loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

خرابی رنگ تلویزیون روی کیفیت تصویرش اثر زیادی می‌گذارد. این موضوع گاهی در تلویزیون ‌های ایکس‌ ویژن هم دیده می‌شود. در برخی از موارد، لکه ‌های رنگی در تصویر تلویزیون به‌وجود می‌آیند یا رنگ‌هایی مانند قرمز در تصویر غالب می‌شوند. مشکلات دیگری هم درباره رنگ تصویر این تلویزیون‌ها وجود دارد که برای عیب‌یابی و کشف دلیل، نیاز به نگاه کارشناسی است.

در ادامه این مطلب از وبلاگ ایکس ویژن می‌خواهیم درباره علت ایجاد لکه رنگی در تلویزیون ایکس ویژن صحبت کنیم. با دلایل خرابی رنگ در محصولات این برند بیشتر آشنا خواهید شد.

علت ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

مشکل ایجاد لکه های رنگی در تلویزیون ایکس ویژن بیشتر در محصولاتی از این برند با اندازه بزرگ دیده می‌شود. معمولا، در تلویزیون 50 اینچ و تلویزیون 65 اینچ این اختلال بروز پیدا می‌کند. چنین مشکلاتی در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهند و ناشی از بروز ایرادات در عملکرد دستگاه در بخش‌های LCD یا RBG هستند.

در برخی از موارد، مشکلات رنگ تلویزیون به رنگ ریشه در بک‌لایت تلویزیون(backlight)  و پنل آن بازمی‌گردد. تعمیرات پنل و این بخش‌ها از متخصصان خبره در این زمینه برمی‌آید. مشکلات دیگری هم در خصوص رنگ تلویزیون های ایکس ویژن وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

لکه ‌های رنگی در تصویر تلویزیون

لکه ها و تغییرات رنگی

امکان دارد که لکه های رنگی و تغییرات رنگ مختلفی در تلویزیون ایکس ویژن به شکل‌های مختلفی نمود پیدا کنند از جمله:

  • رنگ قرمز
  • رنگ سبز و حالت رنگین‌کمانی
  • دورنگی تصویر
  • شکل‌گیری رنگ اضافه

در ادامه به هریک از این مشکلات به صورت مجزا می‌پردازیم. البته پیش از ورود به جزئیات هریک از این مشکلات، باید بدانید که بیشتر این‌ مسائل در نتیجه خرابی و مخدوش‌شدن 2 گزینه زیر در تلویزیون پیش می‌آیند:

  • مشکلات بک‌لایت (backlight)
  • اختلالات در پنل

این را هم بدانید که در تلویزیون های ال ‌ای ‌دی (LED)، نقاطی به‌نام پیکسل برای ارائه و نمایش تصاویر وجود دارد. تخریب رنگ نمایشگر هم در اثر اختلالاتی است که در این بخش پیش می‌آید. ریشه‌یابی مشکلات و انجام تعمیرات از عهده هرکسی برنمی‌آید و نیاز به نگاه تخصصی و تجربه حرفه‌ای دارد. بنابراین می توانید برای عیب یابی و رفع هرگونه مشکل تلویزیون ایکس ویژن به واحد خدمات و پشتیبانی ایکس ویژن سر بزنید.

ایجاد رنگ قرمز در تصویر

یکی از مشکلاتی که برای رنگ تلویزیون های ایکس ویژن  پیش می‌آید، ایجاد لکه‌ای قرمز در تصویر است. علت ایجاد چنین مشکلی معطوف به پیکسل‌های تصویری می‌شود. روشن‌ماندن مداوم پیکسل‌ها، دلیل تشکیل نقاط قرمزرنگ است.

گاهی در تصویر رگه‌های قرمزی به‌وجود می‌آید که به‌واسطه اختلال در عملکرد ترانزیستورهای کنترل‌کننده پیکسل‌های تصویر شکل می‌گیرند. زمانی که این ترانزیستورها بار الکتریکی دریافت نمی‌کنند، نور از بخشی موسوم به RGB عبور نمی‌کند و پیکسل‌ها به شکل رگه یا نقطه‌هایی دیده می‌شوند که رنگ قرمزی دارند.

کنترل رنگ قرمز در تصویر تلویزیون ایکس ویژن چگونه است؟

برای رفع این مشکل از گرم‌کردن استفاده می‌شود. روند کار به این صورت است که دستمالی تمیز را با آب داغ مرطوب می‌کنند و بعد از قراردادن داخل یک پلاستیک، روی قسمت‌های لکه‌دار می‌کشند. حرکت کریستال مایع در بخش‌های مختلف پنل در اثر گرما، رنگ قرمز را از بین می‌برد.

