loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

مشکل گم شدن کنترل تلویزیون، خرابی و یا ضعیف شدن باتری آن، برای خیلی از افراد پیش آمده. به همین دلیل سازندگان تلویزیون‌های هوشمند که همواره به دنبال ارتقای سطح کیفی و افزایش رفاه مردم هستند، یک راهکار مناسب ارائه دادند و آن امکان استفاده از گوشی موبایل به جای کنترل تلویزیون است.

بنابراین دیگر برای عوض کردن کانال‌ها، پخش یا نگه داشتن ویدئو، کم و زیاد کردن صدا و موارد دیگر، به کنترل فیزیکی نیازی نیست و می‌توانید تمامی این کارها را از طریق گوشی خود انجام دهید. در ادامه همراه ایکس ویژن باشید تا شما را راهنمایی کنیم چگونه از گوشی موبایل خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید. همچنین آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون را از سری مطالب مرتبط با این موضوع از دست ندهید.

آموزش کنترل انواع تلویزیون با گوشی موبایل

استفاده از گوشی همراه به جای کنترل تلویزیون اندرویدی، به راحتی و سهولت تماشای تلویزیون کمک می‌کند. به این خاطر که استفاده از گوشی برای تایپ کردن و جستجو راحت‌تر از ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی است و همچنین این کنترل‌ها اگر دچار خرابی و ایراد شوند، بسیار کمیاب هستند.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از 3 طریق انجام می‌شود. روش اول از طریق اینترنت، می‌توانید گوشی و تلویزیون را به هم متصل کنید و با گوشی هوشمند خود به بخش‌های مختلف تلویزیون دسترسی داشته باشید. این ارتباط مجازی به صورت وایرلس برقرار می‌شود و به همین دلیل برای استفاده از آن نیازی نیست به تلویزیون نزدیک باشید.

روش دوم که برخی گوشی‌های موبایل به آن مجهز هستند، فناوری مادون قرمز است که در چند مرحله می‌توانید گوشی خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید. روش سوم تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از طریق بلوتوث است. در این روش بلوتوث اتصال بین گوشی و تلویزیون را برقرار می‌کند. در ادامه به آموزش تبدیل انواع گوشی به کنترل تلویزیون می‌پردازیم.

تبدیل گوشی موبایل به کنترل تلویزیون

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون اندرویدی

  1. گوشی هوشمند و تلویزیون اندرویدی خود را به یک شبکه اینترنت مشترک متصل کنید.
  2. برنامه کنترل تلویزیون برای گوشی (Android TV Remote Control app) را روی گوشی خود باز کنید.
  3. در صفحه باز شده روی نام تلویزیون اندرویدی خود کلیک کنید.
  4. یک کد روی صفحه تلویزیون شما نشان داده می‌شود.
  5. کد را در گوشی خود وارد کنید تا دستگاه‌ها با هم جفت شوند.
  6. سپس بر روی گوشی شما امکانات کنترل تلویزیون ظاهر می‌شود.

کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ

برای کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ نیز می‌توانید برنامه Android TV Remote Control را به صورت رایگان از گوگل پلی دریافت کنید. پس از نصب برنامه گوشی و تلویزیون خود را به یک وای فای مشترک متصل کنید. ( یعنی تلویزیون و گوشی باید به یک مودم یکسان وصل باشند.)

سپس در گوشی خود بر روی گزینه Connect To Android TV کلیک کنید تا تلویزیون‌های در دسترس را به شما نشان دهد. بعد از کلیک بر روی نام تلویزیون، یک کد روی تلویزیون نمایش داده می‌شود که با وارد کردن کد در گوشی اتصال برقرار می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از آن صدای تلویزیون را کم یا زیاد کرده و یا کانال را تغییر دهید.

کنترل تلویزیون با گوشی اپل

برای تبدیل گوشی اپل به کنترل تلویزیون باید برنامه Universal Remote TV Smart را نصب کنید. این برنامه برای تبدیل گوشی‌های آیفون به کنترل اکثر تلویزیون‌های اندرویدی استفاده می‌شود. این برنامه هم از طریق اتصال به یک وای فای مشترک کار می‌کند و باید تلویزیون و گوشی را به یک مودم یکسال متصل کنید.

در مرحله بعد پس از انتخاب تلویزیون خود در گوشی موبایل، باید کدی را که در تلویزیون نمایش داده می‌شود در موبایل خود وارد کنید. سپس گوشی شما مانند یک کنترل تلویزیون عمل می‌کند و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برنامه دیگری که برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون در گوشی‌های آیفون مناسب است، برنامه justBlip است که باید از اپ استور دانلود شود. پس از دانلود، مانند برنامه قبل تلویزیون و گوشی را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کرده و وارد اپلیکیشن شوید و گزینه find TV را بزنید. پس از نمایش لیست نام تلویزیون‌ها، دستگاه خود را انتخاب کرده و بر روی connect کلیک کنید. سپس پیغامی که روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده می‌شود تایید کنید و از گوشی خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی شیائومی

بسیاری از گوشی‌های هوشمند شیائومی با فرستنده مادون قرمز هستند که امکان کنترل تلویزیون را فراهم می‌سازد. مادون قرمز یا IR Blaster، درواقع یک ویژگی سخت‌افزاری است که گوشی همراه شما را به یک کنترل واقعی برای تلویزیون، پخش‌کننده موسیقی، پروژکتور و موارد دیگر تبدیل می‌کند.

