loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

تلویزیون یک عضو جدا نشدنی از زندگی همه ماست که بخشی از نیازهای روزمره ما را تامین می‌کند. این قاب جادویی نه تنها در خانه ما، بلکه در سایر محیط‌ها مانند محل کار، کلاس‌های آموزشی و … نیز کارایی دارد و زندگی بدون آن تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. در این مطلب، هر آنچه لازم است در مورد تلویزیون بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم در زمان انتخاب یک تلویزیون مناسب، بهترین تصمیم را بگیرید.

تاریخچه پیدایش تلویزیون و تکامل آن

از زمان‌های دور که این وسیله به عنوان یک کالای لوکس در برخی از خانه‌ها وجود داشت سال‌های زیادی گذشته است و اکنون علاوه بر گذران اوقات فراغت، افراد برای مصارفی جدا از سرگرمی هم به سراغ تلویزیون خود می‌روند. اما پیدایش این جعبه سحرآمیز از چه زمان و چگونه آغاز شد؟

تلویزیون از جمله وسایلی است که اختراع آن توسط یک نفر صورت نگرفته و به وسیله چندین شخص، از یک قاب سیاه و سفید تبدیل به تلویزیونی شده است که اکنون آن را می‌شناسیم. اولین گام برای اختراع آن در اواخر قرن نوزدهم توسط شخصی به نام پاول نیپکو برداشته شد. اما تا رسیدن به تصاویر متحرک در این قاب، مسیری طولانی در پیش بود.

سرانجام جان لوگی برد (John Logie Baird) اختراع این وسیله کاربردی را کامل کرد و به تصاویر متحرک رسید. از دید بسیاری او به عنوان اولین مخترع تلویزیون شناخته می‌شود. البته به جز لوگی برد، افرادی همچون بوریس روزینگ، ولادیمیر زورکین، فیلو فارنزورث و… در تکمیل این اختراع نقش داشته‌اند. اختراعی که اولین قدم جهت پیدایش آن تا رسیدن به یک وسیله قابل استفاده و کاربردی، از قرن 19 میلادی تا قرن بعدی ادامه پیدا کرد.

پیشرفت تکنولوژی در نمایشگرهای تلویزیون باعث شد کیفیت تصویر در این قاب در هر بازه زمانی ارتقا پیدا کند. CTR  با لامپ‌های اشعه کاتدی از تکنولوژی‌هایی به شمار می‌آمد که در سال‌های گذشته توانسته بود تصویری با کیفیت به مخاطبان خود ارائه کند. پس از آن با ورود LCD به عرصه رقابت، تعریف جدیدی از کیفیت تصویر ارائه شد و در ادامه، لامپ‌های LED تحول بزرگی در نمایشگرهای تلویزیون ایجاد کردند. امروزه نیز QLEDها با میلیون‌ها ذرات کوانتومی در صفحه نمایشگر، از جدیدترین اتفاق‌های مربوط به تکنولوژی‌های تلویزیون است که با کیفیت‌ترین تصاویر را در قاب خود به نمایش می‌گذارد.

برای آشنایی بیشتر با جدیدترین تکنولوژی تلویزیون‌های مدرن با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در زمان خرید تلویزیون خود داشته باشید.

آشنایی با تکنولوژی‌های تلویزیون‌

شاید بتوان گفت اولین و مهم‌ترین قدم برای انتخاب تلویزیون مناسب، کسب اطلاع در مورد تکنولوژی‌هایی باشد که در این قاب جادویی و مدرن مورد استفاده قرار گرفته است. آشنایی با دنیای تکنولوژی تلویزیون‌ها نیازمند تحقیق و مطالعه در این زمینه است تا افراد بتوانند از جزئیات هر قابلیت جدید آگاه باشند و کاربری آن در زندگی خود را بشناسند. آشنایی با این تکنولوژی‌ها ضروری است‌ تا قبل از خرید بتوانیم به انتخابی درست برسیم. در ادامه با دسته‌بندی مهم‌ترین تکنولوژی‌های موجود در تلویزیون‌های جدید همراه شما هستیم.

