loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

مشکل ویروسی شدن تلویزیون هوشمند از جمله تلویزیون ایکس ویژن یکی از اختلالات رایج است. عملکرد کلی دستگاه با این اختلال، به مشکل برمی‌خورد. اما نگران نباشید، در این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن به عیب‌یابی ناشی از ویروسی شدن و راهکارهای رفع مشکل برای استفاده مجدد از تلویزیون می‌پردازیم.

مشکلات تلویزیون های هوشمند

تلویزیون‌های اندرویدی یا همان تلویزیون هوشمند، با سیستم‌عامل اندروید که امکان اجرای برنامه‌ها و اتصال به اینترنت را دارند، همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنتی قابلیت آلوده شدن به ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب را دارند. مشکلات تلویزیون‌های هوشمند می‌تواند از موارد زیر باشد:

مشکلات تلویزیون های هوشمند

1- برنامه‌های مخرب

ممکن است برنامه‌های ناشناخته یا غیرقانونی را از منابع غیر معتبری دریافت کنید که حاوی ویروس‌ها، تروجان‌ها یا نرم‌افزارهای جاسوسی باشند. اگر برنامه‌ها را از منابع رسمی مانند Google Play Store یا مارکت های داخلی معتبر مثل بازار دریافت کنید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌موقع انجام دهید، خطر آلودگی به حداقل ممکن خواهد رسید.

2- سیستم‌عامل قدیمی

همیشه آخرین نسخه سیستم‌عامل را بر روی تلویزیون‌های اندرویدی خود نصب کنید.اگر تلویزیون‌های اندرویدی خود را به روز نکنید و از نسخه قدیمی سیستم‌عامل استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل شوید.

3- نرم‌افزارهای جعلی

ممکن است برخی از نرم‌افزارهای غیرقانونی با نام‌های مشابه نرم‌افزارهای معتبر موجود باشند. اگر برنامه‌ها را از منابع غیرمعتبری دریافت کنید، احتمالاً با یک نسخه جعلی مواجه می‌شوید که می‌تواند شامل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب باشد.

4- حملات فیشینگ

بعضی از ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب قادر به نمایش صفحات تقلبی می‌باشند که شبیه به صفحات وب رسمی بانک‌ها، خدمات آنلاین و موجودی و غیره هستند. مراقب این‌گونه برنامه‌های ناشناخته باشید.



علل انتقال ویروس به تلویزیون

همه تلویزیون‌ها چه تلویزیون هوشمند چه معمولی، ممکن است به ویروس آلوده شوند. علت ویروسی شدن تلویزیون‌ها می‌تواند به دلیل اتصال دستگاه‌های جانبی به تلویزیون مثل فلش USB باشد. همچنین استفاده از مرورگرها و نصب برنامه‌های ویروسی نیز از علل ویروسی شدن تلویزیون‌ها به‌حساب می‌آید.

پیشگیری از ویروسی شدن تلویزیون

برای کاهش خطر آلوده شدن تلویزیون‌های اندرویدی به ویروس‌، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • فقط برنامه‌های معتبر را از منابع رسمی مانند Google Play Store یا بازار دریافت کنید.
  • سیستم‌عامل تلویزیون‌های اندرویدی را به‌روز نگه‌دارید.
  • از یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس بر روی تلویزیون خود استفاده کنید.
  • از ویژگی‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید مانند قفل صفحه و کدهای PIN استفاده کنید.
  • هرگز اطلاعات شخصی و مالی خود را در صفحاتی که شک دارید وارد نکنید.
  • از ارتباط امن برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، به‌ویژه در هنگام ورود به حساب‌های آنلاین.

