loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

گاهی مشکلات و خطاهایی در عملکرد هر محصولی پیش می‌آید که آشنایی با رفع آنها می‌تواند مسیر استفاده را آسان‌تر کند. برای نمونه، در برخی از مواقع، ممکن است که دستگاه به حالت استندبای برود و از آن خارج نشود. علت خارج نشدن از حالت استندبای در تلویزیون ایکس ویژن چیست؟ ریشه این موضوع به کجا بازمی‌گردد و چطور باید آن را رفع کرد؟ چند دلیل عمده و اساسی در این میان وجود دارد. گاهی بنا به خطا و بی‌دقتی کاربران، مشکلات به وجود می‌آیند و گاهی هم استفاده از وسایل نامناسب برای اتصال به سیستم باعث بروز اختلال در عملکرد استندبای می‌شود. در ادامه این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن برایتان بیشتر خواهیم گفت.

علت خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استندبای

در وضعیت استندبای، تلویزیون خاموش می‌شود و چراغ خاموش‌/روشن یا پاور (Power) آن هم شروع به چشمک‌زدن می‌کند. این مشکل در حالت‌های دیگر هم رخ می‌دهد؛ برخی از مواقع، تلویزیون از حالت استندبای خارج می‌شود اما همچنان کنترل وسیله کار نمی‌کند.

اگر این موضوع مدام تکرار شود و بازه‌های زمانی طولانی، چنین حالتی ادامه داشته باشد، باید پیگیری دقیقی انجام و ریشه مشکل شناسایی شود. گاهی بروز چنین ایراداتی، مقدمه شکل‌گیری مشکلات جدی دیگر در آینده است. پس حتما باید درباره رفع مشکل خارج ‌نشدن تلویزیون ایکس‌ ویژن از حالت استندبای اطلاعات داشته باشید. در ادامه به چند مورد از دلایل احتمالی این وضعیت اشاره می‌کنیم.

علت خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استندبای

دلایل توقف تلویزیون در حالت استندبای

به دلایل مختلف، امکان خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استندبای وجود دارد. به موارد زیر دقت کنید:

  • خرابی پاور دستگاه
  • ناکارآمدی مین برد تلویزیون
  • استفاده از کابل های نامرغوب  HDMI

خرابی پاور تلویزیون

نخستین علت خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استندبای معمولا همین گزینه است. اگر چنین مشکلی پیش آمده باشد، کاربران عادی نمی‌توانند برای تعمیر آن اقدامی انجام بدهند. چنین اختلالی نیاز به پیگیری حرفه‌ای دارد؛ چون به‌واسطه بروز مشکلاتی در تأمین انرژی روشن‌شدن دستگاه رخ می‌دهد. تأمین این انرژی و نمایش تصویر به‌عهده منبع تغذیه است و پاور تلویزیون وظیفه آن را به‌عهده دارد.

زمانی که آسیبی در این بخش پدید بیاید، مدارهای حافظتی دستگاه دستور و سیگنال رفتن وسیله به حالت استندبای را صادر می‌کنند. این موضوع نیاز به پیگیری دارد و با مراجعه به نمایندگی‌ها می‌توانید درخواست کمک و این مشکل را حل کنید. بروز اشکال در پاور تلویزیون باعث ایجاد اختلال در فرایند ولتاژرسانی به قطعات دستگاه می‌شود و می‌تواند مانع از عملکرد صحیح آن در خروج از استندبای شود.

ناکارآمدی مین برد تلویزیون

اگر برد اصلی سیستم هم دچار مشکل شود، امکان دارد که وسیله در حالت استندبای بماند و از آن خارج نشود. دلایل مختلفی باعث خرابی مین‌برد می‌شوند. برای مثال، گاهی نفوذ آب به دستگاه یا استفاده نادرست از وسیله باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود. تلویزیون‌های امروزی از جمله تلویزیون های هوشمند ایکس‌ویژن دارای بردهای مختلفی هستند که مین‌برد یکی از اصلی‌ترین آنها است. دستور انجام امور مختلف برای عملکرد تلویزیون از سوی همین بخش صادر می‌شود. بخش‌های گوناگونی مانند موارد زیر تحت دستور و کنترل مین‌برد فعالیت می‌کنند:

  • پردازشگر تلویزیون
  • حافظه رم
  • ورودی‌وخروجی‌ها مانند صدا و تصویر
  • یواس‌بی (USB)  و HDMI

تخریب مین‌برد دلایل متنوعی دارد؛ در بعضی از موارد هم نوسانات برقی باعث بروز مشکلاتی در این بخش از سیستم می‌شود. هرگونه تغییر و اختلالی در برد اصلی تلویزیون می‌تواند منجر به آسیب‌رساندن به عملکرد استندبای هم شود. این میزان از تخریب با نگاه کارشناسان خبره و عیب‌یابی دقیق دستگاه رفع می‌شود.

مین برد تلویزیون ایکس ویژن

استفاده از کابل های نامرغوب  HDMI

اگر از کابل‌های HDMI نامناسبی برای اتصال دستگاه‌های دیگر به تلویزیونتان استفاده کنید، امکان بروز مشکلاتی مانند تخریب مین‌برد یا همان برد اصلی و حتی سی‌پی‌یو (CPU) تلویزیون قوت می‌گیرد. بهتر است که برای پرهیز از آسیب‌رسیدن به مدارهای داخلی دستگاه از کابل‌های مرغوب و مناسب استفاده کنید. هزینه کابل‌هایی با کیفیت بهتر بیشتر است اما با صرف این هزینه مانع از تحمیل خسارت‌هایی با هزینه‌های سنگین‌تر در آینده می‌شوید. استفاده از کابلی مناسب باعث کیفیت خروجی دریافتی از دستگاه می‌شود و مدارهای سیستم را هم با اشکال مواجه نمی‌کند.

در آخر

آشنایی با دلایل بالقوه مشکل خارج نشدن تلویزیون هوشمند ایکس ویژن از حالت استندبای به شما کمک می‌کند که سریع‌تر بتوانید این اختلال را پیگیری و رفع کنید. جهت رفع عیب با کارشناسان ما در مادیران تماس بگیرید. با انجام این کار به‌راحتی، فرایند حل مشکل آغاز می شود و ایرادهای موجود رفع می شوند. اگر نیازی به تعویض و تغییر قطعات باشد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد چون قطعات و لوازمی کاملا نو و سالم در روند تعمیرات استفاده خواهند شد. برای رفع مشکلات احتمالی تلویزیون‌های ایکس‌ویژن فرایند ساده و سریعی پیش رویتان قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت ایکس ویژن مراجعه کرده و یا با بخش خدمات و پشتیبانی تماس بگیرید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*