loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

برای خرید تلویزیون، با توجه به تنوع بسیار بالا در برندها و مدل‌های مختلف، انتخاب گزینه متناسب با نیاز افراد ممکن است دشوار باشد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، تفاوت ظاهری آن‌ها است. در حال حاضر تلویزیون‌ها با دو حالت نمایشگر تخت و خمیده موجود هستند و برای خیلی از افراد سوال پیش می‌آید که تلویزیون منحنی بخرند یا تخت؟

تصمیم‌گیری بین انتخاب یک تلویزیون منحنی و تلویزیون تخت که به عنوان فلت هم شناخته می‌شود، برای خانه‌ها یا محیط‌های مختلف مهم است. هر یک از این دو نوع تلویزیون ویژگی‌ها، مزایا و معایب خود را دارند و بسته به نیازها و ترجیحات شما انتخاب می‌شوند.

در این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن به بررسی این دو مدل تلویزیون و عواملی که باید در خرید آن‌ها در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

تلویزیون تخت و کاربردهای آن

تلویزیون‌های تخت که چشم به دیدن آن‌ها عادت دارد، با خطوط مستقیم طراحی شده اند و به راحتی بر روی دیوار قرار می‌گیرند. معمولا اکثر مردم تلویزیون‌های تخت را ترجیح می‌دهند. گزینه‌های مختلفی برای خرید وجود دارد. درواقع تلویزیون‌های تخت در همه اشکال و اندازه‌ها موجود هستند و شما می‌توانید همه نوع وضوح تصویر، از HD گرفته تا Ultra HD 4K را انتخاب کنید.

مدل های مختلف تلویزیون‌های ایکس ویژن

تلویزیون‌های ایکس ویژن در مدل‌های مختلف و در 5 گروه LED، Smart، Full HD، 4K و QLED دسته‌بندی می‌شوند و متناسب با نیاز کاربران در اندازه‌های مختلف از 32 اینچ تا 75 اینچ وجود دارند. برای مشاهده تلویزیون‌های تخت ایکس ویژن کلیک کنید.

تلویزیون منحنی و ویژگی‌های آن

چند سالی است که تلویزیون منحنی به بازار آمده و در ابتدا مورد استقبال مردم قرار گرفت. درواقع این مدل تلویزیون برای آن‌ها جذاب بود چرا که با همه تلویزیون‌هایی که قبلا ارائه می‌شد متفاوت بود. این محصولات طراحی خاص و فوق‌العاده‌ای دارند و کیفیتی که ارائه می‌دهند نیز مناسب است.

تلویزیون‌های خمیده یا Curved بسیار زیبا هستند و چهره متفاوتی به محیط می‌دهند ولی در کل به دلیل انحنایی که دارند، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. اگر قصد داشته باشید تلویزیون خود را به دیوار وصل کنید، تلویزیون منحنی انتخاب مناسبی نخواهد بود و می‌توان گفت یکی از معایب تلویزیون منحنی است.

به طور کلی تلویزیون‌های خمیده جذب میزان نور بالایی دارند. پس اگر بسته به نیاز کاربری، تصمیم به استفاده از نمایشگرهای خمیده را دارید، بهتر است در محیطی با نور متوسط یا کم از آن استفاده کنید.

تفاوت تلویزیون منحنی و تخت

تلویزیون‌های منحنی یا خمیده

مقایسه تلویزیون تخت و منحنی به شما کمک می‌کند تا بدانید آیا خرید تلویزیون منحنی ارزش دارد یا خیر. هر دو نمایشگر در صورت استفاده از تکنولوژی‌های مشابه، می‌توانند وضوح بسیار بالا و تصاویر فوق‌العاده‌ای را به نمایش درآورند. در جدول زیر تفاوت‌های برجسته این دو مدل تلویزیون را قرار دادیم:

معیارتلویزیون تختتلویزیون منحنی
قیمتمعمولا ارزان‌ترمعمولا گران‌تر
زاویه دیدممکن است در اندازه‌های بزرگ‌تر کمتر باشدمعمولا گسترده‌تر و واضح‌تر
انواع و مدل‌هاانتخابات بیشترمدل‌ها و انواع محدودتر
نصب و نگهدارینصب و نگهداری آسان‌ترنصب ممکن است دشوارتر باشد
تجربه تماشاتجربه تماشا سنتیتجربه تماشای جدید و منحصر به فرد
بازتاب نورممکن است بازتاب بیشتری داشته باشدکاهش بازتاب نور
فضای مورد نیازفضای کمتری اشغال می‌کندممکن است فضای بیشتری نیاز داشته باشد

هر دو نمایشگر در صورت استفاده از یک تکنولوژی مشابه، می‌توانند وضوح بسیار بالا و تصویر فوق‌العاده‌ای را به نمایش درآورند. با این حال اگر فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای دارید، نمایشگرهای خمیده انتخاب بهتری خواهد بود.

البته این نکته را باید توجه داشته باشید که زاویه دید در یک تلویزیون تخت بستگی به نوع صفحه دارد. تلویزیون‌های دارای پنل IPS زاویه دید بهتری نسبت به تلویزیون‌های دارای پنل VA دارند و تفاوت پنل IPS با پنل VA در همین موضوع است. همچنین تلویزیون‌های QLED زمانی که از زاویه‌ای غیر مستقیم به آن‌ها نگاه می‌کنید، کیفیت تصویر خود را از دست نمی‌دهند. درواقع می‌توان گفت بازتاب نور با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های تخت نیز مشکل چندان بزرگی نیست.

تلویزیون تخت بخریم یا منحنی؟

انتخاب نهایی تلویزیون تخت یا منحنی کاملا به شما بستگی دارد. اما بعضی از اشخاص فکر می‌کنند که تلویزیون خمیده کیفیت بالاتری دارد. در صورتی که کیفیت بالای تصویر تلویزیون‌های منحنی ارتباطی با انحنای آن‌ها ندارد.

بنابراین مهم‌ترین چیزی که برای انتخاب بین این دو مدل باید در نظر گرفته شود، ظاهر آن است که تلویزیون‌های منحنی را خاص می‌کند و از نظر کیفیت و تکنولوژی‌های استفاده شده نمی‌توان گفت که تفاوت چندانی با هم دارند. اما اگر اهل بازی و استفاده تخصصی هستید، می‌توان گفت تلویزیون خمیده مناسب است. با این حال تلویزیون‌های مناسب گیمینگ هستند که با فناوری‌های استفاده شده در آن، انتخاب گیمرها است.

می‌توانید برای مطالعه بیشتر بر راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ کلیک کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تنوع در تلویزیون‌های خمیده بسیار کم است و به دلخواه خود نمی‌توانید مدل ایده‌آلی خرید کنید درحالی که مدل‌های صفحه تخت بسیار زیاد است. همچنین تلویزیون‌های خمیده دارای ضخامت بیشتری هستند و همین امر اتصال آن‌ها را به دیوار سخت‌تر می‌کند.



سخن پایانی

هنگام خرید تلویزیون، پارامتر و فاکتورهای متنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها خمیده یا تخت بودن آن‌ است. مردم سال‌هاست که تلویزیون‌های صفحه تخت را خریداری می‌کنند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند اما صفحه نمایش‌های خمیده نیز ظاهر و به بازار ارائه شدند که از نظر ظاهری تفاوت بزرگی با نسل‌های قبلی تلویزیون دارند.

 این موضوع را باید بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بد نیست و فقط کاربردشان متفاوت است. بنابراین بسته به نیاز و سلیقه خود بهتر است تصمیم‌گیری کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*