loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

راهنمای خرید جاروبرقی

red-circle

خرید جاروبرقی

یک جاروبرقی مناسب قطعا نقش بسیار مهمی را در تمیز کردن خانه ایفا می کند. جاروبرقی کار نظافت خانه را سریع و آسان می کند و ما حداقل یکبار در هفته این دستگاه را روشن و از آن استفاده می کنیم. اگر قصد خرید جاروبرقی دارید، ممکن است با تنوع گوناگونی از این محصول در بازار مواجه شوید. که امکان انتخاب را برای شما سخت کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در اختار شما قرار دهیم تا بتوانید یک جاروبرقی مناسب را خریداری کنید.

معرفی انواع جاروبرقی

جاروبرقی ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی ها و قابلیت های گوناگونی برای تمیز کردن محیط بهره می برند. برای خرید یک جاروبرقی مناسب لازم است انواع این محصول و ویژگی های آن بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری بر اساس نیازتان داشته باشید. در راهنمای خرید جاروبرقی، با انواع گوناگون این محصول آشنا خواهید شد.

جاروبرقی ایستاده (سطلی).1

این نوع از جاروبرقی ها که به صورت ایستاده و روی پایه قرار می گیرند. دارای قدرت تمیزکنندگی بالایی هستند و عملکرد بسیار خوبی در تمیز کردن عمیق فرش و گرفتن گرد و خاک آن دارند. این مدلها معمولا سر و صدای زیادی در هنگام کار کردن دارند. و شاید به همین دلیل قیمت این نوع از جاروبرقی ها ارزانتر از مدلهای کنیستر (خوابیده) است. اکثر جاروبرقی های ایستاده وزن سنگینی دارند و ممکن است حمل آنها برای شما کمی دشوار باشد. برخی از مدلهای این نوع از جاروبرقی، علاوه بر گرد و خاک، امکان مکش مایعات را نیز دارند.

خرید جاروبرقی ایکس ویژن

2. جاروبرقی کنیستر (خوابیده)

جاروبرقی های کانیستر از مدلهای پر طرفدار هستند که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مدلها قیمت مناسب و قدرت مکش بالایی دارند و برای تمیز کردن قالیچه، مبلمان، سرامیک، پرده و … بسیار مناسب هستند.

خرید جاروبرقی ایکس ویژن

3. جاروبرقی شارژی

این مدل از جاروبرقی ها در دو دسته بی سیم و با سیم تولید و عرضه می شوند و وسیله ای سبک و مناسب برای فضاهای کوچک هستند. جاروبرقی های شارژی به دلیل کوچک و کم جا بودن بسیار پر طرفدار بوده و از طرفی قیمت آنها نیز نسبتا گرانتر است. مدلهای شارژی با اینکه عملکرد خوبی دارند اما عمدتا برای جمع آوری زباله ها و گرد و خاک سطحی مناسب اند. به عنوان جایگزین برای جاروبرقی در نظر گرفته نمی شوند. از معایب جاروبرقی های شارژی ایجاد مشکل در باتری دستگاه است پس خرید جاروبرقی شارژی پیشنهاد نمی شود. باتری این محصول در طول زمان ضعیف شده و در برخی موارد نیاز به تعویض پیدا می کند.

خرید جاروبرقی ایکس ویژن

4. جاروبرقی رباتیک

این نوع از جاروبرقی ها به صورت خودکار و بدون دخالت دست می توانند تمام نقاط را تمیز کنند. بیشتر این مدلها امکان اتصال به گوشی هوشمند و کنترل آن از طریق موبایل را دارند. جاروبرقی های رباتیک معمولا به شکل دایره با قطر حدود 30 سانیتمتر و ارتفاع کوتاه تولید می شوند. قابلیت ورود به فضاهای کوچک و دور از دسترس مثل زیر مبل و میز را دارند. این نوع از جاروبرقی ها بسیار گران قیمت تر از سایر مدلها هستند.

