب از صفحه نمایشگر

دیدن فیلم در سینما در این روزها تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است و عاشقان فیلم و سینما دلتنگی زیادی را تجربه می‌کنند. چرا که سینما رفتن از لیست تفریحات روزمره حذف شده، و یا رفتن به آن ممکن است کار پر ریسکی محسوب شود. در این مطلب می‌خواهیم با راهکارهایی برای ایجاد یک سینمای جذاب در فضای خانه با تلویزیون ایکس ویژن آشنا شویم.

شاید تا قبل از شیوع ویروس کرونا تصور نمی‌کردیم همین تفریح ساده و روزمره بتواند به یکی از دلتنگی‌های ما تبدیل شود. با وجود اینکه ایجاد یک سینما در خانه به طور صد در صد ممکن نیست، اما رعایت نکات زیر می‌تواند قسمت زیادی از حس و حال دیدن یک فیلم در سینما را به خانه‌های ما هدیه دهد:

تنظیم نور نمایشگر و زاویه دید افراد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سینما، عدم وجود نور اضافه در زمان پخش فیلم است. برای شبیه‌سازی این شرایط در خانه، بهتر است در ابتدا سعی کنیم تمام نورهای اضافه که از خارج از تلویزیون به چشم می‌رسد را از میان برداشته و نور ملایمی را برای فضای نشیمن خود انتخاب کنیم. پس از تغییر نور در خانه باید از هماهنگ بودن نور صفحه نمایشگر با محیط پیرامونی مطمئن شویم. تلویزیون‌های ایکس ویژن با قابلیت تنظیم نور صفحه نمایشگر این امکان را ایجاد می‌کنند که بسته به ساعت تماشای فیلم در شب یا روز و همچنین روشنایی موجود در اطراف تلویزیون، نور را با فضا هماهنگ کنیم.

پس از نور، تنظیم یک زاویه مناسب می‌تواند سینما را در خانه ما شبیه‌سازی کند. از آنجا که تقریبا زاویه همه افراد در سینما از نمایی مستقیم و روبروست، باید این امکان را در فضای خانه ایجاد کرد تا بتوانیم از زاویه‌ای شبیه سینما، فیلم مورد نظر خود را تماشا کنیم. اما ممکن است به علت کوچک بودن فضای خانه و یا محدودیت در چیدمان، تنظیم زاویه برای بسیاری از ما ممکن نباشد.

اینجاست که قابلیت پنل IPS  می‌تواند به عنوان یک قهرمان ظاهر شود. با وجود پنل IPS کیفیت تصویر از زوایای مختلف در هنگام تماشای فیلم در تلویزیون یکسان است و علاوه بر آن، نور اطراف به صفحه نمایشگر بازتاب ندارد. در نتیجه تلویزیون‌های ایکس ویژن دارای این پنل، انتخاب مناسبی برای ایجاد فضای سینما در خانه هستند.

پخش صدایی مطلوب و رسا با دالبی

یکی از ویژگی‌های مهم که باعث لذت بردن از فیلم در سینما می‌شود، صدای دالبی است که بیننده را در فضایی شبیه به میانه صحنه‌ها و سکانس‌ها قرار می‌دهد. دالبی با رساندن صدای یک فیلم از زوایای مختلف به گوش مخاطب، بر کیفیت تماشا تاثیر مستقیم می‌گذارد و داشتن این ویژگی در تلویزیون نیز می‌تواند به ایجاد فضای سینما در خانه کمک کند. تلویزیون‌های ایکس ویژن با صدای دالبی، ایجاد یک سینمای خانگی را در فضای مورد نظر ما امکان‌پذیر می‌کند.

رعایت فاصله مناسب از صفحه نمایشگر

برای تماشای مطلوب و راحت یک فیلم در تلویزیون، رعایت فاصله مناسب از فاکتورهای حائز اهمیت است. طبق استاندارد، هر اینچ صفحه نمایشگر نیازمند فاصله‌ای حدود 4 تا 4.5 سانتی متر است. به‌ این صورت که برای صفحه نمایشگر 50 اینچی رعایت حداقل دو متر فاصله لازم است و برای تلویزیون‌های بالای 70 اینچ باید حداقل سه متر از نمایشگر فاصله گرفت.

لازم به ذکر است در مورد تلویزیون‌های Ultra HD 4K ، رعایت این نکته لازم نیست و می‌توان از فاصله‌ای نزدیک نیز به تماشای فیلم دلخواه نشست. چرا که 4K با وجود ابعاد بزرگ صفحه نمایشگر، از نمای نزدیک نیز کیفیت تصویر را حفظ می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مدل‌ها مختلف تلویزیون‌های ایکس ویژن دارای قابلیت 4k، به صفحه تلویزیون‌های 4K ایکس ویژن  سر بزنید.

با بکارگیری این نکات می‌توانیم یک سینمای با کیفیت را در خانه شبیه‌سازی کنیم و از دیدن فیلم‌ در فضایی امن و راحت لذت ببریم.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*