loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

راهنمای مراقبت از کودکان و تلویزیون در مقابل یکدیگر

برای افرادی که صاحب فرزند می‌شوند، زندگی از جهات زیادی تغییر می‌کند و باید در هر لحظه از شبانه‌روز، مراقب و نگران باشند. یکی از این نگرانی‌ها، حضور فرزند در خانه به همراه وسایلی است که امکان دارد توسط کودک آسیب ببیند یا برعکس، برای او خطرآفرین باشد. تلویزیون هم یکی از همین وسایل محسوب می‌شود. وسیله‌ای که علاوه بر ارزش مادی نه چندان کم آن، به خانه ما رونق می‌دهد و زندگی بدون آن غیر قابل تصور خواهد بود. امروز قرار است نکاتی را باهم مرور کنیم که منجر به مراقبت از کودکان و تلویزیون می‌شود.

دنیای کودکی دنیای شیرین و خاطره‌انگیزی است و وجود یک محیط مناسب و سالم برای رشد کودکان اتفاقی مهم و حیاتی محسوب می‌شود. گاهی ممکن است فرزند ما به سرگرمی‌های علاقه داشته باشد که برای وسایل مهمی همچون تلویزیون آسیب‌زننده و پرخطر باشد. شرایطی را در نظر بگیرید که با تحقیق در مورد انتخاب سایز مناسب تلویزیون اقدام به خرید آن کرده اید. حالا کشیدن نقاشی با ماژیک و مداد شمعی روی صفحه نمایشگر تلویزیون، رفتن روی میز تلویزیون و انداختن آن روی زمین، ریختن آب و مایعات روی نمایشگر و قطعات الکترونیکی آن و اتفاقاتی از این قبیل می‌تواند منجر به ضررهای مالی و حتی جانی برای کودک و کل خانواده شود. از دیدگاهی دیگر، نباید برای کودک خود آنقدر محدودیت ایجاد کنیم که نتواند در محیط خانه کودکی کند. در چنین مواقعی این راهکارها می‌تواند از فرزند و تلویزیون ما در مقابل هم محافظت کند:

محافظت از کودک در برابر تلویزیون

راهکارهای محافظت از تلویزیون در برابر کودک

در نظر بگیرید که پس از تعیین بودجه خرید تلویزیون مناسب خود، اقدام به خرید تلویزیون کرده اید اما با توجه به حضور کودک دلبندتان در منزل، نگران محافظت از تلویزیون در برابر کودک و بالعکس محافظت از کودک در برابر تلویزیون هستید. در این بخش ما به معرفی راهکارهای محافظت از تلویزیون در برابر کودک و بالعکس محافظت از کودک در برابر تلویزیون می پردازیم.

نصب تلویزیون روی دیوار

تلویزیون‌های جدید و مدرن معمولا از چنین قابلیتی برخوردار هستند که بتوان بین دو گزینه نصب دیواری یا رومیزی یکی را انتخاب کرد. با نصب تلویزیون خود بر روی دیوار می‌توان خطر افتادن تلویزیون روی کودک را از بین برد. چرا که گاهی مشاهده می‌شود کودک برای بازی روی میز تلویزیون رفته و آن را واژگون کرده است. با این کار باعث می‌شویم کودک نتواند این جسم سنگین را روی خود بیاندازد و باعث خطر شود. علاوه بر آن، دیگر راهی برای نقاشی کشیدن و سایر کارهایی که باعث آسیب به تلویزیون می‌شود، وجود نخواهد داشت.

استفاده از محافظ تلویزیون

تا چند سال پیش استفاده از محافظ برای لوازم خانه امری عادی محسوب می‌شد. اما کم‌کم از این کار دست کشیدیم و سعی کردیم با عدم استفاده از محافظ‌ها، زیبایی وسایل روزمره خود را کاهش ندهیم. شاید این موضوع درست باشد و محافظ تلویزیون تا حد زیادی از زیبایی قاب جادوی ما کم کند، اما با استفاده از آن در شرایطی که کودک نوپا در خانه داریم، می‌توان با خیالی آسوده‌تر از فرزند و تلویزیون خود در مقابل هم مراقبت کرد. البته می‌توانیم در مواقع لزوم، محافظ را برداشته و از زیبایی تلویزیون خود بیشترین لذت را ببریم.

چطور از کودکان در برابر تلویزیون محافظت کنیم؟

استفاده از دکور محافظ در دکوراسیون

طراحی داخلی خانه‌های امروزی به سمت طراحی‌های مدرن و خلاقانه پیش رفته است. امروزه برای دکوراسیون داخلی ایده‌های جذاب و زیبا می‌بینیم که محیط خانه را مدرن می‌کند. خلاقیتی که در طراحی‌های امروز وجود دارد دست ما را در انتخاب مدل‌های متنوع برای دکور و چیدمان منزل باز می‌گذارد. علاوه بر خلاقیت، افزایش کارایی نیز یکی از مواردی است که در طراحی‌های امروزی به آن فکر می‌شود. یکی از این خلاقیت‌های موثر در  افزایش کارایی می‌تواند ایجاد در یا محافظ چوبی همخوان با دکوراسیون منزل باشد تا علاوه بر زیبایی، دسترسی مستقیم به تلویزیون را برای فرزند ما سخت‌تر کند. با این روش، محیط مدرن و امروزی خود را به همراه امنیت کودکان‌مان خواهیم داشت.

دغدغه‌های والدین هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. مخصوصا در زمانی که کودکان در سنی قرار می‌گیرند که کشف جزئیات محیط اطراف برای آن‌ها جذاب می‌شود. بهتر است برای حفاظت از فرزندمان باید تا جایی که ممکن است همه جوانب را در نظر بگیریم و به راهکارها بیاندیشیم. در مورد سلامت نگه داشتن کودک و تلویزیون، این راهکارها می‌تواند موثر باشد و  باعث محافظت از تلویزیون و فرزندمان شود تا اتفاقی برای هیج‌کدام نیفتد.

و در پایان…

اگر قصد دریافت مشاوره و مطالعه راهنمای خرید تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را دارید به صفحه راهنمای خرید تلویزیون ایکس ویژن سر بزنید. همچنین نظرات خود را در مورد این مطلب مراقبت از کودکان و تلویزیون و سایر مطالب اموزشی با ما در قسمت نظرات مطرح کنید. ما مشتاقانه منتظر خواندن پیام های شما هستیم.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*