loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

همانطور که می‌دانید، تلویزیون‌های هوشمند امروزی، هر از گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که عیب‌یابی یا توانایی عیب‌یابی آن به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی این مشکل را حل کنید. یکی از مشکلاتی که بعضا تلویزیون‌های ایکس‌ویژن با آن روبرو می‌شود، روشن نشدن تلویزیون است. در این مقاله 5+1 دلیل برای روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن را با همدیگر بررسی خواهیم کرد. اگر از دسته افرادی هستید که در خانه تلویزیون ایکس ویژن دارید، یا افرادی را می‌شناسید که با این مشکل روبرو شده‌اند، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اول این موارد را در مورد تلویزیون ایکس ویژن بررسی کنید

قبل از آنکه به دنبال علت روشن نشدن تلویزیون‌های ایکس ویژن برویم، باید به شما بگوییم که در ابتدا این موارد را چک کنید و در صورت برطرف شدن مشکل دیگر نیاز به عیب‌یابی یا پیگیری‌های بیشتر نیست:

  1. پریز دوشاخه‌ای که تلویزیون ایکس ویژن به آن متصل است را چک کنید. برای اطمینان تلویزیون را به یک پریز دیگر متصل کنید
  2. از سالم بودن کابل برق تلویزیون ایکس ویژن اطمینان پیدا کنید.

اگر این دو مورد را بررسی کردید و تلویزیون ایکس ویژن شما هنوز هم روشن نمی‌شود، بهتر است که با یکی از نمایندگی‌های برند ایکس ویژن تماس گرفته و موضوع را به آن‌ها اطلاع دهید،

یکی از سریع ترین راه ها برای اینکه بفهمید 5 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن چیست این است که 5 مورد گفته شده در تصویر زیر را در نظر بگیری

5 راه سریع برای فهمیدن علت خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن

بررسی 5 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

اگر با نمایندگی های ایکس ویژن تماس می گیرید و می خواهید به درستی مشکل خود را با آنها در میان بگذارید، اول بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دیگر مشکلات را نیز با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

تماس با نمایندگی‌های برند ایکس ویژن

1- خرابی برد پاور تلویزیون‌ های ایکس ویژن

یکی از اصلی‌ترین وظایف برد پاور تلویزیون‌ها، ولتاژرسانی به تمامی بخش‌های تلویزیون است. اما چه زمانی تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی‌شود؟ وقتی که میزان ولتاژ کم یا قطع شده باشد. سوال بعدی که شاید در ذهن شما شکل بگیرد، دلیل خرابی این برد پاورهاست، برای جواب به این سوال باید بگوییم که این بردها در اثر نوسانات برق دچار آسیب یا خرابی می‌شوند.

2- مشکل خروج از حالت ایمن تلویزیون‌ های ایکس ویژن

این مشکل معمولا زمانی رخ می‌دهد که بدافزارها قصد آلوده کردن تلویزیون شما را داشته باشند و به همین دلیل است که تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن، خود را بر روی حالت ایمن می‌گذارند. اما فراموش نکنید که می‌توانید این حالت را به صورت ساده از بین ببرید و دوباره از دیدن فیلم و سریال در تلویزیون خود لذت ببرید.

برای خارج شدن از این حالت، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به قسمت تنظیمات تلویزیون خود بروید
  2. به قسمت About  بروید
  3. بر روی گزینه Restart کلیک کنید
  4. دگمه ok  را فشار دهید
  5. و در نهایت گزینه Restart را انتخاب کنید

3- فراموشی رمز گیرنده دیجیتال تلویزیون‌ های ایکس ویژن

بعضی از تلویزیون‌ها گیرنده دیجیتال متصل دارند و برخی از آن‌ها از گیرنده دیجیتال جداگانه‌ای استفاده می‌کنند‌. اگر برای گیرنده دیجیتال رمزی تعیین شده باشد، در صورت فراموشی این رمز و وارد کردن رمز اشتباه تلویزیون به گیرنده وصل نمی‌شود؛ بنابراین امکان پخش شبکه‌های مختلف را نخواهد داشت، در این صورت یا پیغام سیگنال ضعیف است دریافت می‌شود و یا صفحه تلویزیون خاموش می‌ماند. این هم یکی از +1 دلیل برای روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن است.

