loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

چه لباس هایی را بهتر است با دست بشوییم؟

در دنیای پرمشغله امروزی، شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی به یک رویه معمول تبدیل شده است. با این حال، برخی از لباس‌ها هستند که برای حفظ کیفیت و دوام ‌شان به شستشوی دستی نیاز دارند. شستشوی دستی نه تنها به حفظ ظاهر و بافت لباس کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به طولانی‌تر شدن عمر مفید آن‌ها نیز بیانجامد. در این مقاله به بررسی دلایل و نوع لباس‌هایی که باید با دست شسته شوند، می‌پردازیم.

لباس هایی که بهتر است با ماشین لباسشویی شسته نشود:

۱. لباس‌های ظریف

لباس‌های ساخته شده از پارچه‌های ظریف مانند حریر، ابریشم، و دانتل بسیار حساس هستند و ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببینند. شستشوی دستی این نوع لباس‌ها با استفاده از آب ولرم و شوینده‌های ملایم به حفظ بافت و زیبایی آن‌ها کمک می‌کند.

۲. لباس‌های دست‌دوز و تزئینی

لباس‌های دارای تزئینات دستی مانند گلدوزی، مروارید دوزی، یا سنگ‌های دوخته شده بر روی آن‌ها، نیاز به مراقبت ویژه دارند. ماشین لباسشویی ممکن است به این تزئینات آسیب برساند یا باعث ریختن آن‌ها شود. شستشوی دستی می‌تواند از این لباس‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

۳. لباس‌های با الیاف طبیعی

پارچه‌هایی مانند پشم و کشمیر که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند، ممکن است به راحتی در ماشین لباسشویی منقبض شوند یا شکل خود را از دست بدهند. شستشوی دستی با آب ولرم و شوینده‌های مناسب، به حفظ شکل اصلی و کیفیت این نوع پارچه‌ها کمک می‌کند.

4. لباس‌های ورزشی و زیرپوش‌های حساس

 این نوع لباس‌ها که معمولاً از مواد نرم و حساس ساخته شده‌اند، ممکن است نیاز به شستشوی ملایم‌تری داشته باشند.

برای شستن دستی این نوع لباس‌ها، استفاده از آب ولرم و شوینده‌های ملایم توصیه می‌شود تا از آسیب رسیدن به پارچه جلوگیری شود. همچنین، از فشردن شدید یا کشیدن لباس‌ها خودداری کنید تا شکل اولیه‌شان حفظ شود. لازم به ذکر است که این دو نوع لباس را می توان داخل ماشین لباسشویی شست. ولی حتما برای لباس های ورزشی از برنامه sport و برای لباس های زیر از برنامه under wear استفاده نمائید.

خشک‌کن‌، ماشین لباسشویی، ایکس ویژن، xvision، انرژی، لباسشویی، لوازم خانگی، لوازم برقی

شستن دستی به جای ماشین لباسشویی

  • کنترل دقیق‌تر روی فرآیند شستشو

شستشوی دستی به شما امکان می‌دهد تا بر تمیز کردن دقیق‌تر لکه‌ها و نقاط کثیف کنترل بیشتری داشته باشید. بدون اینکه به سایر قسمت‌های لباس آسیب برسانید. این امر به‌خصوص برای لباس‌هایی که لکه‌های محدود دارند اما نیاز به شستشوی کامل ندارند، مفید است.

  • جلوگیری از تغییر شکل و آب رفتگی :

الیاف طبیعی مانند پشم و کشمیر ممکن است در اثر حرارت و دوران قوی ماشین لباسشویی آب رفته یا شکل خود را از دست بدهند. شستشوی دستی با آب ولرم و شوینده های ملایم به حفظ شکل و اندازه اصلی لباس کمک می کند.

  • محافظت از تزئینات :

لباس های دارای تزئینات دستی مانند گلدوزی ، سنگ دوزی ، دکمه های ظریف و آستین های تزئینی ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببینند. یا تزئینات آنها ریخته شود. شستن دستی این لباس ها می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

در نتیجه، شستشوی دستی لباس‌های خاص نه تنها به حفظ کیفیت و دوام آن‌ها کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد که با دقت بیشتری به مراقبت از آن‌ها بپردازید. این روش شستشو، هرچند ممکن است کمی وقت‌گیر باشد، اما به طور قابل توجهی به افزایش عمر لباس‌های ظریف و گران ‌قیمت شما کمک می‌کند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

موارد زیر ممکن است موجب نخ کش شدن لباس و یا آسیب به پارچه شود:

  • ممکن است برنامه شستشو مناسب با پارچه لباس نباشد. لباسهایی که پارچه ظریف دارند حتما باید با برنامه شستشوی مناسب با همان نوع پارچه شسته شوند.
  • اگر دور خشک کن بالا انتخاب شود امکان آسیب به لباس وجود دارد. در صورتیکه لباسهای شما پارچه ظریف و حساس دارند از دور خشک کن پایین برای خشک کردن آنها استفاده کنید.
  • لباسهایی که دارای زیپ و زیور آلات هستند می توانند در هنگام شستشو موجب نخ کش شدن لباسهای دیگر شوند.
  • سطح درام را چک کنید. فضای داخلی درام باید کاملا صاف و بدون تیزی بر روی آن باشد.

در هنگام استفاده از نرم کننده موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نرم کننده را تا زیر خط MAX داخل جاپودری بریزید.
  • بهتر است نرم کننده را با آب رقیق کنید.