loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

گزارش باکس آفیس 2022 یا جدول فروش فیلم های هالیوود 2022 یکی از جذاب ترین بخش ها برای طرفداران فیلم است. در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 فیلم پر فروش باکس آفیس 2022 بپردازیم. همچنین اگر می خواهید بدانید کدام فیلم های 2022 امتیاز بالای 7 IMDB دارند با این مطلب پر طرفدار از وبلاگ ایکس ویژن همراه باشید.

آخرین به روز رسانی : در تاریخ 25 تیر 1401

10 فیلم پر فروش باکس آفیس 2022

در این لیست به معرفی 10 فیلم پر فروش باکس آفیس 2022 می پردازیم. دقت داشته باشید که این رتبه بندی بر اساس میزان فروش هفتگی فیلم ها انجام شده است.

1-     فیلم Thor: Love and Thunder

فیلم Thor: Love and Thunder 2022
نام فیلمThor: Love and Thunder
ژانرابرقهرمانی
کارگردانتایکا وایتیتی 
بازیگرانکریس همسورث، تسا تامپسون، ناتالی پورتمن و…
تاریخ اکران8 جولای 2022
هفته1
مقدار فروش فیلم (میلیون‌دلار)144.2

فیلم ابر قهرمانی Thor: Love and Thunder (به فارسی ثور: عشق و تندر) بر اساس شخصیت مارول کامیکس ثور ساخته شده و توسط استودیو مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است. داستان فیلم درباره ثور است که خود را بازنشسته کرده تا به آرامش برسد؛ اما مجبور می‌شود بار دیگر به میدان نبرد بازگردد. یک قاتل کهکشانی، به نام گور قصاب خدایان، قصد دارد تمامی خدایان را نابود کند. اینجاست که ثور برای متوقف کردن این ابرشرور جدید کمک می‌طلبد.

2-     فیلم Minions: The Rise of Gru

فیلم Minions: The Rise of Gru 2022
نام فیلمMinions: The Rise of Gru
ژانرانیمیشن
کارگردانKyle Balda
بازیگرانSteve Carell, Pierre Coffin, Taraji P. Henson
تاریخ اکران1 جولای 2022
هفته2
میزانِ فروش (میلیون دلار)210.7

اولین قسمت مینیون‌ها که سال ۲۰۱۵ به‌عنوان پیش‌درآمدی «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) پخش شد با بودجه ۷۴ میلیون‌دلاری فروش ۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلاری را تجربه کرد. در نتیجه کلیت مجموعه من نفرت‌انگیر را به‌عنوان پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن تاریخ ثبت کرد.

در آخرین قسمت این مجموعه دیدیم که مینیون‌ها پیش از ملاقات با گرو جوان در انگلستان دهه ۱۹۶۰ حسابی خرابکاری به بار آوردند؛ به هر حال باید انتظار ساخته شدن چندین فیلم دیگر در سری مینیون‌ها را داشته باشیم و طی سال‌های آینده به تماشای مینیون‌های ۳ و ۴ هم بنشینیم.



3-     فیلم Top Gun: Maverick

فیلم Top Gun: Maverick 2022
نام فیلمTop Gun-Maverick
ژانردرام، اکشن
کارگردانجوزف کوشینسکی
بازیگرانتام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی و…
تاریخ اکران27 می 2022
هفته7
میزان فروش (میلیون دلار)597.4

یکی از فیلم‌های پر فروش سال 2022، قطعا فیلم Top Gun-Maverick با بازی تام کروز است که با امتیاز 8.6 در IMDB هنوز در واچ لیست باکس آفیس 2022 خودنمایی می کند. فیلم Top-Gun: Maverick از فیلم های جدید ۲۰۲۲ است که در ادامه فیلم Top Gun محصول سال 1986 ساخته شده است. حالا بالاخره در سال ۲۰۲۲، بیش از ۳۰ سال بعد از قسمت اول شاهد یک دنباله برای تاپ گان هستیم.