یکی از روش‌های ساده برای حل احتمالی این مشکل هم به‌شرح زیر است:

  • تلویزیون را ۳۰ تا ۶۰ ثانیه خاموش و بعد روشن کنید؛
  • اگر مشکل حل نشد، گزینه «منو» را روی کنترل انتخاب کنید؛
  • گزینه تنظیمات و بعد «تصویر» یا «ویدئو» را انتخاب کنید؛
  • در این بخش از منو، گزینه کانورژنس (Convergence) را انتخاب کنید؛
  • با انتخاب رنگ قرمز و تغییر نوار مربوط به آن در این بخش، سایه قرمز را حذف کنید؛
  • با انتخاب گزینه خروج یا exit، تنظیمات رنگ به‌حالت طبیعی بازمی‌گردند.

سبز یا رنگین‌کمانی‌شدن تصویر

یکی از مشکلاتی که در رنگ تصویر تلویزیون های مختلف از جمله تلویزیون ایکس ویژن به وجود می‌آید، سبز شدن یا رنگین‌کمانی‌شدن تصویر است. این سبزشدن در نتیجه ضربه و فشاری است که بر صفحه تلویزیون وارد می‌شود. در واقع، عاملی بیرونی و فشاری خارجی باعث ایجاد لکه‌های سبز و مخدوش‌شدن تصاویر تلویزیون ایکس ویژن در این موارد می‌شود

بیشتر بخوانید : وصل کردن گوشی به تلویزیون

علت رنگین کمانی یا سبز شدن تصاویر تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

فشاری که به پنل دستگاه تحمیل شود، سه رنگ اصلی وسیله یعنی قرمز، سبز و آبی را به‌هم می‌ریزد. پالت رنگ‌های اصلی که دچار بی‌تعادلی شود، رنگ سبز پنل را فرامی‌گیرد. این مشکل در برخی از موارد هم به شکل رنگین‌کمان روی تصویر ظاهر می‌شود، یعنی به‌جای اینکه تصاویر سبز شوند، حالت رنگین‌کمانی پیدا می‌کنند. این مشکلات نیازمند تعمیر اساسی دستگاه و کارکردن روی پنل و پیکسل‌های آن هستند.

دورنگ‌شدن تصویر

علت ایجاد لکه رنگی در تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند موارد دیگری هم باشد. گاهی این موضوع به شکل دورنگ‌شدن تصویر خودش را نشان می‌دهد. منظور این است که با روشن‌کردن دستگاه، تصاویر با دو رنگ یا به حالت تیره و روشن دیده می‌شوند.

دلیل دو رنگ شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

دلیل این مشکل چیست؟ عامل اصلی بروز چنین مشکلی، مخدوش و خراب‌شدن بک‌لایت تلویزیون است. با تعویض لامپ بک‌لایت، این دورنگی تعمیر می‌شود. لامپ‌هایی که برای تعویض به‌کار می‌روند، به‌راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند . از همین رو، گاهی روند تعمیرات طول می‌کشد یا تعمیرکاران مجبور به استفاده از لامپ‌های دست‌دوم می‌شوند. در واقع، روند تعمیر و تعویض آنچنان دشوار نیست اما نبود لامپ برای برگرداندن وسیله به حالت طبیعی، گاهی زمان‌بر است.

ایجاد و رفع وجود رنگ اضافه در تلویزیون ایکس ویژن چگونه است؟

خرابی بک‌لایت، علت ایجاد لکه رنگی در تلویزیون ایکس ویژن است. بسیاری از مشکلاتی که برای رنگ دستگاه پیش می‌آید، ناشی از آن است. این بخش از تلویزیون که تخریب شود، گاهی رنگی اضافی درمیان رنگ‌های تصویر به‌وجود می‌آید. اگر پنل آسیب دیده باشد، راهی به‌جز تعویض آن با موردی نو و سالم نخواهد بود.



تعمیرات خرابی رنگ تلویزیون ایکس ویژن و ایجاد لکه

عیب‌یابی اولیه لکه ‌های رنگی در تصویر تلویزیون چیست؟ برای آگاهی از دلیل خراب‌ شدن رنگ تصویر و کشف علت ایجاد لکه رنگی در تلویزیون ایکس ویژن اهمیت زیادی دارد. اگر این بخش در گام نخست، به‌خوبی پیش برود، مشکلات در مسیری مشخص و بی‌دردسر رفع می‌شوند.

بعد از خرید تلویزیون هوشمند ایکس ویژن خیالتان راحت باشد. چرا که با تماس با کارشناسان مادیران جهت تعمیر خرابی رنگ تلویزیون ایکس ویژن می‌توانید، مشکلات رنگ و وجود لکه در تصویر را به‌سرعت حل کنید. تلویزیون های ایکس ویژن کیفیت تصویر بالایی دارند اما در دستگاه‌ های نمایشگر امروزی، احتمال بروز مشکلاتی که درباره رنگ گفته شد، به‌دلایل فشارها و آسیب‌های بیرونی وجود دارد. همچنین اگر قصد خرید تلویزیون جدیدی را برای خود یا دوستانتان دارید می‌توانید به راهنمای خرید تلویزیون در وبسایت ایکس ویژن مراجعه کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*