loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

برای یک گیمر مهم‌ترین فاکتور برای لذت از بازی، انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ است. در دنیای امروز، سرگرمی و بازی دیگر مختص کودکان و نوجوانان نیست. بلکه گیمینگ و بازی از دنیای سرگرمی فراتر رفته و به یکی از تجارت‌های پول‌ساز دنیا تبدیل‌شده است.  صنعت گیمینگ باعث رقابت بین شرکت‌های ساخت کنسول و بازی شده به‌طوری که صنعت بازی روزبه‌روز بیشتر رشد می‌کند و بازی‌ها بیشتر به واقعیت دنیای ما نزدیک می‌شوند.

با راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ در وبلاگ ایکس ویژن کنار شما هستیم تا به شما بگوییم تلویزیون مناسب گیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی کدم‌اند.

شما در این مطلب موارد زیر را خواهید خواند:

  • چه تلویزیونی برای گیمرها مناسب‌تر ‌است؟
  • بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی کدم‌اند؟
  • بهترین سایز تلویزیون برای بازی
  • بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 4k
  • تلویزیون مناسب بازی 2022 را بشناسید
  • معرفی 5 مدل از بهترین تلویزیون های مناسب بازی ایکس ویژن
  • 5 پرسش مهم درباره خرید تلویزیون گیمینگ GAMING TV

چه تلویزیونی برای گیمرها مناسب‌تر ‌است؟

همان‌طور که میدانیم در دنیای امروز، یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین صنعت‌ها، گیمینگ و بازی است. رقابت شرکت‌های سازنده بازی و ساخت کنسول به حدی است که بودجه بسیار بالایی برای تشویق کاربران به بازی اختصاص داده‌اند. از طرفی گیمرها هم برای اینکه بتوانند نهایت لذت را از بازی ببرند، با یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، یعنی خرید تلویزیون گیمینگ و اینکه بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی کدام است مواجه‌اند.

تلویزیون مناسب گیمرها

برای تفریح کردن در کنار هیجان بازی با تلویزیون گیمینگ باید بدانید چه تلویزیونی برای گیمرها مناسب‌تر ‌است؟ و ویژگی تلویزیون گیمینگ چیست؟ در ادامه به‌صورت کامل در مورد فاکتورهای مؤثر در خرید تلویزیون مناسب بازی صحبت می‌کنیم.

5 ویژگی تلویزیون مناسب گیم

برای یک گیمر انتخاب تلویزیونی که جزییات را دقیق‌تر نشان دهد، رنگ‌های زنده و با عمق بیشتر داشته باشد و کیفیت تصویر بالاتر باشد، لذت بازی را دوچندان می‌کند. 5 ویژگی تلویزیون مناسب گیمینگ اینجاست.

1.       رزولوشن تلویزیون

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب تلویزیون مناسب گیم شاید کیفیت تصویر یا رزولوشن تلویزیون است. کیفیت تصویر تلویزیون از HD تا Full HD، 4K تا 8K متغیر است. (بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کیفیت تصویر تلویزیون)

انتخاب تلویزیون HD برای اجرای بازی خیلی منطقی نیست چراکه تعداد پیکسل‌های 720 × 1280 کیفیت بالای مورد انتظار گیمرها را فراهم نمی‌کند. برای انتخاب رزولوشن تلویزیون گیمینگ، دقت داشته باشید که اگر از کنسول‌های نسل جدید مثل PS5 یا Xbox Series استفاده می‌کنید کیفیت تلویزیون 4K می‌تواند انتظارات شمارا برآورده کند. مثلاً تلویزیون UHD 4K هوشمند ایکس‌ویژن سری 8 مدل XTU835 با برخورداری از کیفیت تصویر  UHD 4K در سایز تلویزیون 55 اینچ و پشتیبانی از تکنولوژی MEMC، لذت بازی را دوچندان می‌کند.

رزولوشن تلویزیون گیمینگ

کیفیت تصویر 8K باوجود بالاتر بودن تعداد پیکسل‌ها، هنوز در بین مدل‌های تلویزیون هوشمند در ایران رایج نیست و اگر هم موجود باشد، هزینه سنگینی برای شما رقم خواهد زد که شاید از لذت بازی کردن شما بکاهد ( دو دلیل که ثابت می‌کند تلویزیون 4K بهتر از تلویزیون 8K است)

طبیعی است که هر چه قدر رزولوشن تصویر بالاتر باشد تعداد پیکسل‌های تشکیل‌دهنده تصویر تلویزیون بیشتر بوده و کیفیت تصویر بالاتر می‌رود. البته برای انتخاب تلویزیون مناسب بازی فقط رزولوشن مهم نیست بلکه نوع پنل تلویزیون هوشمند و تکنولوژی HDR و موارد دیگر که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم نیز مهم است.

