loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

این 6 اشتباه استفاده از لوازم خانگی برقی را تکرار نکنید!

درصد قابل توجهی از عملکرد و سلامت لوازم خانگی به طرز استفاده و نگهداری از آن ها برمی گردد. پس لازم است برای طول عمر بیشتر لوازم خانگی همراه ما باشید. در این مقاله به طرز استفاده صحیح لوازم خانگی و. نگهداری از آن ها خواهیم پرداخت.

لوازم خانگی چیست؟

به صورت کلی هر گونه وسیله و لوازمی که غالباً نیز شامل وسایل برقی می‌شوند، در دسته‌بندی لوازم خانگی جای می‌گیرند. اکثر این وسایل در آشپزخانه دیده می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به یخچال، گاز، ظرفشویی، لباسشویی و… اشاره کرد. از جمله نکات مهم در خرید لوازم خانگی این است که شما بتوانید با افزایش اطلاعات در مورد لوازم خانگی خود، نحوه استفاده درست از آن‌ها را آموزش ببینید.

بد نیست بدانید که طول عمر وسایل برقی ارتباط مستقیمی با چگونگی نگهداری از آن ها دارد. به همین دلیل اگر شاهد عدم عملکرد موفق دستگاهتان هستید، بهتر است روش نگهداری و استفاده از لوازم خانگی‌تان را تغییر دهید. در ادامه شما را با برخی از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی برقی آشنا می‌کنیم.

اشتباهات استفاده از لوازم خانگی

از ظروف مربعی در ماکروویو استفاده می کنید

شاید ندانید که شکل ظروف، تأثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد ماکروویو شما خواهند داشت. اغلب ظرف‌های مربعی، به لحاظ داشتن گوشه می‌توانند حرارت را به میزان بیشتری در زاویه‌های خود نگه دارند. به همین دلیل نیز معمولاً تمامی قسمت‌های غذا، گرم نخواهند شد. این در حالی است که ظروف دایره‌ای، گرما را به صورت یکنواخت‌تری به غذا انتقال می‌دهند.

اگر از ظروف مربعی درون ماکروویو استفاده می‌کنید، برای اضافه کردن چاشنی‌هابه قسمت میانی غذا کمی صبر کنید. چراکه هسته ظرف، بخشی است که دیرتر از سایر قسمت‌ها گرم می‌شود. ماکروویو در این نوع از ظروف، قسمت سطحی و رویه غذا را کمی خشک می‌کند. به همین دلیل نیز در زمان خوردن غذا باید حتماً آن را هم بزنید. بنابراین نحوه استفاده از لوازم خانگی همچون ماکروویو حتی به انتخاب نوع ظرف نیز بستگی خواهد داشت. بهتر است برای گرم کردن غذا در ماکروویو به سراغ ظروف دایره‌ای بروید.

در زمان جوشیدن غذا، درب فر را بسته نگه می‌دارید

اشتباه دیگر در استفاده از لوازم خانگی به فر گاز شما مربوط می‌شود. بسته نگه داشتن درب اجاق گاز، باعث جمع شدن گرما و بخار درون محفظه فر می‌شود. همین موضوع نیز در بسیاری از شرایط و در رابطه با بسیاری از غذاها پخت ایده‌آلی به دنبال خواهد داشت، اما این موضوع در رابطه با غذاهای کبابی و منقلی، اصلاً مناسب نیست. چراکه باز گذاشتن درب فر برای این نوع از غذاها باعث لذیذتر شدن و جلوگیری از پخت بیش از حد آن می‌گردد. به همین دلیل در زمان استفاده از فر با مطالعه دفترچه راهنما، نحوه پخت هر کدام از غذاها را بررسی کنید. در زمان پخت برخی از غذاها، درب فر را بسته نگه ندارید.

درب زودپز را بر می‌دارید

ترفند استفاده از زودپز این است که شما باید مطمئن شوید گرما در داخل محفظه زودپز حفظ شده است. فرصت این را نیز به زودپزتان بدهید تا غذا را بدون هیچ وقفه‌ای در طی چند ساعت، کاملاً بپزد. با این حال بسیاری از افراد به دلیل وسوسه چک کردن غذای خود، دائماً درب زودپز را باز می‌کنند.

