loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

تلویزیون هوشمند چیست؟

این روزها، واژه تلویزیون تنها به معنی قاب رنگی نمایش نیست. تلویزیون ها هم مثل آدم ها پیشرفت کرده اند؛ به روز شده اند و قابلیت های خیره کننده ای دارند که شاید تا چند دهه گذشته در باورمان نمیگنجید.

واژه تلویزیون هوشمند را زیاد شنیده اید. اینروزها بیشترین نرخ خرید این قاب جادویی را تلویزیون هوشمند به خود اختصاص داده است به طوریکه بیش از 70 درصد تلویزیون‌‌ هایی که این روزها فروخته می‌ شوند از نوع تلویزیون‌هوشمند هستند. اما وقتی صحبت از تلویزیون هوشمند می کنیم یعنی داریم در مورد نرم افزار پیشرفته به کار برده شده در این نسل از تلویزیون ها صحبت می کنیم.


اطلاعات خود را افزایش دهید:

آشنایی با تکنولوژی های تلویزیون


نسل جدید تلویزیون های هوشمند، از نظر نرم افزاری و سیستم عامل، پیشرفته تر از گذشته اند. تلویزیون هوشمند یا تلویزیون اسمارت در واقع با داشتن نرم افزارهایی مثل انواع مرورگرها، شبکه های پخش فیلم مثل فیلیمو، آپارات و … به شما این امکان را می دهند که تلویزیون اسمارت خود را به جای لب تاب استفاده کنید.

 وجود مرورگر ها در سیستم تلویزیون هوشمند باعث می شود شما تجربه جستجوی حرفه ای و جذاب را در اینترنت تجربه کنید. اتصال به وای فای، دسترسی به دنیای از محتوای آنلاین، سرویس های موسیقی آنلاین و سرویس پخش کننده بازی های آنلاین از ویژگی های بارز تلویزیون هوشمند است.

از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است؟

بیایید در نظر بگیریم که شما برای خرید تلویزیون اسمارت وارد مغازه ای با انواع و اقسام مدل های تلویزیون شده اید. سوال این است: از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است؟

5 راه تشخیص تلویزیون هوشمند

5 مرحله تشخیص تلویزیون هوشمند

در راهنمای انتخاب تلویزیون هوشمند، به شما 5 مرحله می گوییم تا هنگام خرید تلویزیون هوشمند، از هوشمندی آن مطمئن باشید:

  1.  تلویزیون هوشمند، ارتباط اینترنتی دارد: یعنی تمام تلویزیون‌های هوشمند مجهز به پورت اترنت (کابل LAN) و WiFI داخلی هستند.
  2.  در قسمت تنظیمات، حتما به دنبال تنظیمات مربوط به اتصال شبکه ‌ی وای فای، یا در پشت تلویزیون درگاه اتصال کابل لن را باشید.
  3.  برای تشخیص اینکه تلویزیون هوشمند است یا نه؟ شماره مدل تلویزیون را در گوگل سرچ کنید.
  4. در ریموت کنترل تلویزیون هوشمند از اسکرول موس برای جهت و انتخاب گزینه‌ ها استفاده می‌شود که می‌توان با آن صفحات را اسکرول کرد.
  5. فروشنده هنگام فروش تلویزیون هوشمند، حتما در مورد ویژگی های تلویزیون اسمارت توضیح خواهد داد. روی جعبه و خود محصول نیز ویژگی های تلویزیون هوشمند نوشته شده است.

امکانات تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند با امکان اتصال به اینترنت، دسترسی بی نظیری به انواع مرورگرها، شبکه های بخش فیلم و موزیک، بازی های انلاین و خدمات ویدئویی را برای بیننده فراهم می کند. از جمله ویژگی های تلویزیون هوشمند:

  • اتصال به اینترنت و جستجو در وب (بیشتر بخوانید: راهنمای وبگردی با تلویزیون هوشمند)
  • دسترسی به رسانه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری مثل اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر
  • دسترسی به محتوای آنلاین مانند پخش خدمات ویدئویی مثل فیلیمو و آپارات
  • امکان نصب نرم افزار و قابلیت اتصال به Webcam
  • امکان اجرای بازی
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست‌های حرکتی
  • گزارش و پیش بینی وضعیت آب و هوا امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی

اتصال به اینترنت از امکانات تلویزیون هوشمند

راهنمای انتخاب تلویزیون هوشمند

بعد از بررسی ویژگی های تلویزیون هوشمند، به قسمت جذاب راهنمای انتخاب تلویزیون هوشمند می رسیم. اگر قصد خرید یک تلویزیون مناسب را دارید باید علاوه بر اینکه به خرید تلویزیون هوشمند فکر کنید، ‌سایز مناسب تلویزیون، کیفیت تصویر تلویزیون، امکانات صوتی، نوع صفحه نمایش تلویزیون و هر آنچه مطابق با نیازهایتان باشد دقت داشته باشید.

