loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

تکنولوژی های هوشمند تلویزیون

اگر به‌دنبال این هستید که ماجراجویی جذابی را شروع کنید، بهتر است به سراغ تلویزیون ‌های نسل جدید با فناوری‌های مدرن بروید. کمپانی‌ها هر یک برای اینکه گوی رقابت را از دیگری بربایند و فاتح میدان شوند، مدام آپشن‌های جدید و خیره‌کننده‌ای به تلویزیون‌های خود اضافه می‌کنند. این آپشن‌ها علاوه بر اینکه استفاده از تلویزیون‌ها را جذاب‌تر و راحت‌تر از پیش کرده، به قیمت آن‌ها هم افزوده است! اما تجربه جذابی که با خرید تلویزیون هوشمند احساس خواهید کرد، چنان بی‌نظیر خواهد بود که ارزش قیمت زیاد را هم خواهد داشت. به همین دلیل، در ادامه درباره تکنولوژی های هوشمند تلویزیون صحبت خواهیم کرد و آپشن‌های جدیدی که به آن‌ها اضافه شده است را برای شما بیان می‌کنیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

با اینکه تکنولوژی‌های جدید بسیار خوب است و عملکرد مناسبی هم برای مصرف‌کنندگان این محصولات به‌همراه دارد اما در زمان خرید باید به یک سری از موارد مهم دقت کافی داشته باشید تا متناسب با نیاز خود اقدام به خرید کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین اِلمان‌هایی خواهیم پرداخت که در تلویزیون ‌های هوشمند بسیار کاربردی هستند و در نهایت هر یک از آن‌ها را به‌صورت جزئی و کاربردی توضیح خواهیم داد.

منظور از تلویزیون هوشمند، تلویزیونی است که دارای گیرنده شبکه‌های دیجیتالی یا ست‌آپ باکس، قابلیت دسترسی به اینترنت و وصل شدن به وای‌فای را داشته باشد. تلویزیون‌ های هوشمند جدید قابلیت‌های نرم‌افزاری گوناگونی مثل تشخیص الگوها و حالت‌های حرکتی، استفاده از اپ‌های گوناگون و… را دارد اما مهم‌ترین ویژگی‌ای که این تلویزیون‌ها را از سایر تلویزیون‌ ها جدا می‌سازد دسترسی به اینترنت و توانایی کمک‌گرفتن از دنیای وب است.

تکنولوژی های هوشمند تلویزیون

تلویزیون های هوشمند چگونه به اینترنت متصل می شوند؟

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تلویزیون‌های هوشمند دارا هستند این است که باید ویژگی Web 2.0 را داشته باشند. به عبارت دیگر دسترسی به اینترنت، دسترسی به وب‌سایت‌هایی که تنها با لپ‌تاپ یا کامپیوتر یا با گوشی‌های تلفن همراه در این چند سال اخیر می‌توانستیم مشاهده کنیم، اکنون با تلویزیون‌های هوشمند قابل دسترسی هستند.

نحوه وصل شدن تلویزیون به wifi

  • در منوی تلویزیون کلید Menu را روی بزنید.
  • به بخش Setup بروید و سپس در این مرحله بر روی OK کلیک کنید.
  • حالا بایستی گزینه Network selection را بزنید.
  • Wireless را از بین گزینه‌های نمایان شده انتخاب کنید.
  • بعد از این کار بایستی تا وارد قسمت Wireless Network setup شده و Internet Protocol setup  را در حالت Auto setup بگذارید.

نحوه وصل شدن از طریق کابل ethernet

برای اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل Ethernet باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • نخست باید کابل LAN را به تلویزیون هوشمند و مودم خود متصل نمایید.
  • دکمه MENU یا HOME را روی کنترل انتخاب کنید.
  • رویSETUP  بروید.
  • به بخشNETWORK  بروید و NETWORK SELECTION و بعد از این کار CABLE را کلیک کنید.
  • بعد از آن وارد بخش CABLE NETWORK SETUP شوید.
  • Internet Protocol setup را در حالت Auto setup بگذارید.
  • در این صورت تلویزیون به‌شکل اتوماتیک از مودم شما ای‌پی می‌گیرد.

اندرویدی بودن عامل مهم دیگر تلویزیون‌ هوشمند!

یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که در تلویزیون‌های هوشمند پیاده‌سازی شده است، بهره‌مندی از سیستم اندروید است. با نسل جدید تلویزیون ‌های هوشمند می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که روی گوشی خود داشته‌اید به‌راحتی روی  تلویزیون بریزید و با آن‌ها کار کنید. در واقع این ویژگی یکی از مزایای عمده ای تلویزیون‌هاست که باعث شده تجربه متفاوتی نسبت‌به تلویزیون‌های قدیمی داشته باشید و از کار با این تلویزیون‌ها لذت کافی ببرید. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که روی موبایل خود دارید را می‌توانید روی تلویزیون نصب کنید و به جای استفاده روی گوشی با تلویزیون کارتان را به پیش ببرید. اپلیکیشن‌های پرداخت، ادیت عکس و… همگی روی این تلویزیون‌ها کار می‌کنند و تجربه کاربری جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورند. با وصل شدن به اینترنت و دانلود اپلیکیشن‌ها دریچه جدیدی از دنیای هوشمند مقابل چشمانتان باز خواهد شد که تنها با یک اشاره می‌توانید از همه آن چیزی که مقابل چشمانتان است استفاده کنید.


تلویزیون های هوشمند چه کارایی هایی دارند؟

با خرید تلویزیون هوشمند به‌راحتی به اینترنت متصل شوید، برنامه‌ای روی گوشی خود را روی تلویزیون بریزید و آنلاین فیلم و سریال ببینید. تکنولوژی تلویزیون هوشمند به مصرف‌کننده کرده است تا بدون محدودیت به اینترنت وصل شوند و از جذابیت‌های دنیای آنلاین استفاده کنند. با وصل شدن به فضای اینترنت چه از طریق وایرلس و چه از طریق کابل به دنیایی از شگفتی‌های دنیای مجازی وصل شوید و سرگرم بمانید.

همچنین به کمک پلتفرم‌های آنلاین فیلم و سریال (نماوا، فیلیمو، فیلم‌نت) می‌توانید بدون نیاز به دانلود فیلم و استفاده از فلش یا … به صورت آنلاین فیلم و سریال‌های به‌روز را آنلاین تماشاکنید و اقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. همچنین با دانلود نرم افزارهای مخصوص تلویزیون می‌توانید بسیاری از اپلیکیشن‌هایی را که روی تلفن همراه خود را دارید، در تلویزیون هم اجرا کنید.
آیا تلویزیون‌های هوشمند به طور مرتب نرم افزارها را بروزرسانی می‌کنند؟

تلویزیون‌ های نسل جدید به آپدیت مرتب نیاز ندارند و تنها در صورتیکه بخواهید از بعضی از نرم‌افزراها استاده کنید می‌توانید با آپدیت نرم‌افزارها به عملکرد بهتر آن‌ها کمک کنید. همچنین اگر نیاز باشد دستگاه برای عملکرد بهتر آپدیت شود، به شما هشدار خواهد داد که بهتر از تلویزیون را به‌روزرسانی کنید.

آیا تلویزیون‌های هوشمند هم مانند کامپیوترها هنگ می‌کنند؟

خیر تکنولوژی‌ های هوشمند تلویزیون دارای تفاوت‌های جدی بسیاری نسبت‌به سیستم‌های کامپیوتری هستند و از این جهت هنگ نمی‌کنند. البته ممکن است که شما بعضی از اپلیکیشن‌هایی را روی تلویزیون خود نصب کنید که دارای اختلالات فراوانی باشند و باعث شود تلویزیون شما هنگ کند اما اگر تلویزیون را بدون نصب برنامه‌های متفرقه استفاده کنید، هیچ ایرادی پیش نخواهد آمد.

البته گاهی اوقات هم ممکن است به‌دلیل وارد کردن هارد دیسک‌های خارجی، فلش و… تلویزیون شما هنگ کند و به مشکل بربخورید. در این زمان هارد خارجی را خارج کنید و سپس مجدد وارد تلویزیون خود کنید. تکنولوژی ‌های هوشمند تلویزیون نسبت به چنین مواردی حساس هستند و ممکن است هنگ کنند اما در بیشتر مواقع چنین ایرادی پیش نخواهد آمد.

با مطالب بیشتری از وبلاگ ایکس ویژن همراه ما باشید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*