loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

۱۹ دي ۱۴۰۱

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

red-circle

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، زمانی وسیله‌ای تجملی تلقی می‌شد، حالا جزء لوازم ضروری آشپزخانه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده است. از نظر بعضی افراد خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی یک سرمایه گذاری به حساب می آید. چرا که علاوه بر صرفه جویی در زمان می توان هزینه های مصرف آب و انرژی را تا حد زیادی کاهش داد. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید این مطلب را مطالعه کنید. بسته به سبک زندگی خود اینکه آیا در بیرون از منزل شاغل هستید یا خانواده پر جمعیت یا کم جمعیتی دارید، توضیحات زیر می تواند برای شما در خرید ماشین ظرفشویی مورد نظرتان مفید باشد.

ظرفیت محصول

انتخاب یک ظرفشویی مناسب باید بر اساس نیاز و سبک زندگی شما باشد. مثلا اگر خانواده پر جمعیتی دارید ظرفشویی های مبله ایکس ویژن مناسب هستند. در غیر اینصورت بهترین گزینه برای شما ماشین های ظرفشویی رومیزی است. ظرفیت شستشوی کمتری دارند. معمولا ماشین های ظرفشویی موجود در بازار دارای ظرفیتهای 6، 8، 12، 13 و 14نفره هستند.

مصرف انرژی

از نکات بسیار مهم در انتخاب ماشین ظرفشویی میزان مصرف انرژی آن است. توجه به اینکه ظرفشویی معمولا به صورت روزانه استفاده می شود، توجه به برچسب انرژی محصول ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است ماشین ظرفشویی را انتخاب نمایید که برچسب مصرف انرژی آن A و بالاتر باشد. یعنیA ،A+ ، A++ و A+++. ماشین‌های ظرفشویی ایکس ویژن مجهز به برنامه شستشوی سریع هستند. این برنامه در کاهش مصرف آب و انرژی بسیار موثر است. برنامه شستشوی با تاخیر هم یکی دیگر از ویژگی های ظرفشویی های ایکس ویژن است. به شما این امکان را می دهد تا برنامه شستشو را در زمان دلخواه فعال نمایید. به کمک این برنامه می توانید شروع شستشو را برای ساعاتی که مصرف برق کمتر است تنظیم نمایید.

ماشین‌های ظرفشویی ایکس ویژن

میزان مصرف آب

با توجه به اینکه میزان قابل توجهی از آب مصرفی در خانه ها در آشپزخانه و برای شستشوی ظروف به هدر می رود. استفاده از ظرفشویی تا حد زیادی می تواند موجب صرفه جویی در مصرف آب شود. ماشینهای ظرفشویی معمولا در هر بار شستشو حدود 10 تا 12 لیتر آب مصرف می کنند. این مقدار در مقایسه با شستشوی دستی بسیار کمتر است. برای اطلاع از میزان مصرف آب دستگاه، در هنگام خرید به برچسب مصرف انرژی که بر روی محصول نصب شده است مراجعه نمایید.

ماشین‌های ظرفشویی ایکس ویژن

نوع ماشین ظرفشویی

انتخاب یک ماشین ظرفشویی برای شما، تا اندازه‌ی زیادی به مستأجر بودن یا صاحبخانه بودن، اندازه‌ی خانه‌تان و اندازه‌ی لوازم خانگی‌تان بستگی دارد. هر یک از انواع مدلهای ماشین مزیت‌ها و محدودیت‌های مخصوص به خودش را دارد و شما بسته به سبک زندگی‌تان میبایست آن را انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی ایستاده (مبله)

یکی از پر طرفدار ترین انوع ماشین ظرفشویی است که در اکثر فروشگاه ها به فروش می رسد. ظرفشویی های ایستاده معمولا دارای ظرفیت 14 تا 16 نفر بوده و برای خانواده های پرجمعیت مناسب هستند.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین های ظرفشویی رومیزی برای خانواده های کم جمعیت و افرادی که تعداد ظروف کمتری برای شستشو دارند مناسب است. این محصولات به دلیل کوچکتر بودن ابعاد، امکان حمل و جابجایی آسان تر را به شما می دهند.

ماشین ظرفشویی توکار

ظرفشویی توکار برای قرارگیری در داخل کابینت و یا فضای بسته طراحی شده است.