پس در ابتدا بهتر است مشخصات گوشی خود را بررسی کنید که آیا فرستنده مادون قرمز دارد یا خیر. تشخیص آن به این صورت است که اگر موبایل شما IR Blaster داشته باشد در قسمت اینترنت و ارتباطات، جلوی مادون قرمز تیک خورده، در غیر این صورت به صورت x نشان داده شده است.

اگر گوشی شما این قابلیت را نداشت، می‌توانید اپلیکیشن Mi Remote Controller را نصب کنید. پس از نصب به برنامه وارد شده و بر روی نام تلویزیون خود کلیک کنید. در این مرحله برنامه دکمه‌های مختلف تلویزیون را به شما نشان می‌دهد. باید دکمه‌ها را تست کنید تا دکمه‌های نمایش داده شده بر روی گوشی با تلویزیون شما سازگاری داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید از تمام دکمه‌های کنترل بر روی گوشی خود استفاده کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی ال جی

گوشی‌های ال جی هم مانند سایر گوشی‌های اندرویدی با نصب اپلیکیشن مناسب و یا از طریق بلوتوث، می‌تواند امکان تبدیل به کنترل تلویزیون را فراهم کند. پس از نصب برنامه و ارسال کد بر روی تلویزیون می‌توانید از امکانات کنترل استفاده کنید.

معرفی اپلیکیشن برای کنترل تلویزیون با گوشی

برنامه‌های زیادی برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون در گوگل پلی و اپ استور وجود دارند و ما سعی کردیم بهترین برنامه‌ها را برای نصب معرفی کنیم. برنامه Android TV Remote Control app برای گوشی اندرویدی و همچنین گوشی سامسونگ، Mi Remote Controller برای گوشی شیائومی، برنامه Universal Remote TV Smart برای گوشی اپل مناسب هستند.



سوالات متداول درباره اینکه چطور گوشی به کنترل تلویزیون تبدیل می‌شود

چگونه تلویزیون را با موبایل کنترل کنیم؟

روش‌های مختلفی برای کنترل تلویزیون با گوشی وجود دارد. یک روش استفاده از فرستنده امواج مادون قرمز موبایل برای کنترل دستگاه‌های مختلف مثل تلویزیون است. اگر گوشی شما مجهز به فرستنده مادون قرمز نباشد، می‌توانید با اتصال همزمان تلویزیون و موبایل به یک شبکه وای فای و استفاده از اپلیکیشن مناسب، اقدام به کنترل تلویزیون با گوشی کنید.

چگونه گوشی را به کنترل تلویزیون ایکس ویژن تبدیل کنیم؟

پس از خرید تلویزیون ایکس ویژن، برای تبدیل گوشی موبایل به کنترل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن AnyMote Smart Remote را دانلود و اجرا کنید.
  • گوشی و تلویزیون را به یک مودم مشترک متصل کنید.
  • بعد از اتصال هر دو دستگاه به مودم، برنامه را باز کرده و مدل تلویزیون خود را جستجو کنید. بعد از انتخاب، یک کد بر روی تلویزیون ارسال می‌شود که پس از وارد کردن کد می‌توانید اقدام به کنترل تلویزیون با گوشی خود کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی اندروید امکان‌پذیر است؟

بله شما با گوشی اندرویدی خود می‌توانید تلویزیون را کنترل کنید. در گوگل پلی، برنامه‌های کنترل تلویزیون زیادی به صورت رایگان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تبدیل گوشی اندرویدی به کنترل تلویزیون

کلام آخر

این روزها هر کاری از تلویزیون‌های هوشمند برمی‌آید و با توجه به جدیدتر شدن گوشی‌ها، امکان سینک شدن گوشی و تلویزیون فراهم شده و با روش‌های مختلف می‌توان گوشی موبایل را به کنترل تلویزیون تبدیل کرد. کنترل تلویزیون با گوشی قابلیت جالبی است که استفاده از آن بسیار راحت است.

اگر گوشی هوشمند شما مجهز به قابلیت مادون قرمز باشد، از آن برای تبدیل به کنترل تلویزیون می‌توانید استفاده کنید. مادون قرمز که در سخت افزار گوشی قرار دارد می‌تواند فرمان‌هایی که به موبایل می‌دهید را به صورت امواج اینفراد به تلویزیون منتقل کند. اما اگر این امکان در گوشی شما وجود نداشته باشد می‌توان با وای فای یا بلوتوث به کنترل تلویزیون متصل شد که در بالا به طور کامل بیان کردیم. برای مطالعه مطالب بیشتر به وبلاگ ایکس ویژن سر بزنید.

نظرات 1

  1. حسین

    در کل دو راه برای کنترل با گوشی وجود داره:
    راه اول شبکه هست، که این راه حل دو مشکل داره اول اینکه حتما مودم می خواد و دوم اینکه روشن کردن تلویزیون امکانش نیست.

    دومین راه اینفرارد هست که مثل کنترل معمولی کار می کنه و گوشی های شیائومی دارند. البته نرم افزار mi remote روی تلویزیون ایکس ویژن من کار نکرد. تلویزیون tcl را انتخاب کردم و مود ۱ را تست کردم تلویزیون روشن شد. در حالی هرچی ایکس ویژن را انتخاب کردم وصل نشد.
    اینم تجربه من امیدوارم مشکلتون را حل کنه.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*