loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 فقط مختص تعداد تیم های شرکت کننده و گروه بندی ایران در جام جهانی فوتبال یا زمان بازیهای فوتبال جام جهانی 2022 نیست. اینجا در مورد جدیدترین تکنولوژی های مورد استفاده در بازی های فوتبال 2022 صحبت می کنیم که برای اولین بار در جام جهانی قطر به کار رفته است. با این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن همراه شوید تا شما را به استقبال جدیدترین و عجیب ترین اتفاقات جام جهانی قطر ببریم.

تاریخ شروع جام جهانی فوتبال 2022

چیزی تا زمان شروع جام جهانی فوتبال 2022 باقی نمانده است. ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر 2022 یعنی ۲۹ آبان تا 27 آذر 1401 تاریخ شروع جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود. با این حال به دلیل اهمیت این رویداد ورزشی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود دنبال کردن اخبار جام جهانی لذت بخش است. بخصوص اگر این اخبار مربوط به دنیای تکنولوژی فوتبال باشد. از سال 2010 که میزبانی جام جهانی فوتبال به قطر رسید این کشور در تلاش بوده تا اولین و بهترین تکنولوژی ها را در برگزاری هرچه بهتر مسابقات به کار گیرد.

تاریخ شروع جام جهانی فوتبال 2022

تکنولوژی هایی که برای اولین بار در جام جهانی فوتبال 2022 قطر خواهید دید!

کشور قطر با مساحت کلی ۱۱٬۵۸۱ کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر، یکی از کشورهای ثروتمند عربی است. جالب اینجاست که برای اولین بار است که یک کشور عربی، میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال را به دست آورده است؛ بنابراین طبیعی است که بخواهد از اولین ها و بهترین های دنیای فناوری در این مسابقات استفاده کند تا اثبات کند که این میزبانی را به حق، به دست آورده است.

در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در قطر، بسیاری از فناوری ها برای بار اول به وقوع می پیوندد. در ادامه به بررسی اولین های جام جهانی فوتبال 2022 میپردازیم.

فناوری آفساید نیمه خودکار به کمک داوران خواهد آمد

طبق اخبار جام جهانی فوتبال 2022، فیفا اعلام کرده است که در این رویداد ورزشی از تشخیص آفساید نیمه خودکار (SAOT) استفاده خواهد شد. طرز کار این تکنولوژی منحصر بفرد که برای اولین بار در جام جهانی قطر رونمایی می شود؛ استفاده از دوربین های رد یاب و سنسور داخل توپ فوتبال است که حرکت بازیکنان و محل دقیق توپ را ردیابی می کند. این فناوری با اندازه گیری محل دقیق بازیکنان و ارائه تصاویر سه‌بعدی از وضعیت مسابقه روی نمایشگر، بیشترین کمک را به کمک داوران خواهد کرد.

تکنولوژی آفساید نیمه خودکار در جام جهانی فوتبال 2022

لازم به ذکر است که 12 دوربین در زیر سقف‌های هر کدام از 8 ورزشگاه قطر برای بازی های جام جهانی فوتبال وجود دارد که در یک ثانیه 50 بار از 29 نقطه بدن بازیکنان نمونه ‌برداری می کنند. این داده ها با هوش مصنوعی پردازش می شود تا یک خط آفساید سه ‌بعدی را برای کمک به داوران و تیم VAR (Video assistant referee) ایجاد کند. در واقع در هر زمانی که توپ توسط مهاجمی که در موقعیت آفساید قرار دارد دریافت ‌شود، هشدار آفساید خودکار را به تیم VAR یا کمک داوران ویدئویی، در داخل اتاق عملیات ویدئویی ارسال می شود.

جام جهانی 2022 با توپ هوشمند فوتبال

یکی از تکنولوژی هایی که برای اولین بار در قطر استفاده می شود مربوط به توپ مسابقات است. توپ فوتبال جام جهانی 2022 که الرحله نام دارد یک محصول کاملاً نوآورانه و در خدمت تیم VAR است. سنسورهای موجود در این توپ، داده ها را با نهایت سرعت و دقت پردازش کرده و برای تشخیص محل دقیق توپ و بازیکن و آفساید در اختیار داوران قرار می دهد. در مرکز این توپ که توسط کمپانی آدیداس تولید شده است از سیستم تعلیق جدید با سنسور حرکت استفاده شده است.

توپ فوتبال جام جهانی فوتبال 2022 قطر

قطر از سیستم خنک کننده در استادیوم ها استفاده می کند

همانطور که می دانید قطر یکی از گرم ترین و شرجی ترین کشورهای عربی در قاره آسیاست؛ اما این محدودیت باعث نشده تا از میزبانی این جام بی بهره باشد. قطر برای رهایی از گرمای هوا علاوه بر تغییر تاریخ مسابقات از روال معمول همیشگی، یعنی خرداد ماه به آبان ماه، از سیستم خنک کننده های خورشیدی در استادیوم استفاده می کند.