تلویزیون هیا سری 8 ایکس ویژن مجهز به HDR10+

2.       زاویه دید و نوع پنل تلویزیون

انتخاب نوع پنل تلویزیون در هدفی که شما از گیم داشته باشید مؤثر است. اگر می‌خواهید در مورد انواع صفحه‌نمایش تلویزیون مثل LED، پنل Full HD، OLED و QLED اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین راهنمای انتخاب نمایشگر برتر را بخوانید.

 اما به‌طورکلی برای یک گیمر مهم است که تصاویر بسیار باکیفیت، زنده و نزدیک به واقعیت را در بازی تجربه کند. تلویزیون های LED به دلیل تنوع بالایی که دارند در سایزهای متوسط می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید تلویزیون گیمینگ باشند چون قیمت مناسبی هم دارند. اما اگر قیمت تلویزیون گیمینگ برایتان مهم نیست و می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید تلویزیون های QLED  را امتحان کنید. البته نمایشگرهای  LED و QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند بنابراین انتخاب تلویزیون ال ای دی برای بازی نمی‌تواند انتخاب نامناسبی باشد.

پنل IPS تلویزیون مناسب بازی

ازنظر زاویه دید، پیشنهاد دیگری که در خرید تلویزیون مناسب بازی داریم، پنل IPS است. مثلاً در مدل تلویزیون هوشمند ایکس‌ویژن سری 7 مدل XT755 که از پنل IPS بهره می‌برد، کیفیت تصویر Full HD در سایز 43 اینچ، تجربه لذت بخشی از برای به مخاطب ارائه می‌کند.

3.       زمان پاسخ دهی و نرخ نوسازی

زمان پاسخ دهی در بازی بسیار تأثیر دارد چراکه هرچه زمان پاسخ دهی کمتر باشد حرکت دوربین بازی روان‌تر است. زمان پاسخ دهی تلویزیون مناسب بازی درواقع سریع‌ترین تغییر پیکسل صفحه‌نمایش از یک سایه خاکستری‌رنگ به رنگ دیگر است. اینکه سرعت زمان پاسخگویی تلویزیون چقدر باید سریع باشد بستگی به حداکثر میزان نرخ نوسازی یا ریفرش ریت تلویزیون خواهد داشت.

به‌عنوان راهنمای خرید تلویزیون باید بگوییم که اگر به دنبال این هستید که از نظر نرخ نوسازی، چه تلویزیونی برای گیمرها مناسب‌تر ‌است؟ باید بگوییم که تلویزیون‌ مناسب بازی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز هستند. البته اگر قیمت تلویزیون گیمینگ برای شما مهم نیست می‌توانید به سمت تلویزیون های با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بروید تا هیچان و لذت بیشتری از بازی را تجربه کنید.

نکته: مفهوم نرخ تأخیر را نیز برای خرید GAMIG TV در نظر بگیرید. نرخ تأخیر درواقع مدت‌زمانی است که طول می‌کشد تا تلویزیون تغییرات و دستورات را نمایش دهد. نرخ تأخیر ۳۰ میلی‌ثانیه یا حتی کمتر مناسب تلویزیون برای گیمینگ است.

4.       تکنولوژی HDR و عمق رنگ

یک گیمر حرفه‌ای با تکنولوژی HDR آشناست و می‌داند که یک تلویزیون مجهز به تکنولوژی HDR، مثل تلویزیون UHD 4K هوشمند ایکس‌ویژن سری 6 مدل XCU635 دارای کانترست، دقت رنگ و روشنایی تصویر بالاست. پشتیبانی از تکنولوژی HDR در هنگام بازی، یعنی در مقایسه با تصاویر معمولی جزئیات را بهتر ببینید و اجزای تصویر قابل‌لمس‌تر خواهد بود.

