loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

نکاتی در مورد نمک ماشین ظرفشویی

امروزه از مهمترین خواسته های کاربران ماشین ظرفشویی درخشش و شفافیت ظروف است. از این رو شاید بتوان گفت اصلی ترین انگیزه آنها از خرید ماشین ظرفشویی همین موضوع باشد. بعضی وقت ها علیرغم استفاده از بهترین برند قرص شستشو همچنان ظروف کریستالی کدر و چرب هستند. در صورت مواجهه با چنین اتفاقی قطعاً نیازمند استفاده از نمک ظرفشویی مرغوب برای از بین بردن جرم قطعات دستگاه و بهبود عملکرد شستشو هستیم. اینجاست که این سؤال پیش می آید که نمک ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی چیست و وظیفه آن

همانطور که میدانید ماشین ظرفشویی با فشار آب زیاد ظروف را شستشو می دهد. این فشار آب میتواند موجب ایجاد خط و خش بر روی ظروف شما شود. اینجاست که نمک ظرفشویی با کاهش سختی آب از بروز این مشکل جلوگیری می کند.  بسیاری از افراد تصور می کنند زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنند احتیاجی به نمک ظرفشویی ندارند. در صورتی که این اشتباه بزرگی است. ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف نیاز به قرص و شوینده مناسب دارد. به همان میزان هم برای جلوگیری از کدر شدن ظروف و جلوگیری از خط و خش بر روی آنها نیاز به نمک ظرفشویی دارد.

یکی دیگر از کارایی های نمک ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است. این رسوبات در طول زمان موجب گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی می شوند. و این باعث می شود فشار بیشتری برای پمپ کردن آب به موتور دستگاه وارد شود. در نتیجه عمر دستگاه کاهش پیدا کند. از طرفی رسوبات آهکی باعث می شوند تا دستگاه برای گرم کردن آب انرژی بیشتری مصرف کند. در نهایت موجب افزایش هزینه های ناشی از افزایش مصرف انرژی شود. اکنون که به اهمیت نمک ظرفشویی پی بردید حتماً همیشه از پر بودن مخزن نمک ظرفشویی اطمینان حاصل پیدا کنید. تا هیچ گاه ظروف شما کدر و تار نشود و از طرف دیگر به طول عمر دستگاه خود کمک کنید.

نمک ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

به طور معمول در همه ماشین ظرفشویی ها یک دریچه در کف دستگاه قرار گرفته است. که از طریق آن شما می توانید نمک را داخل دستگاه بریزید و از رسوب جرم داخل ظرفشویی جلوگیری کنید.

میزان نمک مورد نیاز ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بدون شک در عملکرد شستشوی ظروف نقش اساسی دارد. به نحوی که استفاده نکردن از آن سبب کدر شدن ظروف و حتی تمیز نشدن آنها می شود. بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه هستند که چه میزان نمک داخل مخزن بریزند. در نظر داشته باشید باید مخزن دستگاه را از نیمه پر کنید. تا در صورت مخلوط شدن نمک با آب داخل دریچه، محتوای مخزن به بیرون پاشیده نشود. البته توجه داشته باشید که مخزن نمک در اکثر برندها معمولاً دارای یک حجم هستند.

نمک ماشین ظرفشویی

استفاده همزمان قرص و نمک در ماشین ظرفشویی

قرص های ماشین ظرفشویی به دلیل ساختار شیمیایی قدرتمندی که دارند تمیزکنندگی فوق العادهای را برای کاربران رقم می زنند. به طوری که هر نوع چسبندگی و لکه ای را کاملاً از بین می برند. البته قرص های ماشین ظرفشویی همچنین میتوانند جرم و رسوب باقی مانده داخل دستگاه رانیز به خوبی پاک کنند. در نهایت یک ماشین ظرفشویی تمیز و پاکیزه را به شما تحویل دهند.