در این فیلم از جدول فروش فیلم های 2022، کاپیتان پیت ماوریک میچل پس از سی سال خدمت به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین خلبانان ارتش با هواپیماهای جدید و تغییریافته پرواز می‌کند و با ارزیابی و آزمایش آن‌ها همواره خطرکردن و جسارت را به‌عنوان اصلی‎ترین خصیصه‌اش حفظ کرده است. او از ارتقای مقام و درجه که باعث محدودیت‌های بیشترش می‌شوند گریزان است.

4-     فیلم Elvis

نام فیلمElvis
ژانرزندگینامه‌ای، موزیکال، درام
کارگردانباز لورمن
بازیگرانتام هنکس، آستین باتلر، اولیویا دجانگ و…
تاریخ اکران24 ژوئن 2022
هفته3
فروش (میلیون دلار)91.3

از جدیدترین فیلم‌های 2022، فیلم Elvis با بازی تام هنکس است که بر اساس زندگی الویس پریسلی (Elvis Presley) ساخته شده است. نقش الویس را آستین باتلر (Austin Butler)، بازیگر جوان آمریکایی بازی خواهد کرد. این اثر زندگی‌نامه‌ای بر ارتباط الویس پریسلی جوان و مدیرش سرهنگ تام پارکر تمرکز دارد و باز لورمن کارگردانی فیلم را بر عهده گرفته است.

5-     فیلم Jurassic World Dominion

نام فیلمJurassic World Dominion
ژانراکشن علمی تخیلی
کارگردانکالین ترورو
بازیگرانکریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لورا درن و …
تاریخ اکران۲۳ مه ۲۰۲۲
هفته5
مقدار فروش‌فیلم (میلیون دلار)350.5

فیلم دنیای ژوراسیک 3 از فیلم های جدید 2022 است که حدود 5 هفته از اکران آن می گذرد. این فیلم افسانه‌ی مصورِ تاریخِ هالیوود و دوست‌دارانِ دایناسورها به شمار می‌رود. این فیلم دنباله‌ای بر دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (۲۰۱۸)، ششمین قسمت از مجموعه پارک ژوراسیک، آخرین فیلم و پایان داستان از این سه‌گانه می‌باشد.

6- فیلم The Black Phone

فیلم The Black Phone 2022
نام فیلمThe Black Phone
ژانرترسناک
کارگرداناسکات دریکسون
بازیگرانایتان هاوک و جرمی دیویس
تاریخ اکران۲۸ ژوئن ۲۰۲۲
هفته3
میزان فروش (میلیون دلار)62.4

فیلم تلفن سیاه 2022 از لیست پرفروش های باکس آفیس 2022 ساخته کارگردان خوش‌سابقه ژانر وحشت، اسکات دریکسن است. داستان کلی فیلم درباره پسربچه باهوشی به نام فینی است که توسط بچه‌دزدی به نام هاوک ربوده شده است. فیلم تلفن سیاه 2022 توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. تاریخ اکران قرار بود 28 ژانویه باشد اما این تاریخ به 4 فوریه موکل و در نهایت، تا 24 ژوئن به تعویق افتاد.

7- انیمیشن جدید سال روشن Lightyear 2022

انیمیشن جدید Light year 2022
نام فیلمLight year
ژانرانیمیشن ماجراجویی
کارگردانAngus MacLane
بازیگرانStars Chris Evans ، Keke Palmer
تاریخ اکران17 ژوئن 2022
هفته4
مقدارِ فروش‌ (میلیون دلار)112.5

داستان در مورد شخصیت محبوب انیمیشن اسباب بازی ها یعنی Buzz Lightyear بوده که باید در ماجراجویی هایی فراتر از آنچه که دیده اید حضور پیدا کند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم نماید. Buzz Lightyear در سیاره ای زندگی میکند که هم نوعان خودش نیز در آن حضور دارند که بدلیل مهارت بالا در خلبانی اورا برای یک ماموریت خطیر دیگر انتخاب نموده اند.