خرید جاروبرقی ایکس ویژن

5. جاروبرقی دستی

این نوع از جاروبرقی ها به دلیل اینکه قابل حمل و سبک طراحی شده اند، گزینه ای مناسب برای تمیز کردن داخل ماشین هستند. جاروبرقی های دستی قدرت و ظرفیت سایر مدلها را ندارند و به همین دلیل برای تمیز کردن محیط خانگی مناسب نیستند.

خرید جاروبرقی

هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قدرت موتور

قدرت موتور جاروبرقی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب این محصول است. بیشتر مدلها در بازار بین 1400 تا 2500 وات توان دارند. هر چه توان موتور بالاتر باشد عملکرد جاروبرقی نیز بهتر خواهد بود.

قدرت مکش

علاوه بر قدرت موتور، توانایی مکش جاروبرقی نیز فاکتور بسیار مهمی است که بهتر است در حین خرید به آن دقت نمایید زیرا هر چه قدرت مکش جاروبرقی بالاتر باشد تمیز کردن خانه برای شما راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود.

میزان صدا

از آنجایی که جاروبرقی یک وسیله پر سرو صداست، اگر به صدای زیاد حساس هستند حتما در هنگام خرید این مورد را به فروشنده اعلام کنید. برخی از انواع جاروبرقی ها به گونه ای ساخته شده اند که صدای کمتری تولید می کنند و البته قیمت بیشتری هم دارند.

فیلتر

اگر به گرد و غبار حساس هستید حتما جاروبرقی را انتخاب نمایید. که فیلتر HEPA (هپا) داشته باشد. این نوع از فیلترها ذرات غبار و حساسیت زا را جذب کرده و مانع از ایجاد حساسیت می شوند. توجه داشته باشید که فیلترها باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند در غیر اینصورت ممکن است به موتور دستگاه آسیب بزنند.

کیسه دار و بدون کیسه

جاروبرقی ها معمولا در دو دسته کیسه دار و بدون کیسه (مخزنی) هستند. در مدلهای بدون کیسه، خاک و زباله ها در داخل مخزن یا سطل دستگاه جمع شده و پس از پر شدن میبایست آنرا خالی نمایید. مدلهای کیسه ای مجهز به یک کیسه پارچه ای یا پلیمر هستند که در صورت پر شدن نیاز به تعویض کیسه دارند. معمولا روی دستگاه یک نشانگر وجود دارد که میزان پر شدن کیسه و زمان تعویض آنرا نمایش می دهد.

وزن دستگاه

بهتر است جاروبرقی را انتخاب کنید که وزن مناسب داشته باشد و به راحتی جابجا شود. البته علاوه بر وزن، نوع چرخ دستگاه هم در جابجا کردن و مانور پذیری آن موثر است.

طول سیم

اگر طول سیم جاروبرقی کوتاه باشد، باید حین کار از چند پریز برق مختلف استفاده کنید. در صورتیکه در یک خانه با متراژ بالا زندگی می کنید، بهتر است یک جاروبرقی با سیم بلند (6 متر و بیشتر) را انتخاب کنید. تا بتوانید تا جای ممکن همه سطوح را جارو کنید.

لوازم جانبی

یک جاروبرقی مناسب معمولا مجهز به انواع برس ها و لوازم برای تمیز کردن فرش و سطوح مختلف است. در اکثر مدلهای جاروبرقی، یک برس گرد برای گردگیری و یک ابزار برای تمیز کردن درزها وجود دارد. این لوازم معمولا در یک محفظه که روی دستگاه تعبیه شده است نگهداری می شوند.

گارانتی

با توجه به اینکه جاروبرقی یک محصول پر مصرف و پر کاربرد است، بهتر است در هنگام خرید به خدمات پس از فروش و گارانتی این محصول توجه داشته باشید. بهتر است خرید جاروبرقی خود را از شرکت و فروشگاه های معتبر انجام دهید. زیرا این شرکتها سلامت محصولات خود را تضمین کرده و خیال شما را از بروز مشکلات احتمالی دستگاه آسوده می کنند.

جمع بندی

این راهنما با هدف آشنایی و اطلاع شما از انواع جاروبرقی نوشته شده است. در واقع هر چه شناخت و اطلاعات شما در هنگام انتخاب این محصول بیشتر و کاملتر باشد، می توانید محصول متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

red-circle

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*