تکنولوژی HDR تلویزیون گیمینگ

5.       درگاه‌های ارتباطی و اتصالات

به‌عنوان یک گیمر برای انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ حتما اتصالات تلویزیون و درگاه‌های ورودی را در نظر بگیرید. بررسی ورودی‌های تلویزیون مناسب بازی از دو جهت اهمیت دارد: اول اینکه تلویزیون موردنظر ورودی‌های لازم را داشته باشد و دوم اینکه اتصالات از نسل جدیدتر باشند تا بهتر بتوانند محتواهای 4K و 8K را از سیستم یا کنسول بازی شما به تلویزیون انتقال دهند. مثلاً تلویزیون شما باید از مجهز به پورت HDMI باشد.

بهترین تلویزیون 4K HDR مناسب گیمینگ

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ و مناسب بازی کدامند؟

بعد از بررسی جامع فاکتورهای اساسی در خرید تلویزیون گیمینگ، وقت آن رسیده که چند مدل از بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی را به شما معرفی کنیم. البته با توجه به فاکتورهایی که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم، می‌توانید با بررسی مدل‌های تلویزیون ایرانی و خارجی موجود در بازار، نسبت به بودجه خود و هدفی که از خرید تلویزیون دارید، بهترین تلویزیون مناسب گیم را خریداری کنید.

برای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ، هزینه‌ای که می‌خواهید صرف خرید تلویزیون کنید بسیار مهم است. چون اکثر تلویزیون های مطرح خارجی مثل ال‌جی، سامسونگ، سونی و … با صفحه‌نمایش‌های OLED و QLED مناسب گیمینگ هستند، اما هزینه خرید بالایی را به شما تحمیل می‌کنند. درحالی‌که شما می‌توانید همان تکنولوژی‌ها را که برای گیم مناسب هستند، در تلویزیون های ایرانی جستجو کنید تا قیمت تلویزیون گیمینگ برایتان بسیار به‌صرفه‌تر باشد.

مثلاً اگر به دنبال تلویزیون بهترین تلویزیون 4K HDR مناسب گیمینگ سال 2022 باشید، باید برای خرید تلویزیون اولد ال‌جی که کیفیت 4K داشته و سایز صفحه‌نمایش آن 55 اینچ است، چیزی حدود 32 میلیون تومان هزینه کنید. درحالی‌که خرید یک تلویزیون باکیفیت ایرانی در ابعاد بزرگ‌تر باکیفیت 4K مثل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل xtu845 برایتان به‌صرفه‌تر است. این تلویزیون علاوه بر کیفیت تصویر فورکی، دارای پنل IPS است. پشتیبانی از تکنولوژی MEMC در تلویزیون 65 اینچ سری 8 ایکس ویژن مدل xtu845 باعث تماشای سریع، روان و بدون وقفه بازی و لذت مضاعف می‌شود.  



بهترین تلویزیون برای ps4

خیلی از شما به دنبال پیدا کردن بهترین تلویزیون برای ps4 هستند، دقت داشته باشید که کنسول‌های بازی Xbox یا PS چون دائماً در حال تغییر هستند و هرسال امکانات جدیدی را به قابلیت‌های قبلی اضافه می‌کنند؛ بهتر است در خرید تلویزیون گیمینگ دقت کنید تا تلویزیون مناسب گیم شما، بتواند هرسال متناسب با پیشرفت امکانات کنسول‌های بازی، شمارا شگفت‌زده کند.

بهترین تلویزیون برای ps4

برای خرید بهترین تلویزیون برای ps4 چند فاکتور را در نظر بگیرید:

تلویزیون 4K مناسب‌تر از تلویزیون LED است چراکه عمق رنگ مشکی ایجاد شده در تلویزیون های فورکی یک انتخاب هوشمندانه برای گیمینگ است. همچنین بهترین تجربه کاربری در بازی‌های HDR استفاده از تلویزیون فورکی است.

اگر دنبال تلویزیون‌های مخصوص PS5 و Xbox Series X هستید، تلویزیونی انتخاب کنید که درگاه HDMI نسل جدید مثل HDMI 2.1 داشته باشد که مناسب‌ترین پورت برای استفاده از کنسول‌های بازی است.

تکنولوژی MEMC در گیم، باعث تجربه فراتر از انتظار شما از بازی می‌شود. بنابراین در خرید تلویزیون مناسب گیم، پشتیبانی از تکنولوژی MEMC را مدنظر قرار دهید.  