علائم ویروسی شدن تلویزیون

نشانه‌های ویروسی شدن تلویزیون هوشمند می‌تواند شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  • اجرای نامناسب برنامه‌ها
  • کند شدن سرعت لود شدن
  • افزایش تعداد تبلیغات
  • عملکرد نامناسب دستگاه
  • پیام‌های غیرمعمول روی تلویزیون

نشانه های ویروسی شدن تلویزیون ایکس ویژن

در بخش قبل گفتیم که مهم‌ترین نشانه های ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند ازجمله تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند اجرای نامناسب برنامه‌ها یا کند شدن عملکرد دستگاه باشد. یکی از شایع‌ترین علائم ویروسی شدن تلویزیون، سیاه شدن تصویر تلویزیون در هنگام نمایش تصاویر است. اما در حالت کلی، عملکرد غیرعادی تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند از نشانه های ویروسی شدن آن باشد. حالا سؤال اینجاست که اگر تلویزیون ویروسی شود چه کنیم؟

ویروس کشی تلویزیون ایکس ویژن

درباره اینکه تلویزیون شما ویروسی‌شده است یا خیر، اسکن کردن تلویزیون اقدامی است که می‌تواند به شما اطمینان دهد؛ شاید بپرسید چگونه تلویزیون را اسکن کنیم؟ این نکته را بگوییم که برای از بین بردن ویروس‌ها، یک اقدام فوری می‌تواند برگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه یا به‌اصطلاح ریست فکتوری تلویزیون باشد.

مراحل اسکن تلویزیون

  1. در اولین مرحله به بخش تنظیمات دستگاه یا همان setting بروید.
  2. از طریق بخش general به سکشن system manager بروید.
  3. گزینه  smart security را جستجو کنید.
  4. با کلیک بر روی گزینه Smart Security در ادامه از scan استفاده کنید.
  5. در این مرحله، دستگاه شروع به پیدا کردن ویروس می کند.
  6. در صورت وجود ویروس، دستگاه با یک پیغام این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

بررسی علت و راه حل برای:

کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن


آنتی ویروس برای تلویزیون اندروید

یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ویروسی شدن تلویزیون هوشمند، نصب آنتی‌ویروس روی تلویزیون است. این اقدام را باید قبل از ویروسی شدن تلویزیون انجام دهید تا پیشگیری لازم را انجام داده باشید.

معمولاً تلویزیون‌های هوشمند ایمن هستند چون برخی برنامه‌ها به‌طور پیش‌فرض رو آن نصب هستند؛ اگر برنامه‌های خود را از منابع معتبر دانلود کنید تلویزیون‌های اندرویدی معمولاً نیازی به نصب آنتی‌ویروس ندارند. اما یکی از بهترین آنتی‌ویروس ها برای تلویزیون های هوشمند اندرویدی، ESET Smart TV Security است. شما می‌توانید این برنامه را از Google Play دانلود کرده و بر روی تلویزیون هوشمند نصب کنید. پس از نصب، برنامه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به‌صورت خودکار در بازه زمانی مشخص، اقدام به اسکن تلویزیون کند.

ریست تلویزیون ایکس ویژن

گاهی مواقع یکی از اقدامات فوری هنگام ویروسی شدن تلویزیون، ریست فکتوری تلویزیون است. نحوه ریست کردن تلویزیون ایکس ویژن به دو روش انجام میشود:

  1. با استفاده از ریموت کنترل
  2. با استفاده از منوی تنظیمات

برگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون ایکس ویژن با ریموت کنترل:

  • هم زمان دکمه‌های  info + menu + mute + power را فشار دهید.
  • پس از مشاهده منوی مخفی روی صفحه‌نمایش، گزینه option را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینه option، دکمه reset را فشار دهید.
  • چند دقیقه منتظر بمانید تا تلویزیون روشن شود و تنظیمات آن به حالت اولیه برگردد.

برگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون ایکس ویژن با منوی تنظیمات:

در این روش به منوی تنظیمات رفته و گزینه تنظیمات کارخانه را فشار دهید. درنهایت برای ریست شدن تلویزیون هوشمند خود منتظر بمانید تا تلویزیون ایکس ویژن فرمت شود.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*