loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

برنامه‌ شستشوی لباسشویی

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید عملکرد هر یک از دکمه‌های روی ماشین لباسشویی را بدانید. اینکه کدام برنامه برای چه جنس از لباسی مناسب‌تر است و چگونه می‌توان از برنامه‌های متنوع دستگاه استفاده کرد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب شما را بیشتر با این برنامه ها آشنا کنیم.

برنامه شستشوی لباس‌های نخی و کتان (Cotton) لباسشویی:

مخصوص لباس‌های نخی، کتان و پنبه‌ای است. در این برنامه برای افزایش قدرت پاک کنندگی لباس‌ها‌، از حرارت و دور موتور بالا استفاده می‌شود.

برنامه شستشوی لباس‌های نخی و کتان کم مصرف (Cotton Eco)لباسشویی:

این برنامه هم مانند برنامه cotton، مناسب لباس‌های نخی، کتان و پنبه‌ای است با این تفاوت که مصرف انرژی دستگاه را به حداقل می‌رساند.

برنامه پیش شستشو/ شستشوی اولیه برای لباس‌های کثیف (Pre Wash):

برنامه Prewash به عنوان یک برنامه کمکی استفاده می‌شود. به کمک این برنامه، لباس‌های کثیف یک بار خیس خورده و شسته می‌شوند. تا قبل از انتخاب برنامه شستشوی اصلی، لکه‌ها و آلودگی از روی لباس‌ها پاک شوند.

برنامه شستشوی لباس‌های تیره (Dark Color):

انتخاب این برنامه برای شستشوی لباس‌های تیره  ، پنبه‌ای و آنهایی که احتمال رنگ رفتگی دارند، مناسب است. بهتر است هنگام استفاده از این برنامه، به جای پودر از مایع شوینده مناسب لباس‌های تیره استفاده کنیم.

برنامه شستشوی لباس‌های رنگی و ترکیبی (Mix):

زمانی‌که حجم لباس‌های‌تان کم است و یا  وقت کافی برای جداسازی آنها ندارید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا لباس‌ها را به صورت ترکیبی از جنس‌ و رنگ‌های متفاوت بشویید. این برنامه دمای آب را تا حدی گرم می‌کند که رنگ لباس‌ها با هم ترکیب نشوند.

برنامه شستشوی لباس‌های پشمی (Wool):

این برنامه مناسب لباس‌های پشمی است که با استفاده از دور موتور پایین و حرارت کم از آسیب به بافت پارچه و تغییر شکل لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

برنامه شستشوی مخصوص تیشرت و بلوز(Shirt):

در این برنامه برای شستشوی تیشرت و بلوز نخی و الیاف مصنوعی از دما و دور موتور پایین استفاده می‌شود. این کار مانع از چروک و یا گشاد شدن لباس‌ها می‌گردد.

برنامه شستشوی سرویس خواب (Bedding): 

این برنامه مخصوص شسشتوی ملحفه، روتختی، رو لحافی و.. است که به اسم Blanket/Bulky نیز شناخته می‌شود.

برنامه شستشوی لباس‌های ورزشی(Sport/Fitness):

این برنامه برای لباس‌های ورزشی که ترکیبی از الیاف نخی و مصنوعی داشته و روکش ضد آب دارند، مناسب است. الیاف لباس‌های ورزشی به راحتی قطرات و بوی عرق را جذب می‌کند بنابراین این لباس‌ها به صورت روزانه نیاز به شستشو دارند. عملکرد این برنامه به گونه‌ای است که شستشو را به آرامی انجام می‌دهد. در نتیجه علاوه بر اینکه بو و لک عرق، کاملا از روی لباس پاک می‌شود، الیاف پارچه هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند.

برنامه شستشوی کاپشن و لباس‌های زمستانی (Down Jacket):

این برنامه مناسب لباس‌های زمستانی مانند ژاکت و کاپشن‌های سبک است.