بهترین سایز تلویزیون برای بازی

همان طور که کیفیت تصویر تلویزیون برای بازی مهم است، توجه به سایز تلویزیون هم ضروری است. بهترین سایز تلویزیون بستگی به مدل‌هایی دارد که در دسترس شما هستند. رایج ترین ابعاد تلویزیون 42، 50، 55، 65 و 75 اینچ هستند.

لزوما  بزرگ‌ترین به معنای بهترین نیست. شما باید به محل قرارگیری تلویزیون و فاصله توجه کنید و سایز مناسب برای متراژ خانه خود را انتخاب کنید. توصیه ما این است که اگر در حین بازی خیلی به تلویزیون خود نزدیک هستید، ابعاد تلویزیون پایین انتخاب کنید.

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 4k

با توجه به این که در دنیای امروز فیلم‌ها و یا بازی‌ها با کیفیت بالایی تولید می‌شوند، نیاز به خرید تلویزیون 4k هر روز بیشتر می‌شود. تلویزیون‌های 4k، درواقع رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. تلویزیون هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشد، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های 4k ایکس ویژن با بیش از 8 میلیون پیکسل، تصاویر را به کیفیت بی نظیری به نمایش می‌گذارد.

تلویزیون مناسب بازی 2022 را بشناسید

گیمرهای حرفه ای برای انتخاب تلویزیون مناسب بازی 2022 باید 3 فاکتور را مد نظر قرار دهند:

  1. رزولوشن 4K
  2.  پشتیبانی از تکنولوژی HDR  یا محدوده دینامیکی بالا
  3. تاخیر ورودی کمتر

اگر قیمت خرید تلویزیون گیمینگ برایتان مهم نیست از مدل های خارجی و برندهای مطرح اقدام به خرید تلویزیون کنید اما اگر می خواهید یک تلویزیون با کیفیت ایرانی تهیه کنید که علاوه بر قیمت مناسب، از هر 3 فاکتور رزولوشن 4K، تکنولوژی HDR و تاخیر ورودی کمتر برخوردار باشد حتما به صفحه تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سر بزنید.

تلویزیون مناسب بازی 2022

معرفی 5 مدل از بهترین تلویزیون های مناسب بازی ایکس ویژن

اگر می‌خواهید تلویزیونی مناسب گیمینگ خریداری کنید، بهتر است ویژگی‌های تلویزیون‌ها را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بازی‌های هیجان‌انگیز و لذت بخش را در قابی مناسب تجربه کنید. در این قسمت چند نمونه از بهترین تلویزیون‌های ایکس ویژن که برای گیم مناسب هستند بیان می‌کنیم:

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سری 8 مدل XTU845

تلویزیون ایکس ویژن مدل XTU845 با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد گزینه خوبی برای بازی‌های کامپیوتری است. در این مدل تکنولوژی HDR10 به کار گرفته شده که باعث می‌شود رنگ‌ها به صورت طبیعی و زنده دیده شوند. همچنین پنل LED در تلویزیون مدل XTU845 با بیش از 8,3 میلیون پیکسل، کیفیت واقعی تصاویر را به نمایش می‌گذارد.

وجود اسپیکر در بخش جلویی این تلویزیون، هیجان بازی را دوبرابر می‌کند. مهم‌تر از همه تکنولوژی MEMC در این مدل، تصاوری سریع، روان‌تر و بدون لگ (Lag) را به نمایش می‌گذارد که سرعت حرکت در بازی را به خوبی نشان می‌دهد.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سری 8 مدل XTU855

یکی دیگر از تلویزیون‌های ایکس ویژن که برای بازی مناسب است سری 8 مدل XTU855 است. این مدل با پنل LED و فناوری HDR10 با بالاترین درجه کیفی است که تصاویر و رنگ‌ها را به صورت واقعی نشان می‌دهد. همچنین تکنولوژی MEMC در این مدل به کار برده شده است و مجهز به سیستم عامل اندروید است.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سری 8 مدل XTU865

تکنولوژی MEMC از جدیدترین تکنولوژی‌های استفاده شده در تلویزیون‌های ایکس ویژن و مدل XTU865 است. در این تکنولوژی تصاویر با سرعت بالاتر و جزئیات بیشتری نشان داده می‌شوند. به همین دلیل این ویژگی در بازی‌های کامپیوتری کاربرد بسیاری دارد. سیستم عامل اندروید ورژن 11 در این مدل، قابی فراتر از یک نمایشگر معمولی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا به وسیله آن بتوانند با اتصال به اینترنت، از امکانات وسیع و متنوع آن بهره‌مند شوند. همچنین این تلویزیون با وجود سیستم صوتی قدرتمند Pure Sound تکمیل می‌شود.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سری X مدل X15

