loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

کیفیت صدای تلویزیون یکی از فاکتورهای اصلی هنگام خرید تلویزیون محسوب می شود. حتی خیلی از مخاطبان به دنبال خرید تلویزیونی با سیستم صوتی چند بعدی با صدای فراگیر هستند که سینما را به خانه بیاورند. قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن اتفاق آزاردهنده‌ای است که ممکن است هنگام تماشای برنامه موردعلاقه شما پیش بیاید.

اما نگران نباشید؛ این مشکل رایج که بسیاری از برندهای مشهور هم با آن درگیر هستند به‌راحتی توسط خودتان قابل‌حل است. در این مطلب که درباره رفع مشکلات صدا در تلویزیون ایکس ویژن  است با وبلاگ ایکس ویژن همراه باشید.

تنظیم صدای تلویزیون

وقتی که قصد خرید تلویزیون هوشمند داشته باشید. میزان تعادل صدای تلویزیون و میزان شفافیت صدا به‌ اندازه کیفیت تصویر، مهم است. خیلی از مخاطبان ممکن است تلویزیون با کیفیت داشته باشند اما چون هنوز با تنظیمات صدای تلویزیون آشنا نیستند؛ لذت کافی را از تماشای فیلم و سریال یا گوش دادن به موسیقی نبرند.

معمولا مشکلاتی که در صورت عدم تنظیم صدای تلویزیون برایتان پیش خواهد آمد عبارتند از:

  • واضح نبودن، کم یا زیاد بودن صدا
  • زیاد بودن صدای دیالوگ ها، افکت صدا و موسیقی متن
  • واضح نبودن صدای بازیگران فیلم
  • مسدود شدن صدای بلندگوها در اثر قرار گرفتن تلویزیون در جای نامناسب
  • خفه شدن فرکانس صدا به دلیل محیط نامناسب اتاق

در این بخش درباره تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن صحبت می‌کنیم تا به شما در شنیدن صدای شفاف خروجی از این تلویزیون کمک کرده باشیم.

این مقاله را از دست ندهید: مشکلات تلویزیون و راهنمای کامل برطرف کردن آن‌ها

تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن

وقتی‌که دکمه MENU روی ریموت کنترل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را می‌زنیم، در بخش تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن با گزینه‌های زیر مواجه می‌شویم که می‌تواند در بخش تقویت صدای تلویزیون هم کاربرد داشته باشد:

تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن
  1. حالت صدا: شامل دسته‌بندی استاندارد / فیلم / موسیقی / اخبار / کاربر که می‌توانید بسته به نیاز خود، هریک از
  2. حالت‌های مذکور را انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما انتخاب حالت صدای استاندارد است. لازم به ذکر است که با انتخاب حالت کاربر، امکان دسترسی به تنظیمات جزئی‌تر صدا همچون صدای بم و صدای زیر فراهم می‌شود.
  3. خروجی صدا: با استفاده از گزینه خروجی صدا در بخش تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن، به حالت بلندگوی داخلی، ARC، HDMI، بلوتوث و هدفون دسترسی خواهید داشت.
  4. توازن: شما می‌توانید با استفاده از گزینه توازن، بلندی صدای بلندگوهای چپ و راست را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
  5. گزینه کنترل خودکار صدا: یکی از قابلیت‌های جالب تلویزیون ایکس ویژن، گزینه کنترل خودکار صداست. با استفاده از این ویژگی، بلندی صدای خروجی تلویزیون را به‌طور خودکار تنظیم کنید. به‌طوری‌که در صورت بالا بودن سطح صدا آن را کم کرده و در صورت پایین بودن صدا، آن را تقویت می‌کند.
  6. قابلیت برای افراد دارای مشکل شنوایی و بینایی: برای افراد دارای مشکل شنوایی، در صورت ارسال اطلاعات از طرف فرستنده، زیرنویس نمایش داده خواهد شد. همچنین با استفاده از منوی توضیحات صوتی، منوی صدای راهنمای نابینایان جهت تنظیم حجم صدای راهنما روشن می‌گردد.
  7. زبان صوتی: در صورت ارسال زبان‌های صوتی دیگر توسط فرستنده، می‌توان سایر زبان‌های در دسترس را فعال کرد.
  8. سایر تنظیمات: با استفاده از گزینه سایر تنظیمات و انتخاب گزینه‌های خروجی شامل صدای دیجیتال / تأخیر SPDIF/ صدای فراگیر و حالت فقط صدا می‌توانید هرگونه تنظیماتی که نیاز دارید را اعمال کنید.

خروجی صدای تلویزیون ایکس ویژن

حالت صدای خروجی پورت OPTICAL برای خروجی صدای دیجیتال در تلویزیون ایکس ویژن به کار می رود. این قابلیت در برخی از ورودی‌ها در دسترس می باشد. برای بهره مندی از این ویژگی، با استفاده از کلیدهای جهتی روی ریموت، می‌توانید یکی از گزینه‌های PCM یا RAW را انتخاب کنید.

