loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

در مورد HDR10 پلاس چقدر اطلاعات دارید؟ فرمت جدیدی از تکنولوژی های مرتبط با تصویر تلویزیون چقدر بر کیفیت نمایش تأثیرگذار خواهد بود؟ اگر نیاز به کسب اطلاعات درباره تفاوت hdr10 و hdr10+ دارید این مطلب تخصصی از وبلاگ ایکس ویژن را مطالعه کنید.

طبقه بندی عناوین در این مقاله به شرح زیر است:

  • HDR چیست؟
  • hdr 10 چیست؟
  • همه چیز درباره hdr10+
  • تفاوت hdr10 و hdr10+در چیست؟
  • کدام تلویزیون ایکس ویژن HDR10 دارد؟

HDR چیست؟

در مقاله قبلی از وبلاگ ایکس ویژن در مورد تکنولوژی HDR تلویزیون مفصل صحبت کرده ایم. در اینجا هم به طور مختصر می گوییم که فناوری HDR (High Dynamic Range) یا محدوده دینامیکی بالا برای آن به وجود آمد که تفاوت بین نقاط تاریک و روشن تصویر را با جزئیات بیشتر نمایش دهد.

عمر HDR زیاد نیست و به تازگی در سال 2015 رونمایی شده است. بنابراین تلویزیون های مجهز به HDR مثل تلویزیون های ایکس ویژن از جمله محصولات جدید بازار تکنولوژی هستند که طرفداران خود را پیدا کرده اند.

HDR چیست

تکنولوژی HDR در تلویزیون چه کاربردی دارد؟

فناوری HDR که نسخه آپدیت شده SDR (محدوده دینامیک استاندارد) است طیف وسیع تر و دقیق تری از دامنه رنگی را پوشش می دهد. این قابلیت به خصوص در تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون بسیار مفید است.

قابلیت HDR در تلویزیون کمک خواهد کرد تا:

  • نقاط تیره و روشن تصویر بهتر نمایش داده شود
  • نمایش دقیق تری از صحنه های طبیعی به دلیل دامنه رنگی بیشتر، قابل نمایش باشد
  • تصاویر تلویزیون واضح و واقعی باشد

تکنولوژی HDR10 تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن

hdr 10 چیست؟

قابلیت hdr10 متداول ترین فرمت رایج از سری فرمت های تکنولوژی HDR است. انواع دیگر فرمت های HDR عبارتند از:

  • HDR10
  • Hdr 10 پلاس
  • HLG
  • Dolby Vision
  • Advanced HDR Technicolor
hdr 10 چیست

اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم تکنولوژی HDR10 نقاط تیره را تیره تر و نقاط روشن را روشن تر نمایش می دهد. در نتیجه کنتراست یا تضاد نور و رنگ در تصویر تلویزیون بالا می رود که به طور غیر مستقیم بر کیفیت تصویر تلویزیون هم اثر گذار است.

همه چیز درباره hdr10+

Hdr 10 پلاس نسخه پیشرفته تر و قابل ارتقای تکنولوژی HDR است. گفتیم که HDR10 نقاط تیره را تیره تر و نقاط روشن را روشن تر نمایش می دهد. فرمت Hdr10+ به تازگی توسط کمپانی سامسونگ ارائه شده است. این فناوری برای سکانس به سکانس تصویر، دامنه پویا در نظر گرفته است که شباهت بیشتری به دالبی ویژن (یکی دیگر از فرمت های HDr) دارد.

هنوز بسیاری از تلویزیون ها به سیستم HDR10 مجهز نشده اند؛ اما HDR10 پلاس با ورود خود، هم جوانب مثبت این قضیه را به همراه دارد و هم دارای جوانب منفی مثل عدم آشنایی کاربران با این سیستم است.

همه چیز درباره hdr10+

تفاوت hdr10 و hdr10+در چیست؟

در یک جواب ساده به سوال تفاوت hdr10 و hdr10+ چیست؟ باید گفت:

تکنولوژی HDR10 یک استاندارد دامنه رنگی برای کل سکانس های یک فیلم ارائه می دهد. این الگو به صورت یکجا اجرا می شود. در نهایت با این فناوری، کیفیت تصویر ارتقا می یابد. اما فرمت HDR10+ قادر خواهد بود در فیلم های با تنوع سکانسی بالا، بهترین کیفیت تصویر را به هر سکانس اختصاص دهد. یعنی دامنه ای پویا از نقاط تیره و روشن را فراهم کند.

در یک تعریف اختصاصی تفاوت HDR10 با HDR10+ این است:
HDR10+ حداکثر روشنایی تصویر را به 4000 نیت می رساند. نیت (Nit) واحد اندازه گیری میزان روشنایی تلویزیون است. نیت بیانگر دو عامل شدت روشنایی (کاندلا) و مساحت روشنایی (متر مربع) است.

تفاوت hdr10 و hdr10+

کدام تلویزیون ایکس ویژن HDR10 دارد؟

حالا که درباره تفاوت hdr10 و hdr10+ همه چیز را دانستید؛ خبر خوب این است که تلویزیون های ایکس ویژن در سری 5،6،7 و 8 مجهز به تکنولوژی HDR10 هستند. شما با مراجعه به صفحه تلویزیون ایکس ویژن می توانید با انتخاب محصول مورد نظر خود جزئیات دقیق محصول را مشاهده و برای خرید آنلاین اقدام کنید.



ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*