فناوری DOLBY ATMOS در تلویزیون QLED UHD 4K هوشمند ایکس‌ویژن سری X مدل X15 تجربه صدای شگفت انگیز را فراهم می‌کند. این مدل با قابلیت HBB TV می باشد که با استفاده از آن می‌توانید همزمان با پخش صدا و تصویر از طریق اتصال به اینترنت به محتوای دیگر مانند بازی و … از طریق اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشید. با تکنولوژی MEMC در این تلویزیون تصاویر را با کیفیت بهتر و کمترین تاری موقتی در حالت‌های حرکتی نمایش می‌دهد.

تلویزیون ایکس ویژن مدل X15 با پنل IPS از هر زاویه‌ای تماشایی است. تکنولوژی HDR10 تلویزیون هوشمند X15  ایکس ویژن رنگ‌هایی زنده و واقعی را به نمایش می‌گذارد که انتخاب خوبی برای گیمینگ است.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن سری 7 مدل XT755

قابلیت‌های وجود در تلویزیون XT755 این امکان را ایجاد می‌کند تا با خیال راحت بازی‌های خود را اجرا کنید. وجود سیستم صوتی معتبر Pure Sound در این تلویزیون‌ها، باعث ایجاد صدایی رسا و با کیفیت می‌شود و وضوح تصویر FULL HD در تلویزیون‌ هوشمند سری 7 ایکس ویژن مدلXT755  باعث نمایش تصاویری با کیفیت و شفاف می‌شود. همچنین پنل IPS منجر می‌شود تا از هر زاویه‌ای که به صفحه نمایش بنگرید، صفحه نمایشگر به اندازه زاویه مستقیم، کیفیت خود را حفظ کند.

سوالات متدول درباره تلویزیون خرید تلویزیون گیمینگ

در بخش پایانی به 5 پرسش مهم و پرتکرار گیمرها برای خرید تلویزیون گیمینگ GAMING TV پاسخ‌خواهیم داد:

بهترین تلویزیون 4K HDR مناسب گیمینگ سال 2022 کدام است؟
در جواب باید گفت با توجه به پیشرفت کنسول‌های بازی و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این کنسول‌ها، تلویزیون مناسب بازی 2022 تلویزیونی است که ضمن پشتیبانی از رزولوشن 4K، مجهز به پورت HDMI 2.1 باشد.

چه اندازه‌ای از صفحه نمایش تلویزیون مناسب بازی است؟
پاسخ به این سؤال به چند عامل بستگی دارد. انتظار شما از کیفیت تصویر، متراژ منزل و بودجه خرید تلویزیون. برای اطلاع از اندازه صفحه نمایش مقاله راهنمای سایز تلویزیون را بخوانید. هر چند پیشنهاد ما به شما انتخاب تلویزیون 55 اینچ به بالاست.

تکنولوژی HDR برای بازی چه اهمیتی دارد؟
HDR در تلویزیون گیمینگ با ایجاد تضاد رنگ فوق‌العاده در نقاط مشکی و سفید، رنگ اصلی تصاویر را به نمایش می‌گذارد و لذت دوچندانی از بازی به گیمر می‌دهد. کنتراست بالای تصویر با تکنولوژی HDR، سبب به نمایش درآمدن تاریک‌ترین رنگ مشکی و روشن‌ترین رنگ سفید خواهد شد.

نرخ نوسازی تلویزیون گیمینگ باید چقدر باشد؟
در حال حاضر در بین تلویزیون های ایرانی و برخی از مدل‌های خارجی، نرخ نوسازی 60 هرتز است که برای تجربه بهتری از بازی باید هزینه بیشتری بپردازید و به سمت تلویزیون های 120هرتزی بروید.

بهترین تلویزیون گیمینگ ایرانی کدام است؟

در میان برندهای ایرانی، تلویزیون‌های مناسب گیمینگ بسیاری مانند تلویزیون‌های ایکس ویژن وجود دارد که کیفیت بالایی هم دارند. با بررسی‌هایی که انجام دادیم در بالا چند مورد از بهترین تلویزیون‌های مناسب بازی را معرفی کردیم.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*