ویژگی های کاربردی

شستشوی دو ناحیه ای (Dual Zone)

با فناوری شستشوی دو ناحیه ای، امکان شستن ظروف شیشه ای و حساس و ظروفی مثل قابلمه، تابه و ظروف کثیف تر در دو قفسه جداگانه فراهم می شود. به کمک این قابلیت،‌ شدت پاشش آب در هر قفسه متفاوت است و این امکان وجود دارد. تا ظروف شیشه ای به آرامی در قفسه بالایی شسته شوند. و ظروف کثیف تر در طبقه پایین، شستشوی قویتری داشته باشند.

برنامه پیش شستشو (Prewash)

برنامه ای بسیار کاربردی که برای خیساندن ظروف قبل از شروع چرخه اصلی شستشوی ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از این برنامه مجبور نیستید ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آبکشی و خیس نمائید.این برنامه عموماَ برای شستشوی ظروف بسیار کثیف و با حجم بالاو البته ظروفی که مواد غذایی رو آن خشک شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شستشو با نصف ظرفیت (Half Load)

به کمک این قابلیت می‌توانید ظروف را در یکی از سبدها بچینید و فقط همان سبد را شستشو دهید. شستشو با نصف ظرفیت، یک گزینه مقرون به صرفه برای خانواده‌های کم جمعیت است که موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی می گردد.

تعداد سبدها و قابلیت تنظیم ارتفاع سبد

ماشین‌های ظرفشویی استاندارد معمولاً دو سبد برای چیدمان ظرف دارند، اما برخی مدل‌ها با اضافه کردن فضاهای و گزینه‌های چیدمان سه ردیف سبد دارند. یکی از ویژگی های ظرفشویی جادار، قابلیت تنظیم ارتفاع سبدها برای جا دادن ظروف بزرگتر است. این قابلیت به شما کمک میکند تا ظروف بزرگ یا پایه بلند را به راحتی داخل ظرفشویی قرار دهید.

قیمت محصول

از نظر قیمت، اقتصادی‌ترین انتخاب ماشین‌ ظرفشویی‌های رومیزی و بعضی مدل‌های قابل حمل می‌باشند. مدل‌های رومیزی از بقیه کوچکترند و ممکن است برای خانواده‌ای بزرگ کافی نباشند، اما اگر در آپارتمانی اجاره‌ای زندگی می‌کنید و فضای محدودی دارید، این مدل‌ها بهترین گزینه برای شمایند. ظرفشویی های ایستاده قیمت بیشتری دارند و هزینه های تعمیر و حمل این محصولات نیز بالاتر است.

ماشین‌های ظرفشویی ایکس ویژن

خدمات پس از فروش و گارانتی

یکی از نکات مهم که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید، خدمات پس از فروش و گارانتی محصول است. شرکتهای معتبر معمولا سلامت محصولات خود را تضمین ‌می کنند، در نتیجه بهتر است محصولی را خریداری کنید که دارای گارانتی معتبر باشد. علاوه بر خدمات پس از فروش که از اهمیت زیادی برخوردار است، مدت زمان گارانتی نیز اهمیت ویژه ای دارد. ماشین ظرفشویی ایکس ویژن دارای 24 ماه گارانتی شرکت مادیران هستند در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی از بروز مشکلات احتمالی این محصولات را خریداری نمایید.

ماشین‌های ظرفشویی ایکس ویژن

جمع بندی و انتخاب محصول

با توجه به اطلاعات فوق اکنون باید بدانید که چه نوع ماشین برای مصرف خانوادگی شما مناسب است. وسیله مناسب برای شما وسیله ایست که بهترین کارایی و عملکرد را برای شما به ارمغان می آورد. یادتان باشد که گران تر بودن و داشتن ویژگی های بیشتر به منزله مناسب تر بودن آن دستگاه برای شما نیست مناسب ترین وسیله برای شما وسیله ایست که متناسب با نیاز و خواسته های شماست و همان کاری را انجام می دهد که شما از آن انتظار دارید.

نظرات 1

  1. خداداد کیانی

    باسلام واحترام بنده در آپارتمان زندگی میکنم ولی رفت وامد زیادی دارم به نظر شما چه نوع ظرفشوی باید خریداری کنم با کمال تشکر

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*