برنامه شستشوی لباس‌های جین و ضخیم (Jeans):

این برنامه مناسب لباس‌های ضخیم مانند جین و کتان است.

برنامه‌های شستشوی ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن

برنامه شستشوی لباس‌ با الیاف مصنوعی (Synthetic): 

این برنامه مخصوص لباس‌های معمولی و روزانه با جنس الیاف مصنوعی است. به منظور حفظ بافت پارچه، دستگاه با دور موتور بالا و حرارت کم، شستشو را انجام می‌دهد .

برنامه شستشوی لباس‌های ابریشمی و ظریف (Silk/Delicate):

از این برنامه برای شستشوی لباس‌های ابریشمی و پارچه‌های ظریف در لباسشویی مانند پرده استفاده می‌شود. لازم است به این موضوع توجه داشته باشیم که پیش فرض این برنامه روی 30 درجه تعیین شده و دمای بیشتر به پارچه آسیب می‌رساند.

برنامه شستشوی سریع (Quick Wash/Super Quick): به کمک این برنامه تمام مراحل شستشو، آبکشی و خشک کردن، ظرف مدت 15 دقیقه انجام می‌شود. و تمامی گرد و غبار و آلودگی‌ها از لباس‌ها پاک می‌شوند، بدون اینکه به آنها آسیبی وارد شود.

برنامه شستشوی متمرکز برای لباس‌های کثیف (Intensive):

برنامه Intensive، برنامه‌ای مناسب جهت پاک کردن لباس‌ها از لکه‌های سرسخت است. عملکرد این برنامه به گونه ای است که در آن، ابتدا لباس‌ها خیس و سپس آبکشی می‌شوند. این برنامه بعد از چند دور شستشو و آبکشی مجدد لباسشویی به صورت کامل آلودگی‌ها و کثیفی‌های روی لباس را از بین می‌برد.

برنامه خشک کن/ آبگیری (Spin):

دور خشک‌کن برای بعضی از برنامه‌های شستشو پایین است و ممکن است لباس به صورت کامل آبگیری نشود. درمواقعی که می‌خواهید لباس‌ها بیشتر خشک شوند، بااستفاده از این برنامه می‌توانید مجددا لباس‌ها را آبگیری نمایید . همچنین گاهی ممکن است برخی از لباس‌ها را با دست بشویید و فقط بخواهید که آب آنها کشیده و خشک شوند. در این صورت نیز می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید.

برنامه آبکشی و خشک کن (Rinse+Spin):

این برنامه مخصوص لباس‌هایی است که فقط به آبکشی نیاز دارند و یا برای شستشوی آنها از نرم کننده استفاده شده است.

برنامه شستشوی خودکار درام (Drum Clean):

مواد زائد باقیمانده از الیاف و یا رسوب شوینده‌ها که به مرور زمان در دیگ و لوله‌های ارتباطی ماشین لباسشویی ایجاد شده‌اند. با برنامه شستشوی خودکار درام، از بین می‌روند. با این برنامه، شستشوی کامل درام و لوله‌های ارتباطی، بوسیله مقداری مواد شوینده و آب 95 درجه با فشار قوی صورت می‌گیرد. اجرای برنامه شستشوی خودکار درام هر 6 ماه یکبار برای جلوگیری از پوسیدگی، خوردگی قطعات و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود.

برنامه شستشوی ضد حساسیت ( Allergy Care):

این برنامه مناسب  شستشوی لباس نوزادان، سالمندان و یا افرادی است که پوست حساس داشته و به مواد شوینده حساسیت دارند. چراکه در این برنامه با استفاده از دمای بالا و افزایش دفعات آبکشی، علاوه بر  آلودگی ها و باکتری ها، مواد شوینده جامانده بر روی لباس‌ها هم پاک می‌شود.

برای مشاهده ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن و آشنایی با تکنولوژی‌های آنها کلیک کنید. همچنین با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ایکس ویژن می‌توانید از محصولات و شرایط فروش ویژه، مطلع شوید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*