loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

برند ایکس ویژن از بدو ورود به بازار تلویزیون از سال 1385، با توجه به کیفیت تلویزیون های تولیدی خود، جایگاه خوبی در بین خریداران تلویزیون پیدا کرد. اما بسیاری از خریداران برایشان این سوال پیش آمده است که تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به سوال در مورد مطالب زیر صحبت کنیم.

تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟

معرفی کارخانه ساخت تلویزیون ایکس ویژن

مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن

راهنمای قیمت تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن ساخت کدام کشور است؟

برای بسیاری از کسانی که باهدف خرید تلویزیون، برندهای روز را دنبال می‌کنند، نام تلویزیون ایکس ویژن آشناست. سؤال بسیاری از خریداران تلویزیون در ابتدای امر این است که تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟

تلویزیون ایکس ویژن یک تلویزیون ایرانی است که از برندهای مطرح هولدینگ مادیران محسوب می‌شود.

تلویزیون ایکس ویژن ساخت ایران است

برند تلویزیون ایکس ویژن در هولدینگ مادیران از سال 1385 شروع به تولید تلویزیون کرد. با توجه به سابقه فعالیت نزدیک به 50 سال هولدینگ مادیران و تجربه و مهارت نیروهای متخصص این گروه، تلویزیون xvision خیلی سریع در بازار جایگاه خود را پیدا کرد. به‌طوری‌که پس از مدتی این برند تبدیل به سومین برند بازار ایران شد. یکی از دلایل اینکه تلویزیون ایکس ویژن که یک تلویزیون ایرانی است، بین مردم شناخته شد، کیفیت بالای تلویزیون و وجود گارانتی مادیران به‌عنوان پشتوانه تلویزیون ایکس ویژن بود.

معرفی کارخانه ساخت تلویزیون ایکس ویژن

حالا که فهمیدیم تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟ خالی از لطفاً نیست که به کارخانه ساخت تلویزیون ایکس ویژن سری بزنیم و از نزدیک با فعالیت‌های کارخانه ساخت تلویزیون ایکس ویژن آشنا شویم.

کارخانه صنایع الکترونیک مادیران که تولیدکننده تلویزیون‌های xvision است واقع در شهر صنعتی هشتگرد استان البرز است. کارخانه ساخت تلویزیون xvision دارای زمینی به مساحت 73000 مترمربع و ۱۶ ساختمان است. ساختمان‌های کارخانه صنایع الکترونیک مادیران شامل چند سال به شرح زیر است:

  • سالن تولید
  • سالن تزریق پلاستیک
  • خدمات پس از فروش
  • انبار
  • مهمان‌سرا
  • مهدکودک
  • درمانگاه
  • ساختمان اداری

لازم به ذکر است که مساحت سالن‌های تولید کارخانه صنایع الکترونیک مادیران بیش از 48000 مترمربع است که ظرفیت تولید تلویزیون، مانیتور، قطعه برد و سایر قطعات الکترونیک در این فضا را در شکل زیر می‌بینید.

کارخانه تولید تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن | ساخت یا مونتاژ

شاید برایتان سؤال پیش بیاید کلیه روند تولید تلویزیون از صفر تا صد در ایران انجام می‌شود یا نه؟

در جواب به این سؤال باید گفت، کارخانه لوازم الکترونیک مادیران، اقدام به تولید تلویزیون‌های ایکس ویژن از صفرتا صد در ایران می‌کند. بنابراین تلویزیون ایکس ویژن ساخت ایران بوده و مونتاژ نمونه‌های خارجی نیست.

3 مرحله تولید تلویزیون ایکس ویژن در کارخانه صنایع الکترونیک

مراحل ساخت تلویزیون ایکس ویژن در کارخانه صنایع الکترونیک مادیران شامل 3 مرحله است:

  1. خطوط تولید SMD
  2. خطوط تولید نهایی
  3. کنترل کیفیت

وقتی صحبت از کیفیت تلویزیون می‌کنیم باید با دلایل منطقی در مورد مؤلفه‌های مؤثر در کیفیت تلویزیون، این مورد را به اثبات برسانیم. کیفیت تلویزیون ایکس ویژن با توجه به کیفیت تصویر، برخورداری از سیستم صوتی قدرتمند، نرم‌افزارها و اتصالات، طراحی ظاهری و موارد دیگر سنجیده می‌شود.