حال که با تکنولوژی‌های مربوط به تلویزیون‌های مدرن آشنا شدیم، باید بدانیم برای انتخاب یک تلویزیون مناسب گام‌های دیگری میز پیش روی ماست. در ادامه یک راهنمای خرید مفید و کاربردی برای انتخاب تلویزیونی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

راهنمای خرید تلویزیون‌های ایکس ویژن

آشنایی با تکنولوژی‌های یک تلویزیون این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا برای خرید خود بتوانید تصمیمی درست بگیرید. اما این تنها مرحله برای یک انتخاب مناسب نیست. راهنمای خرید تلویزیون مانند یک چک لیست کاربردی باعث می‌شود تمام عوامل مهم در انتخاب تلویزیون مورد نظر خود را قبل از خرید آن بررسی کنید. عواملی که ممکن است به تکنولوژی مرتبط نباشد اما در تصمیم افراد نقش مهمی ایفا کند. در ادامه به مرور این موارد می‌پردازیم.

اگر همه گام‌ها و مواردی که به آن‌ها اشاره شد را رعایت و اجرا کرده باشیم، می‌توان گفت تا حد زیادی به انتخاب یک تلویزیون مناسب نزدیک شده‌ایم. اما جدا از همه این عوامل، اطلاع از مشکلات کار با تلویزیون می‌تواند دید وسیع‌تری در اختیار ما قرار دهد.

رفع مشکلات کار با تلویزیون‌های ایکس ویژن

فقط یک ذهن هوشمند می‌تواند قبل از انتخاب نهایی محصول مورد نظر خود، در مورد مشکلات احتمالی کار با آن تحقیق کرده و این مورد را نیز در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کند. با انجام این کار دیگر در زمان استفاده از تلویزیون جدید خود غافلگیر نشده و از چالش‌های احتمالی آن باخبر خواهیم بود. لازم به ذکر است این مشکلات لزوما نشان دهنده نقص تلویزیون نیستند و ممکن است با خواندن دستورالعمل‌ها و مراجعه به راهنماهای موجود، آن‌ها را برطرف کرد. حال با برخی این مشکلات آشنا می‌شویم.

پس از آگاهی از مشکلات کار با تلویزیون بهتر است خبرهای مربوط به دنیای این قاب جادویی را دنبال کنیم و نسبت به آن خود را به‌روز و مطلع نگه داریم.

اخبار و تکنولوژی‌های روز دنیای تلویزیون

دنیای تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت و تغییر است. به گونه‌ای که قابلیت‌های جدید به سرعت و در بازه‌های زمانی خیلی کوتاه به تکنولوژی‌های موجود اضافه می‌شوند و کیفیت و کارایی محصولات را ارتقا می‌دهند. برای این‌که بتوانیم از این تغییرات باخبر باشیم و در زمان انتخاب تلویزیون مناسب خود از سرعت بالای این تغییرات عقب نمانیم بهتر است خود را در زمینه خبرهای تکنولوژی به روز نگه داریم. علاوه بر تکنولوژی، ممکن است خبرهایی در بازار در مورد تلویزیون‌ها، برندها، تجربه کاربران و… بتواند روی انتخاب ما تاثیر گذاشته و به سمتی هدایت‌مان کند که مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشیم. آگاهی داشتن از این موارد باعث می‌شود نسبت به خبرهای دنیای تلویزیون به‌روز باشیم.

حال می‌توان گفت به‌صورت خلاصه و مختصر، از همه آنچه باید در مورد تلویزیون می‌دانستیم، مطلع شدیم. پس از اطلاع از همه این موارد به شما پیشنهاد می‌دهیم با مراجعه به صفحه تلویزیون‌های ایکس ویژن، بهترین گزینه را برای مصرف و کاربرد خود انتخاب کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*