4- ریست شدن تلویزیون‌ های ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلاتی که جز لیست 5+1 دلیل برای روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن است؛ ریست شدن تلویزیون‌ ایکس ویژن است. این اتفاق به معنی تغییر تنظیمات دستگاه به تنظیمات اولیه کارخانه است. پس اگر با این مشکل روبرو شدید، خونسردی خود را حفظ کنید. کافی است تنظیمات مورد نظر خود را دوباره بر روی دستگاه پیاده کنید.

تنظیمات کارخانه تلویزیون ایکس ویژن

5- رمز مادر گیرنده دیجیتال تلویزیون‌های ایکس ویژن

اگر رمز مادر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن خود را فراموش کرده‌اید؛ برای بازیابی رمز گیرنده دیجیتال باید با ریست رمز گیرنده دیجیتال، رمز جدید خود را بازیابی کنید. این کار از طریق رمز مادر گیرنده دیجیتال بازیابی می شود. رمز مادر گیرنده دیجیتال به شما کمک می‌کند تا مشکل مسدود شدن رمز گیرنده دیجیتال خود را برطرف کنید.

6- ویروسی شدن مین برد تلویزیون‌های ایکس ویژن

ویروسی شدن تلویزیون هوشمند ایکس ویژن می تواند در اثر اتصال فلش آلوده به ویروس یا هارد ویروسی شده باشد. که در صورت ویروسی شدن نیز، تلویزیون خاموش نمی شود بلکه عملکرد سیستم کند می شود. که باید در این صورت تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگرداند. اما حتما قبل از استفاد از این ابزارها، نسبت به ایمن بودن فضای آن اطمینان حاصل کنید. روی تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن می توانید نرم افزار آنتی ویروس نصب کنید. این اقدام از ورود هرگونه ویروسی به سیستم جلوگیری می کند. اما نصب آنتی ویروس، باعث کندی عملکرد تلویزیون ایکس ویژن خواهد شد.



حرف آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا 5+1 علت روشن نشدن تلویزیون‌ ایکس ویژن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر از دسته افرادی هستید که در خانه یا محل کارتان، از تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن استفاده می‌کنید؛ باید به شما بگوییم که مطلب مناسبی را برای آشنایی با مشکلات یا خرابی این تلویزیون انتخاب کرده‌اید. اگر تا به امروز با این مشکل روبرو شده‌اید، برای ما در بخش نظرات، راهکار و علت آن را بنویسید.

نظرات 1

  1. مردم

    من ایکس ویژن دارم عالی

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

برای پرش، قفل کردن برنامه ها یا افزودن کانال مورد نظر به فهرست کانال های مورد علاقه و حذف کردن از کلیدهای رنگی دستگاه کنترل استفاده کنید و توسط دکمه میانی (OK) اقدام به جابه جایی کانال های تلویزیون نمایید.

بیشتر بخوانید ...

تلویزیون‌های جدید با گیرنده‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون‌های قدیمی با گیرنده‌های آنالوگ، در زمان تعویض کانال با کمی تاخیر کار می‌کنند. علت این تاخیر در کانال های تلویزیون از سمت فرستنده (صدا و سیما) است و در نقاط مختلف هم عدد این تاخیر متفاوت است. همچنین مقدار حجم محتوا براساس کیفیت آن بر این امر تاثیر می گذارد.

یکی از قابلیت های تلویزیون ایکس ویژن این است که اگر بین 3 تا 4 ساعت، هیچگونه عملکردی بر روی ریموت کنترل تلویزیون صورت نگیرد، دستگاه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، به طور خودکار خاموش می شود.
در غیر این صورت موارد زیر بررسی شود:
مطمئن شوید که در منوی Setup ، عملکرد Off Timer زمان خاموش
شدن ( روی On )فعال تنظیم نشده باشد. عملکرد Sleep Timer تایمر خواب فعال نشده باشد.چنانچه به مدت 10 دقیقه سیگنالی از ورودی دریافت نشود، تلویزیون
به طور خودکار خاموش می شود. در صورت متصل بودن کامپیوتر به تلویزیون، تنظیم های مصرف برق
کامپیوتر را کنترل کنید. از اتصال صحیح کابل برق تلویزیون به پریز برق اطمینان حاصل کنید.