باید دقت داشته باشید که تلویزیون هوشمند پل ارتباطی شما با دنیای محتوای انلاین مثل انواع فیلم ها، شبکه های اجتماعی، بازی ها و سرگرمی های متنوعی است که با استفاده از اینترنت در اختیار شما قرار میگیرد. همچنین سیستم عامل اندروید تلویزیون اسمارت، امکان نصب و اجرای انواع نرم افزارها را در تلویزیون هوشمند فراهم می کند.

راهنمای انتخاب تلویزیون هوشمند

چندین نکته را باید در انتخاب تلویزیون هوشمند در نظر بگیرید.

اول اینکه بودجه شما چقدر است؟ طبیعتا اگر علاقمند به خرید تلویزیون اسمارت با امکانات خاص دارید باید بودجه خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن اقدام به خرید تلویزیون هوشمند کنید. شرکت های بزرگ سازنده تلویزیون مانند سامسونگ و ال جی سهم بسیار بزرگی از بازار را اختیار دارند، اما در مقابل به دلیل تورم و گران شدن قیمت دلار، ممکن است قیمت خرید تلویزیون هوشمند این دو برند برای شما کمی سنگین باشد. (بیشتر بخوانید: راهنمای تعیین بودجه خرید تلویزیون در سال 1401)

دوم اینکه اندازه مناسب تلویزیون را در نظر بگیرید: درست است که هرچقدر تلویزیون بزرگتر باشد لذت دیدن فیلم در ان بیشتر است، اما تلویزیون 65 اینچ یا بیشتر مناسب متراژهای پایین مثل 50 یا 60 متر نیست. بنابراین با انتخاب اندازه مناسب تلویزیون سعی کنید نتیجه بهتری رقم بزنید.

سوم اینکه چه امکاناتی می خواهید؟ اگر میخواهید تلویزیون هوشمند داشته باشید و امکانات دسترسی به اینترنت، نصب نرم افزار و بازی برای شما فراهم باشد بنابراین باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما انتخاب برند های معتبر ایرانی تلویزیون اسمارت است؛ چراکه در مقابل تعداد زیاد ویژگی های تلویزیون هوشمند، از قیمت مناسبی نسبت به نمونه های خارجی برخوردارند.

مقایسه قیمت ها برای خرید تلویزیون هوشمند در سال 1401

همیشه مقایسه قیمت خرید، از جذابیت های خرید است. خریداران محصولات مختلف برای خرید محصول مورد نظر خود، به دنبال مرجعی از قیمت ها هستند که بتوانند مبنای مقایسه بهتری داشته باشند. قیمت تلویزیون هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند دارید باید لیستی از برندهای خارجی و داخلی داشته باشید و سپس: سایز مناسب تلویزیون خود مثلا تلویزیون 55 اینچ را انتخاب کنید. کیفیت تصویر، سیستم صوتی، انواع اتصالات و هوشمند بودن تلویزیون را نیز در نظر بگیرید و در نهایت با توجه به بودجه خود تصمیم به انتخاب تلویزیون اسمارت کنید. در ادامه با مثال هایی از خرید تلویزیون هوشمند پیش می رویم.

قیمت تلویزیون هوشمند

بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان

در سال 1401، قیمت تلویزیون هوشمند برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. بسته به اینکه برند های خارجی مثل سامسونگ، ال جی و یا سونی را انتخاب کنید و یا به سمت برندهای معتبر داخلی مثل ایکس ویژن بروید، انتخاب شما متفاوت می شود.

قبت از اینکه به سراغ ریز قیمت محصولات تلویزیون هوشمند برویم ذکر این نکته ضروری است که اگر به دنبال تلویزیون هوشمند با قیمت مناسب اما امکانات کافی و لازم می گردید حتما برندهای معتبر داخلی خرید کنید چرا که علاوه بر قیمت مناسب تر، خدمات پس از فروش و گارانتی محصول نیز دارند.

به طور مثال اگر به دنبال تلویزیون هوشمند 4K می گردید به راحتی با قیمت 15 میلیون تومان در سال 1401 می توانید تلویزیون 55 اینچ ایکس ویژن را خریداری کنید در حالی که قیمت همین اندازه صفحه در برندهای خارجی بسیار بالاتر از این قیمت بوده که با توجه به گرانی دلار، طبیعی است.

 



راهنمای خرید تلویزیون 4K هوشمند

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و راهنمای خرید تلویزیون هوشمند 4K علاوه بر مطالعه اطلاعات کامل تلویزیون 4K، نسبت به بودجه خود برای خرید اقدام کنید.

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ هوشمند

یکی از مدل های تلویزیون هوشمند که در بازار امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است، تلویزیون UHD 4K هوشمند ایکس‌ ویژن است. این تلویزیون هوشمند علاوه بر امکانات اتصال به اینترنت، نصب نرم افزار، بازی و سرگرمی دارای وضوح تصویر ULTRA HD 4K است.

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ هوشمند

تلویزیون هوشمند 55 اینچ ایکس ویژن از تکنولوژی HDR 10 پشتیبانی می‌کند در نتیجه تصاویر با وضوح بالا و رنگ های واقعی نمایش داده می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت تلویزیون 55 اینچ هوشمند ایکس ویژن و سایز محصولات این برند با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید و یا درخواست خرید خود را در سیستم فروش ثبت کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*