حالت های مختلف صدا در تلویزیون ایکس ویژن

در منوی تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن حالت‌های زیر وجود دارد:

  • صدای فراگیر: که با استفاده از این گزینه می‌توانید صدای فراگیر را برای بالا بردن کیفیت صدای تلویزیون ایکس و فعال کنید.
  • فقط صدا: این حالت برای لذت بردن از موسیقی طراحی‌شده است. در این حالت تصویر تلویزیون خاموش شده ولی همچنان صدا پخش می‌شود. همچنین برای خارج شدن از این حالت می‌توانید هر کلیدی به‌جز کلیدهای تنظیم صدا را فشار دهید.
حالت های مختلف صدا در تلویزیون ایکس ویژن

کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

یکی از اشکالات مربوط به صدا در تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند کم شدن صدا یا پارازیت باشد. برای رفع مشکل پارازیت در صدای تلویزیون ایکس ویژن موارد زیر را بررسی کنید:

  • اتصال کابل‌ها را کنترل کرده و مطمئن شوید که کابل ویدئو به ورودی صدا وصل نشده باشد.
  • ضعیف بودن سیگنال باعث وجود پارازیت در صدا می‌شود.


تنظیمات HDMI تلویزیون ایکس ویژن

کابل HDMI به‌عنوان یک درگاه ورودی، برای اتصال تلویزیون به دستگاه‌های دارای خروجی دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. قابلیت ARC مخفف عبارت Audio Return Channel به معنای کانال بازگشت صوت است. کاربرد ARC انتقال صدا بین یک دستگاه جانبی مثل DVD player متصل به تلویزیون، از طریق کابل HDMI است.

انتخاب خودکار ورودی HDMI

در صورت انتخاب گزینه خودکار ورودی HDMI، بااتصال یک منبع ورودی به تلویزیون، دستگاه به‌صورت خودکار به این منبع تغییر می‌کند. درصورتی‌که این گزینه را در حالت دستی قرار دهید، تلویزیون برای تغییر منبع ابتدا از کاربر سؤال می‌کند.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

به مهم ترین موضوع این مطلب می رسیم. یعنی بررسی علت قطع شدن صدا در تلویزیون ایکس ویژن که لازم است به طور دقیق درباره آن حرف بزنیم.

دلایل قطعی صدا در تلویزیون ایکس ویژن

اگر با مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن مواجه شدید، باید دو علت را بررسی کنید.

دلایل قطعی صدا در تلویزیون ایکس ویژن

علت قطع و وصل شدن تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند به دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشد. اگر کیفیت تصویر خوب است اما صدا قطع شده و می‌خواهید بدانید چرا تلویزیون ایکس ویژن صدا ندارد؟ موارد زیر را بررسی کنید:

  • بلندی صدای تلویزیون را بیشتر کنید.
  • مطمئن شوید که تلویزیون در حالت بی‌صدا یا Mute نباشد. برای امتحان این گزینه، دکمه Mute روی کنترل تلویزیون هوشمند ایکس ویژن را فشار دهید.
  • تنظیمات صدا را کنترل کنید.
  • مطمئن شوید که بلندگوهای داخلی سالم هستند
  • اگر از دستگاه جانبی متصل به دستگاه استفاده می‌کنید، مطمئن  شوید که بلندی صدای آن کم یا قطع نشده باشد.
  • در صورت استفاده از ورودی‌های AV یا Component از اتصال صحیح کابل‌ها مطمئن شوید.
  • اتصالات HDMI را بررسی کنید.
  • ممکن است ایراد از برد اصلی یا مین برد باشد. در اینصورت باید تعمیر تلویزیون را به سرویس کار ماهر بسپارید. یا از طریق ثبت درخواست تعمیر کالا، کار را به دست کاردان و متخصصان تعمیر تلویزیون ایکس ویژن بسپارید.

کلام آخر

اگر بخواهید از محصولی که خریداری کرده اید نهایت استفاده را ببرید، باید با کلیه ویژگی ها و امکانات آن آشنا باشید. خرید تلویزیون ایکس ویژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. شناخت امکانات صوتی و تنظیمات صوتی تلویزیون ایکس ویژن علاوه بر اینکه شما را به کیفیت صدای مورد انتظارتان میرساند؛ باعث می شود که در صورت مواجه شدن با مشکل قطعی صدای تلویزیون ایکس ویژن، بتوانید راه حل آن را پیدا کنید.
در این مطلب سعی کردیم درباره تنظیمات صوتی و رفع مشکلات صدای تلویزیون ایکس ویژن صحبت کنیم. در پایان اگر در خصوص استفاده از این محصول نظر، پیشنهاد یا انتقادی دارید با ما درمیان بگذارید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*