کیفیت تلویزیون ایکس ویژن هم با توجه به مؤلفه‌های مذکور بالاست و هم به دلیل محدوده قیمت مناسب نسبت به برندهای خارجی، در زمره بهترین مارک تلویزیون ایرانی قرارگرفته است. این ادعا را نظرات کاربران در مورد کیفیت تلویزیون ایکس ویژن تائید می‌کند.

کیفیت تلویزیون ایکس ویژن ۴K

جدای از بحث کلی کیفیت تلویزیون ایکس ویژن، به‌طور اختصاصی می‌خواهیم در مورد کیفیت تلویزیون ایکس ویژن ۴K صحبت کنیم. ( بیشتر بخوانید: دو دلیل که ثابت می‌کند تلویزیون‌ 4K از 8K بهتر است!)

کیفیت تلویزیون ایکس ویژن ۴K

کیفیت تلویزیون فورکی ایکس ویژن یعنی درمجموع 4 برابر وضوح بیشتر نسبت به رزولوشن Full HD که خود به معنی تماشای لذت پخش تصاویر و فیلم‌های 4K در تلویزیون‌های ایکس ویژن است. تلویزیون ایکس ویژن ۴K  دارای 3،840 پیکسل افقی و 2.160 پیکسل عمودی است؛ بنابراین هرچه پیکسل بالاتر باشد وضوح تصویر تلویزیون نیز بیشتر است.

مزایای تلویزیون ایکس ویژن کدام است؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای تلویزیون ایکس ویژن که از گفتن آن مطمئن هستیم صحبت کنیم در مورد مؤلفه‌های زیر بحث خواهیم کرد:

  • کیفیت تصویر تلویزیون
  • سیستم صوتی قدرتمند
  • سیستم‌عامل اندروید در تلویزیون‌ هوشمند
  • طراحی ظریف و زیبا
  • پنل IPS
  • وجود اتصالات و درگاه‌های ورودی
  • پشتیبانی از تکنولوژی MEMC
  • قابلیت نمایش عکس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیک از روی حافظه  USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای
  • قیمت مناسب تلویزیون

مزایای تلویزیون ایکس ویژن

در مطالب قبلی به‌طور کامل در مورد کیفیت تصویر تلویزیون ایکس ویژن و انواع سیستم صوتی مثل سیستم صوتی هارمن کاردن و سیستم Pure Sound صحبت کرده‌ایم.

به‌طور اختصاصی بخواهیم در مورد برخورداری برخی از مدل‌های تلویزیون ایکس ویژن از پنل IPS و زاویه دید گستره برای مشاهده تصویر در همه زوایا صحبت کنیم؛ باید بگوییم در برخی از مدل‌های تلویزیون ایکس ویژن مثل تلویزیون ایکس ویژن سری 8 مدل XTU845، وجود پنل IPS باعث افزایش کیفیت رنگ، زاویه دید و سرعت پاسخگویی نمایشگر می‌شود.

وجود تکنولوژی MEMC در تلویزیون هوشمند ایکس‌ویژن سری 8 مدل XTU835 باعث حذف لرزش‌ها و سایه‌ها، نمایش تصاویر به‌صورت روان و سازگار کردن ویدیو‌های با فریم پایین در تصویر تلویزیون خواهد شد که دیدن مسابقات ورزشی و بازی‌های کامپیوتری را هیجان‌انگیزتر خواهد کرد.

تلویزیون MEMC ایکس ویزن

معایب تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

معایب تلویزیون ایکس ویژن درواقع مشکلات و نواقص تلویزیونی است که ممکن است در برخی موارد نادر رخ دهد. مشکلات تلویزیون ایکس ویژن را در قابل 5 سؤال مهم پاسخ می‌دهیم.

5 مشکل تلویزیون ایکس ویژن و راهکار رفع آن

1-روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن به چه دلیل است؟

 در موارد بسیار نادر، اگر تلویزیون ایکس ویژن روشن نشد، مشکل به پاور تلویزیون مربوط است که با تعویض قطعه خراب پاور مشکل برطرف خواهد شد. در مورد تعویض کلی پاور نیز نگران نباشید چون این قطعه 3 ماه گارانتی دارد که اگر شامل گارانتی باشید می‌توانید از این خدمات برای رفع خرابی تلویزیون ایکس ویژن استفاده کنید.