کاربرد نمک ظرفشویی

اما این پایان کار نیست، سختی آب از حل شدن مواد شوینده به طور کامل در هنگام شستشو جلوگیری می کند. حال لزوم استفاده از نمک همزمان با قرص در اینجا بیشتر خود را نشان می دهد، زیرا که نمک تا حد بسیار زیادی سختی آب را از بین برده و باعث نرمی آن می شود و در نهایت ظروف شما بسیار شفاف و بدون خط و خش به شما تحویل داده خواهند شد. بد نیست بدانید نمک یکی از ملزومات برای ظرفشویی است که برای همه دستگاه ها از هر برندی که باشد بسیار ضروری است.

تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی

قطعاً استفاده از نمک با کیفیت و مرغوب میزان چربی زدایی را در حد نسبتاً زیادی افزایش می دهد. استفاده از نمک تقلبی و نا مرغوب نه تنها سبب می شود تا ظروف شما آنچنان که باید تمیز نشود، بلکه موجب صدمه به دیگ ماشین ظرفشویی و ایجاد رسوب و جرم بیشتر داخل لوله ها نیز می شود. راه های بسیاری برای تشخیص نمک اصل از تقلبی وجود که رنگ شفاف و برفی دانه های نمک، حل شوندگی بسیار سریع، حک شدن تاریخ انقضاء، وزن ثابتی که شرکت های تولید کننده در نظر می گیرند و همچنین قیمت از مهم ترین مواردی هستند که با توجه به آنها شما می توانید به مرغوب بودن نمک ظرفشویی پی ببرید.

از کجا بفهمیم نمک ماشین ظرفشویی تمام شده ؟

کدر بودن و باقی ماندن لکه های چربی و کثیفی از جمله مواردی هستند که نشان دهنده اتمام نمک در ماشین ظرفشویی به حساب می آید. بسیاری از ماشین ظرفشویی ها با دارا بودن نشانگر در صورت اتمام نمک با چشمک زدن کاربر را مطلع می سازند که مخزن خالی شده است. اما اگر ماشین ظرفشویی شما این قابلیت را ندارد با مشاهده حداقل ماهی یک بار به دریچه می توانید از باقی ماندن مقدار نمک اطلاع پیدا کنید.

نمک ماشین ظرفشویی ریز یا درشت

با توجه به اقلیم های متفاوت آب و هوایی هر منطقه از سختی آب متغیری برخوردار است به طوری که این سختی آب مشکلاتی را از هر لحاظ برای کاربران در پیش دارد. زمانی که شما از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، اگر سختی آب را در نظر نگیرید و بدون استفاده از نمک ظروف خود را شستشو دهید بی شک صدمه هایی را به دستگاه وارد می کنید و همچنین ظروف کثیف و کدر را تحویل خواهید گرفت. به طور کلی نمک ظرفشویی دانه های درشت و سفیدی دارند که می توانند به طرز خارق العاده ای قطعات داخلی دستگاه را جرم گیری و رسوب زدایی کنند. کیفیت نمکی که خریداری می کنید می تواند در بالا بردن کیفیت شستشو تأثیر داشته باشد وگرنه ریز یا درشت بودن نمک از لحاظ کارایی تفاوت چندانی با هم ندارند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

اگر اقدام به خرید آنلاین از سایت ایکس ویژن کرده اید و هنوز مبلغ محصول را پرداخت نکرده اید. می توانید از طریق مراجعه به پنل کاربری و

بیشتر بخوانید ...

پس از دریافت کالا و بازگشایی جعبه، چنانچه محصول خریداری شده دارای آسیب دیدگی بود، خریدار میبایست تا 24 ساعت پس از تحویل کالا موضوع را به شرکت اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید ...

الف ) محصولاتی که پس از خرید، دارای نصب اجباری توسط تکنسین های مادیران هستند :

یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون های 43 اینچ و به بالا

ب ) محصولاتی که دارای نصب اجباری نیستند:

تلویزیون های 32 اینچ و به پایین

مانیتور

مطالعه بیشتر شرایط بازگشت کالا