سیستم های خنک کننده هوا با انرژی خورشیدی و فناوری کربن خنثی کار می کند. این تکنولوژی باعث می شود تا دمای ورزشگاه ها ثابت مانده و از 27 درجه سانتیگراد بالاتر نرود. جالب است که از این خنک کننده ها در 7 ورزشگاه ساخته شده برای شروع جام جهانی فوتبال 2022 استفاده شده است.

ورزشگاه 974، یک استادیوم کاملا جداشدنی

رأس ابو عبود نام ورزشگاهی در قطر است که به استادیوم 974 معروف شده است. علت خاص بودن این مکان این است که کاملا با استفاده از مصالح و کانتینرهای حمل بار ساخته شده و پس از پایان جام جهانی 2022 فوتبال ناپدید می شود. این یکی از اولین های مسابقات فیفا 2022 است که کشور قطر آن را اجرا می کند. ویژگی خاص این ورزشگاه جداشدنی این است که بعد از بازی ها از مصالح آن برای پروژه های دیگر استفاده خواهد شد.

ورزشگاه 974 قطر در جام جهانی فوتبال 2022

تضمین امنیت جام جهانی 2022 با پهپاد

برقراری امنیت در هر رویداد بزرگی، یکی از کلیدی ترین عوامل تعیین کننده است. قطر این بار هم برای ایجاد امنیت در زمان بازیهای فوتبال جام جهانی 2022 از اولین ها در عرصه تکنولوژی کمک می گیرد. طبق قراردادی که وزارت کشور قطر با شرکت آمریکایی Fortem Technologies بسته است؛ پهپادهای این کمپانی قرار است در فضای استادیوم ها به پرواز در بیاید تا به مقابله با پهپادهای مهاجم احتمالی بپردازد. در واقع پهپاد های شرکت فورتم تکنولوژی، یک سیستم ضد پهپاد مهاجم است که قابلیت پایین کشیدن و سرنگونی پهپاد ضد امنیتی را دارد.

امنیت جام جهانی فوتبال 2022 با پهپاد

روشن دلان جام جهانی فوتبال 2022 را خواهند دید!

یکی از اولین هایی که در مسابقات جهانی فوتبال در قطر خواهید دید مربوط به نابینایان و کم بینایان است. در این جام جهانی حتی هواداران کم بینا هم قادر خواهند بود مسابقات را زنده ببینند. بونوکل (Bonocle) نام محصولی است که کشور قطر برای تبدیل محتوای دیجیتال به خطر بریل از آن استفاده کرده است؛ بنابراین جامعه نابینایان در سراسر جهان می توانند با بونوکل به تماشای مسابقه بنشینند. این فناوری هرگز پیش از این در هیچ دوره ای از تاریخ برگزاری جام جهانی فوتبال، استفاده نشده است.

تماشای جام جهانی فوتبال برای نابینایان

تماشای جام جهانی فوتبال 2022 با تلویزیون های 4K ایکس ویژن

طبق اخبار جام جهانی فوتبال، تمامی 64 مسابقه فوتبال جام جهانی قطر با کیفیت تصویر 4K پخش خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد دارید این مسابقات را با نهایت کیفیت ببینید نیاز به تلویزیون 4K دارید. تلویزیون هوشمند 4K ایکس ویژن با 4 برابر وضوح بیشتر از فول اچ دی، تجربه بی نظیری از تماشای زنده مسابقات فوتبال 2022 را به شما می دهد. برای اطلاع از انواع مدل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن به صفحه تلویزیون ایکس ویژن سر بزنید.


ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

برای پرش، قفل کردن برنامه ها یا افزودن کانال مورد نظر به فهرست کانال های مورد علاقه و حذف کردن از کلیدهای رنگی دستگاه کنترل استفاده کنید و توسط دکمه میانی (OK) اقدام به جابه جایی کانال های تلویزیون نمایید.

بیشتر بخوانید ...

تلویزیون‌های جدید با گیرنده‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون‌های قدیمی با گیرنده‌های آنالوگ، در زمان تعویض کانال با کمی تاخیر کار می‌کنند. علت این تاخیر در کانال های تلویزیون از سمت فرستنده (صدا و سیما) است و در نقاط مختلف هم عدد این تاخیر متفاوت است. همچنین مقدار حجم محتوا براساس کیفیت آن بر این امر تاثیر می گذارد.

یکی از قابلیت های تلویزیون ایکس ویژن این است که اگر بین 3 تا 4 ساعت، هیچگونه عملکردی بر روی ریموت کنترل تلویزیون صورت نگیرد، دستگاه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، به طور خودکار خاموش می شود.
در غیر این صورت موارد زیر بررسی شود:
مطمئن شوید که در منوی Setup ، عملکرد Off Timer زمان خاموش
شدن ( روی On )فعال تنظیم نشده باشد. عملکرد Sleep Timer تایمر خواب فعال نشده باشد.چنانچه به مدت 10 دقیقه سیگنالی از ورودی دریافت نشود، تلویزیون
به طور خودکار خاموش می شود. در صورت متصل بودن کامپیوتر به تلویزیون، تنظیم های مصرف برق
کامپیوتر را کنترل کنید. از اتصال صحیح کابل برق تلویزیون به پریز برق اطمینان حاصل کنید.