2- خارج نشدن از حالت استندبای در تلویزیون ایکس ویژن به چه دلیل است؟

خارج نشدن از حالت استندبای در تلویزیون ایکس ویژن مرتبط با بخش برد اصلی است که این بخش نیز شامل سه ماه گارانتی است که در صورت نگذشتن تاریخ گارانتی تلویزیون، قابل‌استفاده است.

بیشتر بخوانید: مشکلات کار با تلویزیون

معایب تلویزیون ایکس ویژن

3- قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن به چه دلیل است؟

اگر تلویزیون ایکس ویژن کار می‌کند اما صدا تأخیر دارد و یا قطع می‌شود. ابتدا پاور دستگاه را کنترل کنید، چراکه خرابی پاور می‌تواند منشأ این مشکل باشد.

4- ایجاد لکه‎ های رنگی در تصویر تلویزیون ایکس ویژن به چه دلیل است؟

لکه‌های رنگی در صفحه‌نمایش تلویزیون ایکس ویژن، نشان از مشکل در قسمت LCD و یا RGB است. که در اثر استفاده طولانی‌مدت از تلویزیون به وجود می‌آید.

5-علت دیر روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

علت اصلی تأخیر در روشن شدن، لود شدن برنامه‌ها و نرم‌افزارهای نصب‌شده روی تلویزیون هوشمند ایکس ویژن است. در موارد دیگر، مشکل دیر روشن شدن مربوط به پاور است که برای رفع این مشکل باید بخش پاور بررسی و رفع ایراد شود. (بیشتر بخوانید: راهنمای نصب اپلیکیشن در تلویزیون ایکس ویژن)



راهنمای قیمت تلویزیون ایکس ویژن

عوامل متعددی در تعیین قیمت تلویزیون نقش دارند. قیمت تلویزیون های ایکس ویژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرعوامل متعددی در تعیین قیمت تلویزیون نقش دارند. قیمت تلویزیون های ایکس ویژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که مولفه هایی مثل کیفیت تصویر، اندازه صفحه نمایش، سیستم صوتی و هوشمند بودن یا معمولی بودن تلویزیون ایکس ویژن در تعیین قیمت تلویزیون ایکس ویژن موثر است. (بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب تلویزیون هوشمند و قیمت ها)

اما به طور کلی قیمت تلویزیون ایکس ویژن در محدوده 4 تا 24 میلیون تومان متغیر است. دقت داشته باشید که این قیمت ها مربوط به ابتدای سال 1401 بوده و ممکن است در روزها و ماه های آینده، این نوسان قیمت تلویزیون به وجود آید.

راهنمای قیمت تلویزیون ایکس ویژن

عوامل موثر بر قیمت تلویزیون ایکس ویژن

با وجود اینکه کیفیت تلویزیون ایکس ویژن در کنار قا‌بلیت‌هایی که به مشتری ارائه می‌کند نسبت به قیمت تلویزیون بسیار بیشتر است. اما با این وجود، عوامل متعددی در تعیین قیمت تلویزیون ایکس ویژن موثر هستند. این عوامل عبارتند از:

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر تلویزیون های ایکس ویژن از سری 5 تا سری 8 متفاوت است. به طور مثال تلویزیون سری 6 ایکس

کیفیت تصویر تلویزیون های ایکس ویژن از سری 5 تا سری 8 متفاوت است. به طور مثال تلویزیون سری 6 ایکس ویژن مدل XC630 دارای کیفیت تصویر Full HD است که برای سایز 43 اینچ بسیار مناسب بوده و رزولوشنی متداول در میان نمایشگرهای تلویزیون، پخش‌کننده‌ای بلوری و محتوای ویدئویی است.

برای کیفیت تصویر Ultra HD 4K، برند ایکس ویژن مدل های تلویزیون متنوعی دارد. مثلا تلویزیون هوشمند ایکس‌ویژن سری 7 مدل XTU745 از رزولوشن تصویر  UHD 4K پشتیبانی می کند که وضوح تصویر UHD 4K با قدرت 4 برابری نسبت به Full HD و افزایش تعداد پیکسل‌ها تا بیش از 8 میلیون، سطحی جدید از کیفیت تصویر، جزئیات و رنگ‌ها را پیش روی شما نمایان می‌کند.

انواع سیستم صوتی

سیستم صوتی تلویزیون، یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت تلویزیون است. تلویزیون های ایکس ویژن دارای تنوع سیستم صوتی از دالبی تا هارمن کاردن و سیستم صوتی پر قدرت Pure Sound است. طبیعی است که هرچه سیستم صوتی جدیدتری را بخواهید باید هزینه بیشتری برای خرید تلویزیون بپردازید.