8-     فیلم Mr. Malcolm’s List 2022

فیلم Mr. Malcolm's List 2022
نام فیلمMr. Malcolm’s List
ژانرکمدی، درام، عاشقانه
کارگردانEmma Holly Jones
بازیگرانZawe Ashton, Sianad Gregory
تاریخ اکران1 ژولای 2022
هفته2
میزان‌فروش (میلیون دلار)1.6

فیلم فهرست آقای مالکوم (Mr. Malcolm’s List) که از فیلم‌های جدید 2022 در لیست باکس آفیس است؛ در انگلستان قرن نوزدهم اتفاق می افتد. جایی که بانوی جوان و ثروتمندی به نام جولیا با آقای مالکوم، خواستگاری مرموز و ثروتمند، نامزدی می کند، غافل از اینکه او لیستی دارد که ویژگی های مورد نیاز همسر آینده اش در آن نوشته شده است.

9-     فیلم Marcel the Shell with Shoes On 2022

Marcel the Shell with Shoes On 2022
نام فیلمMarcel the Shell with Shoes On
ژانرانیمیشن کمدی خانوادگی
کارگردانDean Fleischer-Camp
صداپیشگانJenny Slate, Dean Fleischer-Camp, Isabella Rossellini
تاریخ اکران24 ژوئن 2022
هفته3
میزان فروش (میلیو‌ن‌ دلار)0.94

داستان انیمیشن Marcel the Shell with Shoes On درباره مارسل یک صدف ستایش‌انگیز به ارتفاع یک اینچ است که با مادربزرگش کانی و پرز حیوان خانگی‌شان، آلن، موجودیت رنگارنگی را ایجاد می‌کند. اما وقتی یک مستندساز آنها را در میان شلوغی Airbnb خود کشف می‌کند، فیلم کوتاهی که او در فضای مجازی پست می‌کند میلیون‌ها طرفدار پرشور برای مارسل به همراه می‌آورد، همچنین انتشار این فیلم خطرات بی‌سابقه‌ای و امیدی جدید برای یافتن خانواده از دست رفته‌اش را به همراه دارد.

10- فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness 2022

Doctor Strange in the Multiverse of Madness 2022
نام فیلمDoctor Strange in the Multiverse of Madness
ژانرابر قهرمانی
کارگردانSam Raimi
صداپیشگانBenedict Cumberbatch ,Elizabeth Olsen
تاریخ اکران6 می 2022
هفته10
میزان فروش (میلیون دلار)411

فیلم دکتر استرنج در چند جهت دیوانگی ساخته سال 2022، فیلمی ابرقهرمانی پنجمین فیلم از فاز چهارم و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول و ادامه ای بر فیلم دکتر استرنج ۲۰۱۶ به کارگردانی سم ریمی است. داستان فیلم از این قرار است که پس از وقایع مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست، دکتر استرنج به مولتی‌ورس سفر می‌کند تا از نوجوانی به‌نام آمریکا چاوز که قادر به سفر در مولتی‌ورس است، در برابر واندا ماکسیموف محافظت کند.

13 فیلم 2022 با امتیاز بالای 7 در IMDB

بعد از بررسی 10 فیلم پرفروش باکس آفیس 2022، حالا می رسیم به بررسی امتیاز IMDB بعد از بررسی 10 فیلم پرفروش باکس آفیس 2022، حالا می رسیم به بررسی امتیاز IMDB 2022 که یکی از جذابیت های دنیای سینماست. وب‌سایت IMDb یا Internet Movie Database یکی از قدیمی‌ترین پایگاه داده های دنیای مجازی است که هر فرد علاقه‌مند به دنیای سینما و تلویزیون با این سایت آشناست.

