loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

هر محصولی دارای عمر مفید است. اما روش هایی وجود دارد تا بتوان این عمر مفید را افزایش داد و به نگهداری هر چه بهتر آن کمک کرد. روش های صحیح نگهداری تلویزیون ایکس ویژن را در این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن بخوانید. این 11 نکته به شما کمک خواهد کرد تا اگر قصد خرید تلویزیون ایکس ویژن را دارید و یا از قبل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را خریده اید، عمر محصول خود را افزایش دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

1- از تنظیم کننده یا محافظ ولتاژ استفاده کنید

یکی از نکات مهم برای افزایش طول عمر یک دستگاه برقی، استفاده از محافظ ولتاژ برق و تنظیم کننده است. اگر تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را خریداری کرده اید در اولین قدم، برای نگهداری تلویزیون ایکس ویژن یک محافظ ولتاژ برای این محصول خریداری کنید. محافظ برای مواقعی که قطعی و اتصالی در جریان برق ایجاد می شود بسیار مفید است. چرا که از اثرات منفی نوسانات برق بر روی تلویزیون ایکس ویژن جلوگیری می کند و طول عمر مفید آن را افزایش می دهد.

استفاده از محافظ ولتاژ برای تلویزیون ایکس ویژن

2- اگر تماشا نمی کنید، حتما دستگاه را خاموش کنید

خیلی از ما به تلویزیون به عنوان وسیله ای که باید همیشه روشن باشد نگاه می کنیم. حتی خیلی از مردم باید شبها با صدای تلویزیون روشن بخوابند. اما این را بدانید که به طور متوسط طول عمر تلویزیون حدود 65 هزار ساعت است. یکی از راه های افزایش طول عمر تلویزیون، این است که اگر تلویزیون ایکس ویژن را تماشا نمی کنید، حتماه دستگاه را خاموش کنید.

دقت داشته باشید که حالت استند بای تلویزیون به معنای خاموشی کامل دستگاه نیست. چون در این حالت، برخی قطعات دستگاه در حال کار هستند. بنابراین برای نگهداری تلویزیون ایکس ویژن به جای حالت استندبای از خاموشی کامل استفاده کنید. البته یادتان باشد که برای قطع و وصل کردن تلویزیون از برق، به هیچ وجه سیم را نکشید و دو شاخه را جدا کنید.



3- روشنایی تلویزیون ایکس ویژن را تنظیم کنید

سعی کنید سطح روشنایی تلویزیون ایکس ویژن را در حالت متوسط قرار دهید. اگر تلویزیون ایکس ویژن را در حالت روشنایی حداکثری قرار دهید، با دو مشکل مواجه می شوید:

  • به سلامت چشم خودتان آسیب می زنید. بخصوص در محیط های کم نور، اگر روشنایی تلویزیون ایکس ویژن بیشتر از روشنایی محیط باشد، چشم شما دچار خستگی خواهد شد.
  • طول عمر مفید دستگاه را کاهش می دهید. چون تنظیمات روشنایی یا brightness اگر در حداکثر سطح خود باشد، می‌تواند عمر دستگاه شما را کاهش دهد.

4- میزان کنتراست تصویر را در حالت استاندارد قرار دهید

یکی دیگر از راه های نگهداری تلویزیون ایکس ویژن، استفاده از کنتراست تصویر استاندارد است. اگر به صورت طولانی مدت از سطح کانتراست بالا استفاده کنید، تلویزیون مجبور است از قدرت پردازش بیشتری برای اجرای این فرمان استفاده کند و به پیکسل های تشکیل دهنده تصویر هم فشار بیشتری وارد می شود. بنابراین از طول عمر مفید آن کم می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل دو راهکار دارید:

  • میزان کنتراست تصویر را در حالت استاندارد نگه دارید.
  • اگر کنتراست تصویر را به حداکثر رسانده اید، هر از گاهی آن را تغییر دهید.
تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

5- تلویزیون ایکس ویژن را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید

به طور کلی هر وسیله برقی، به دلیل اینکه از مصرف برق زیادی داشته و تولید گرما می کند؛ نیاز دارد که در مکانی با تهویه مناسب قرار گیرد. یکی از نکته های مهم در نگهداری تلویزیون ایکس ویژن، قرارگیری این دستگاه در مکانی با تهویه مناسب و به دور از رطوبت است.