این کار موجب می‌شود گرمای درون مخزن از بین برود و غذا در مدت زمان طولانی‌تری آماده شود. شاید کیفیت مطلوب شما را نیز به دنبال نداشته باشد. برای پخت غذا صبور باشید و با اشتباه در استفاده از لوازم خانگی موجب بروز مشکلاتی در آن نشوید. در زمان پخت غذا درون زودپز، کمی صبورتر باشید و درب دستگاه را باز نکنید.

در چیدمان ماشین ظرف‌شویی‌تان اشتباه می‌کنید

برای چیدمان ظروف داخل ماشین ظرفشویی باید از روش درستی استفاده کنید. اصولاً قسمت‌های بالایی بخش چرخش آب، بیشترین فشار را در شست‌وشو دارند. به همین دلیل نیز بهتر است بخش‌هایی از ماشین ظرفشویی را که در تماس با آن هستند، به قرارگیری ظروفی با لکه‌های بیشتر اختصاص دهید.

این موضوع در رابطه با لکه‌هایی همچون سیب‌زمینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. چراکه این لکه در کنار مواد شوینده به فشار آب نیز احتیاج خواهد داشت. در کنار این می‌توانید ظروفی را که به شست‌وشو و فشار کمتری از آب احتیاج دارند نیز در قسمت‌های کناری سبدهای ماشین ظرف‌شویی‌تان قرار دهید. ظروف خود را بسته به نوع لکه‌هایشان درون ماشین ظرفشویی چیدمان کنید.

مواد غذایی را با ترتیب اشتباهی به مخلوط‌کن خود اضافه می‌کنید

اینکه مخلوط‌کن شما هر چند ثانیه یک بار متوقف می‌شود، یک دلیل مشخص دارد و آن هم ترتیب اشتباه اضافه کردن مواد غذایی است! ابتدا باید موادی با پایه مایع را به دستگاه اضافه کنید، بعد هم سایر مواد غذایی را از کوچک‌ترین به بزرگ‌ترین و به صورت مرحله‌ای اضافه نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مواد محکم و سختی همچون یخ، حتماً باید در بالاترین و آخرین مرحله اضافه شوند. در زمان استفاده از مخلوط‌کن، ترتیب اضافه کردن مواد غذایی را مدنظر داشته باشید.

6 اشتباه رایج در استفاده از لوازم خانگی برقی

ارتفاع همزن خود را به خوبی تنظیم نمی‌کنید

تیغه‌های همزن در زمان کار کردن باید در ارتفاع درستی قرار بگیرند تا بتوانند محتوای درون کاسه را به خوبی با هم ترکیب کنند. ارتفاع نادرست و تنظیم‌نشده این تیغه‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون پرت شدن مواد غذایی به بیرون از ظرف، خوب مخلوط نشدن مواد و… شود. برای یادگیری نحوه تغییر و تنظیم ارتفاع همزن خود می‌توانید از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید. برای استفاده درست از همزن خود، ارتفاع آن را تنظیم نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که تا به اینجا مشاهده کردید بخش خیلی زیادی از عملکرد پایین لوازم خانگی شما به اشتباهاتی باز می‌گردد که در زمان استفاده از آن‌ها مرتکب می‌شوید. بنابراین با مطالعه دفترچه راهنما و آشنایی با نحوه درست استفاده از هرکدام از لوازم خانگی‌تان، سلامت و البته عملکرد مناسب آن‌ها را تضمین کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

اگر اقدام به خرید آنلاین از سایت ایکس ویژن کرده اید و هنوز مبلغ محصول را پرداخت نکرده اید. می توانید از طریق مراجعه به پنل کاربری و

بیشتر بخوانید ...

پس از دریافت کالا و بازگشایی جعبه، چنانچه محصول خریداری شده دارای آسیب دیدگی بود، خریدار میبایست تا 24 ساعت پس از تحویل کالا موضوع را به شرکت اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید ...

الف ) محصولاتی که پس از خرید، دارای نصب اجباری توسط تکنسین های مادیران هستند :

یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون های 43 اینچ و به بالا

ب ) محصولاتی که دارای نصب اجباری نیستند:

تلویزیون های 32 اینچ و به پایین

مانیتور

مطالعه بیشتر شرایط بازگشت کالا