مثلا در سایت IMDb بخشی با عنوان ۲۵۰ فیلم برتر وجود دارد که این 250 فیلم بر اساس امتیازات کاربران به دست می‌آید. نکته قابل توجه این است که این لیست ها ثابت نیست و اگر فیلم سینمایی خاصی در این لیست حضور داشت، ممکن است پس از مدتی، دیگر جزء ۲۵۰ فیلم برتر IMDb نباشد.

حالا می خواهیم ، در مورد امتیاز های بالای 7 فیلم های جدید 2022 بر اساس رتبه بندی IMDB صحبت کنیم. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‍کنید تا این تاریخ فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در صدر جدول امتیازات imdb 2022 قرار دارد. این فیلم اگر یادتان باشد رتبه سوم از لیست باکس آفیس 2022 را نیز کسب کرده بود.

نام فیلم تاریخ اکران در سال 2022 امتیاز IMDB
Top Gun,Maverick 27 می8.6
Everything Everywhere All at Once25 مارس8.2
The Batman4 مارس7.9
Elvis 23 ژوئن7.8
Downton Abbey: A New Era20 می7.5
The Bob’s Burgers Movie27 می7.2
The Black Phone24 ژوئن7.2
The Northman22 آوریل7.2
The Unbearable Weight of Massive Talent22 آوریل7.1
Doctor Strange in the Multiverse of Madness6 می7
Minions: The Rise of Gru1 جولای7

فیلم Everything Everywhere All at Once یا همه چیز، همه جا به یکباره رتبه دوم با امتیاز 8.2 را به خود اختصاص می دهد. این فیلم جدید 2022 محصول کشور آمریکا در ژانر اکشن، علمی تخیلی و فانتزی با دست‌مایه های کمدی ماجراجویی است. این فیلم در واقع مربوط به مبحث ترند شده اینروزها یعنی چند جهانی (مولتی ورس) است.

فیلم Everything Everywhere All at Once 2022

اما فیلم بتمن 2022 به کارگردانی مت ریوز و بازی رابرت پتینسون در رتبه سوم این لیست با امتیاز 7.9 است. این فیلم جدید 2022 بر پایهٔ کاراکتر بتمن از دی‌سی کامیکس ساخته شده است. جالب است که انتشار فیلم بتمن از ژوئن ۲۰۲۱ چند بار به‌دلیل کرونا به تعویق افتاده بود. با این حال فیلم بتمن 2022 بیش از ۷۷۰ میلیون‌دلار در مقابل بودجهٔ ۱۸۵ تا ۲۰۰ میلیون دلاری فروش داشته است.

اما بگذارید در مورد فیلم های پرفروشی که در این لیست امتیاز بالایی ندارند صحبت کنیم. مثل فیلم پر سرو صدای Thor: Love and Thunder که با وجود کسب رتبه نخست در لیست باکس آفیس 2022، نتوانسته امتیاز بالای 7 در IMDB آورد. با این حال انیمیشن مینیون ها اگرچه در قعر جدول رتبه بندی است اما توانسته امتیاز 7 را نصیب خود کند.

مرجع: دانشنامه ویکی پدیای انگلیسی، سایت IMDB، باکس آفیس

تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن با کیفیت 4K

در چالش ایکس ویژن شرکت کنید جایزه ببرید

ایکس ویژن در کمپین همه به یک ایکس نیاز دارند، برای علاقمندان به فیلم و سرگرمی، برنامه جالبی ترتیب داده است. به این صورت که با طرح چندین سوال چالش بر انگیز، تلویزیون ایکس ویژن مناسب شخص شما را معرفی می کند. ایکس ویژن در نهایت برایتان جایزه های ویژه در نظر گرفته است. اگر دوست دارید برنده یک دستگاه PS4،هدفون و ساندبار شوید فقط تا پایان تابستان 1401 مهلت دارید در این کمپین شرکت کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*