تهویه مناسب باعث می شود حتی زمانی که از تلویزیون ایکس ویژن استفاده می ‌کنید، مدار داخلی آن خیلی گرم نشده و در نتیجه طول عمر آن افزایش یابد.

6- تمیز کردن تلویزیون با پاک کننده ها

هرگز از آب برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. برای تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن می توانید از پارچه یا محصولات نخی به همراه مقداری از پاک کننده های ضد الکتریسیته استفاده کنید.

البته گرد و غبار ممکن است به داخل محفظه تلویزیون هم ورود کرده و باعث اختلال در عملکرد آن شود. برای جلوگیری از این امر، می توانید از از پمپ های خلاء یا جاروبرقی استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن

مراحل تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن به ترتیب عبارتند از:

  1. ابتدا برق تلویزیون را قطع و دستگاه را خاموش کنید.
  2. سپس گرم و خاک را از روی تلوزیون با استفاده از دستمال تمیز (دستمال های مخصوص نانو) و اسپری بردارید.
  3. با دستگاه مکنده یا جاروبرقی گرد و غبار پشت تلویزیون را پاک کنید.

7- به هیچ وجه تلویزیون را در جای سرد قرار ندهید

علت اینکه می گوییم تلویزیون ایکس ویژن را در جای سرد قرار ندهید، این است که: هوای سرد باعث ایجاد تراکم رطوبت شده و ممکن است به سایر بخش های تلویزیون هم سرایت کند. بنابراین به عنوان یک نکته در نگهداری تلویزیون ایکس ویژن یادتان باشد: که دستگاه را در جای سرد قرار ندهید.

یادتان باشد که تلویزیون همیشه باید در محلی مناسب در منزل یا محیط کار باشد. محلی که:

  • نور آفتاب مستقیم به تلویزیون نتابد.
  • دمای محیط سرد نباشد.
  • در مجاورت تلویزیون، وسایل گرمازا مثل بخاری، شومینه، شوفاژ نباشد.
  • جریان هوا و تهویه برقرار باشد.

8- اجسام تیز بلای جان تلویزیون است

یکی دیگر از راه های نگهداری تلویزیون ایکس ویژن، دور نگهداشتن اشیای تیز از آن است. جسم تیز بلای جان صفحه نمایش تلویزیون است که در اثر برخورد به تلویزیون باعث آسیب‌دیدگی دائمی به آن می شود.

9- دور نگه داشتن آهنربا و اجسام الکترومغناطیسی از تلویزیون

سعی کنید تلویزیون ایکس ویژن را از لوازمی مثل آهن ربا، تلفن همراه، فن ها و دستگاه GPS دور نگه دارید. لوازم الکترونیکی و الکترومغناطیسی، ممکن است تصویر تلویزیون را مختل کند. همچنین ممکن است این لوازم روی حافظه فلش تلویزیون هم تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش طول عمر آن شود.

در نگهداری تلویزیون ایکس ویژن مراقب این لوازم باشید

  • تلفن همراه
  • دستگاه GPS
  • هر وسیله ای که دارای میدان مغناطیسی باشد
دور نگه داشتن آهنربا و اجسام الکترومغناطیسی از تلویزیون

10- هنگام حمل تلویزیون ایکس ویژن مراقب باشید

اگر قصد خرید تلویزیون ایکس ویژن یا قصد جابجایی تلویزیون در منزل را دارید، مراقب باشید. تلویزیون های نسل جدید از صفحات شکننده ای تشکیل شده اند که در هنگام جابجایی و حمل ان ها باید مواظب باشید. اگر به هر دلیلی مجبور به جابه‌جایی تلویزیون شدید، مراقب تلویزیون خود باشید تا ضربه ای به آن وارد نشود.

11- تعمیر تلویزیون را  فقط به سرویس کار ماهر بسپارید

هر محصولی بعد از یک مدت که از استفاده آن می گذرد، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. تلویزیون ایکس ویژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل اینکه سرویس و نگهداری لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون هوشمند ایکس ویژن، یک کار تخصصی است و نیازمند تجربه و مهارت دارد. بنابراین توصیه می کنیم که تعمیر تلویزیون ایکس ویژن را به واحد خدمات و پشتیبانی این برند بسپارید.

شما می توانید برای دریافت سرویس خدمات و پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن با تکمیل فرم ثبت درخواست نصب / تعمیر کالا نسبت به تعمیر تلویزیون ایکس ویژن اقدام کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*