loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی

یکی از اتفاقات ناراحت کننده ‌‌در استفاده از ماشین ظرفشویی تخلیه نشدن و جمع شدن آب داخل دستگاه باشد. این مسئله که عجیب و دور از ذهن نیست و ممکن برای هرکسی اتفاق بیافتد. اگر به دلیل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی نمی توانید از آن استفاده کنید با ما همراه باشید .

چرا ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند؟

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی از جمله مشکلات رایجی است که ممکن است در خیلی از مواقع پیش آید. موارد زیادی می تواند در عدم تخلیه آب کاربردی باشد. به راحتی می توان با رفع یک گرفتگی یا باز کردن مسیر مسدود شدن آب، مشکل ظرفشویی را رفع نمود. از این طریق نیازی به تعمیر و سرویس ماشین و عوض کردن قطعات آن نیست. بعضی از این مسائل هم بخشی از نواقص فنی سیستم به حساب می آیند که باید به وسیله تعمیرکار مجرب برطرف شوند.

رایج ترین دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی

عدم تخلیه آب ظرفشویی اغلب به دلایل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

•مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

مسدود شدن فیلتر ظرفشویی یکی از علل اصلی عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می باشد. برای حل این مشکل، فقط باید سبد پایینی ماشین را بیرون بیاورید. سپس فیلتر را با به حرکت درآوردن آن به طرف چپ یا راست و بلند کردن بیرون بیاورید.

برای نظافت ماشین هم به کمک آب گرم و صابون فیلتر و دیگر قطعاتی را که به آن مواد غذایی چسبیده تمیز کنید.

•مسدود بودن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی مسدود بودن لوله تخلیه می باشد. در مواقعی که پس از تمیز کردن فیلتر دستگاه باز هم آب آن خالی نشد به احتمال زیاد ماشین ظرفشویی مشکل دیگری دارد. در این مواقع بررسی لوله تخلیه ماشین برای پیدا کردن مشکل می تواند راه حل مناسبی باشد.

این لوله معمولا از ظرفشویی به قسمت زیرین سینک آشپزخانه وصل است. احتمال دارد باقیمانده مواد غذایی و چربی ها سبب مسدود شدن لوله تخلیه شده باشد.

قبل از بیرون آوردن شیلنگ ماشین آن را کمی فشار دهید تا مواد سفت شده داخل لوله شکسته شوند. پس از آن  آب ماشین ظرفشویی را روی برنامه داغ ترین درجه بگذارید تا باقی مانده مواد را شسته و تمیز کند.

•خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا صدق نمی کرد در این صورت خرابی پمپ تخلیه می تواند دلیل آن باشد. اگر پمپ تخلیه صدمه دیده باشد اصلا نگران نباشید. چرا که تعویض این پمپ ها هم خیلی راحت است و هم اینکه از لحاظ قیمت، ارزان و مقرون به صرفه نیز هستند.

در ظرفشویی پمپ های شستشو و خالی کردن آب به محفظه وصل می شوند و اکثراً در انتهای این وسیله برقی قرار دارند. برای دسترسی راحت به این قسمت کافی است با خارج کردن آن در زیر ظرفشویی به آسانی به پمپ تخلیه دسترسی پیدا کنید.

• ارزیابی بازوی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

این قطعه آب را به وسیله شیلنگ تخلیه از ماشین ظرفشویی خالی می کند. بازو را بچرخانید، بایستی این قطعه به راحتی بچرخد. دو عدد فنر به این قطعه وصل است آن را بررسی کنید. چنانچه این فنر ها صدمه دیده یا گم شده اند بایستی آن را تعویض کرده یا فنر جایگزین برای آن بگذارید.

•سلامت قطعه مغناطیسی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

از رایج ترین علل تخلیه نشدن آب ظرفشویی می توان به نقص قطعه مغناطیسی پمپ تخلیه اشاره کرد. بایستی این قطعه را بررسی کنید. بازوی پمپ تخلیه به وسیله این قطعه تنظیم و مهار می شود. بازو به وسیله دو کابل به این قطعه وصل می شود ، نخست بایستی کابل ها را از هم  تفکیک نمایید. پس از آن با دو کابل دیگر  به قطعه مغناطیس وصل کنید و ان ها را به برق وصل کنید. بایستی بدانید که مسئله ایجاد شده از کابل ها می باشد یا از این قطعه. برای بررسی این مورد بهتر است از کارشناسان مربوطه در واحد خدمات پس از فروش کمک بگیرید.

•برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

این قطعه نقش ارسال دستور انجام عملیات کار به سایر قطعات ماشین ظرفشویی ایکس ویژن را برعهده دارد. چنانچه این قطعه صدمه ببیند از تخلیه آب ممانعت می کند. از دیگر قطعاتی که امکان دارد سبب این نقص در ماشین ظرفشویی شود خرابی شیر برقی می باشد که بایستی آن را مورد ارزیابی قرار داد. معمولا در دستگاه های قدیمی می توان بیان کرد یکی از دلایل ایجاد این مشکل پارگی و بیرون آمدن تسمه در پمپ است.

بعد از اتمام مراحل ارزیابی علل خالی نشدن آب ، مجدد کلیه قطعات را به صورت اول در جای خود گذاشته و ماشین را روی یک برنامه کوتاه تنظیم کرده و روشن نمایید. چنانچه دوباره خراب شد بهتر است با نمایندگی معتبر و مطمئن تعمیرات این دستگاه تماس حاصل نموده تا در اسرع وقت بهترین پرسنل خود را جهت تعمیر ارسال نمایند.

جمع بندی تخلیه نشدن آب ظرفشویی

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی یکی مسائلی است که مالکان این دستگاه را دچار دردسر می کند. در خیلی از موارد برطرف نمودن این مسئله احتیاجی به بهره مندی از تخصص زیادی در حیطه تعمیر و سرویس این دستگاه ندارد. با مراقبت و سرویس های دوره ای می توان میزان قابل ملاحظه ای از مشکلات را حل کرد. چنانچه این مسائل جدی بودن می توانید به نمایندگی تعمیر ظرفشویی متخصص جهت رفع مشکلات سیستم مراجعه نمایید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

اگر اقدام به خرید آنلاین از سایت ایکس ویژن کرده اید و هنوز مبلغ محصول را پرداخت نکرده اید. می توانید از طریق مراجعه به پنل کاربری و

بیشتر بخوانید ...

پس از دریافت کالا و بازگشایی جعبه، چنانچه محصول خریداری شده دارای آسیب دیدگی بود، خریدار میبایست تا 24 ساعت پس از تحویل کالا موضوع را به شرکت اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید ...

الف ) محصولاتی که پس از خرید، دارای نصب اجباری توسط تکنسین های مادیران هستند :

یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون های 43 اینچ و به بالا

ب ) محصولاتی که دارای نصب اجباری نیستند:

تلویزیون های 32 اینچ و به پایین

مانیتور

مطالعه بیشتر شرایط بازگشت کالا