یکی از مدل های تلویزیون ایکس ویژن که از سیستم صوتی دالبی پشتیبانی می کند مدل تلویزیون هوشمند ایکس‌ویژن سری 5 مدل XKU575 است که علاوه بر صدای دالبی دارای رزولوشن تصویر UHD 4K است.

انواع سیستم صوتی

برند ایکس ویژن از جدیدترین سیستم صوتی یعنی سیستم صوتی Pure Sound نیز در تولید تلویزیون استفاده کرده است. تلویزیون سری 7 ایکس ویژن مدل XT745 با وجود سایز 43 اینچ دارای سیستم صوتی Pure Sound و رزولوشن تصویر Full HD است که کاملا برای اندازه صفحه نمایش 43 اینچی مناسب است. (بیشتر بخوانید: بهترین راهکار انتخاب اندازه تلویزیون مناسب برای خانه شما)

اندازه صفحه نمایش

جدای از سایر تکنولوژی ها و قابلیت های به‌کار رفته در تلویزیون ایکس ویژن، یکی از رایج ترین عوامل تعیین کننده قیمت تلویزیون، اندازه تلویزیون است. قطعا قیمت تلویزیون 43 اینچ با قیمت تلویزیون 65 اینچ ایکس ویژن متفاوت است. اما باز هم می توان به طور قطع گفت که قیمت تلویزیون های ایکس ویژن نسبت به برندهای خارجی موجود در بازار، با وجود کیفیت یکسان، کمتر است.

تلویزیون هوشمند و غیر هوشمند

یکی از مهمترین عوامل موثر در قیمت تلویزیون، هوشمند بودن یا معمولی بودن تلویزیون است. چرا که تلویزیون هوشمند فقط به معنای مجهز بودن به اینترنت نیست. بلکه تلویزیون هوشمند یعنی صفحه نمایش بزرگتر، کیفیت تصویر بالاتر، سیستم صوتی حرفه ای تر، تعداد پورت های بیشتر و پردازنده های مرکزی قوی تر و نیز قابلیت نصب انواع بازی و سرگرمی. بنابراین شکاف قیمت بین تلویزیون هوشمند ایکس ویژن با تلویزیون غیر هوشمند ایکس ویژن بیشتر از سایر عوامل، مشخص خواهد بود.

تلویزیون هوشمند و تلویزیون معمولی

و در پایان

در این مقاله سعی کردیم به سوال پر تکرار تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟ پاسخ دهیم. به طور مفصل در مورد کارخانه تولید تلویزیون ایکس ویژن صحبت کردیم. مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن را برشمردیم و در مورد عوامل موثر در قیمت تلویزیون ایکس ویژن بحث کردیم. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

نظرات 4

  1. محمد

    بخش صوتی مثلاً هارمن کاردن واقعی هست یا طرح اونه و نگفتین که صفحه نمایش تلویزیون های ایکس ویژن از کدام شرکت ها هستند

  2. M.Darvish

    I am really honoured to hear , that : X Vision TV is an Iranian brand with such a high quality , So please make sure , that take care of prices and Iranians profit. Thanks & good luck.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

ایکس ویژن یکی از برندهای معتبر ایرانی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی است که تمام مراحل تولید محصولاتش از ابتدا تا انتها را در ایران به سرانجام می‌رساند.

بیشتر بخوانید ...

ایکس ویژن در سال 1385 پس از سالها فعالیت شرکت مادیران و کسب تجربه در زمینه IT و ماشین‌های اداری، متولد شد تا با گسترش خطوط تولید، فعالیت این شرکت در راستای تولید محصولات صوتی و تصویری آغاز شود.
در سال 1397 ساخت کارخانه بزرگ لوازم خانگی مادیران آغاز شد و به منظور گسترش تنوع و عرضه محصولات با کیفیت بالا به مصرف کنندگان ایرانی، کالای لوازم خانگی ایکس ویژن نیز به محصولات این برند اضافه شد.

برند ایکس ویژن که در گذشته با تولید مانیتور، مسیر خود را آغاز کرده بود در ادامه با دو زیر مجموعه صنایع الکترونیک و لوازم خانگی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در صنایع الکترونیک محصولاتی مانند مانیتور و تلویزیون و در لوازم خانگی ایکس ویژن محصولاتی همچون ماشین لباسشویی و یخچال تولید می‌شود.