loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

هر سال خبرهایی از ظهور فناوری‌های جدید در تلویزیون به گوش ما می‌رسد که کیفیت تماشا را برای بیننده جذاب‌تر می‌کند. پس از معرفی و راه‌اندازی شبکه فراتر از سوی صدا و سیما، این شبکه مورد استقبال مردم قرار گرفت. هدف از راه‌اندازی آن استفاده از آخرین تکنولوژی برای ارائه محتوای با کیفیت بود و از تاریخ 99/9/9 شروع به کار کرد.

شبکه IRIB UHD اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت 4K و تکنولوژی HDR است. همچنین قابلیت پخش صدای دالبی را هم دارد. برای تماشای این شبکه، گیرنده تلویزیونی شما باید 4K باشد. اگر علاقه دارید تا شبکه فراتر در تلویزیون را مشاهده کنید و بدانید کدام تلویزیون‌ها شبکه فراتر دارند، با این مقاله از وبلاگ ایکس ویژن همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

شبکه فراتر چیست؟

شبکه فراتر اولین شبکه تلویزیونی ایران با کیفیت 4K است که با رزولوشن UHD یا 3840 در 2160 پخش می‌شود. در این رزولوشن حدود 8 میلیون و 300 پیکسل وجود دارد که نسبت به رزولوشن 1080 با 2 میلیون پیکسل، از کیفیت بالاتری بهره می‌برد.

شبکه فراتر در تلویزیون 4K

این شبکه تلویزیونی با فناوری رنگی WCG و HDR-HLG و با فناوری صدای محیطی چند کاناله و نرخ فریم 50 در ثانیه راه‌اندازی شده که بالاترین سطح استانداردهای حال حاضر پخش برودکست را در جهان داراست.

در این شبکه برنامه‌های متنوع شامل فیلم، مستند، انیمیشن، کلیپ و مسابقات ورزشی با کیفیت 4K پخش می‌شود. دریافت شبکه فراتر در تلویزیون برای جام جهانی بسیار مناسب است چرا که بازی‌های فوتبال به صورت زنده و با کیفیت بالا نمایش داده می‌شوند و مخاطبان زیادی بازی‌ها را از این شبکه می‌بینند. شبکه فراتر در تلوبیون قابل دسترسی است.

تماشای فوتبال در شبکه فراتر

دریافت شبکه فراتر از تلویزیون

برای دریافت شبکه فراتر در تلویزیون‌های هوشمند باید از قسمت تنظیمات (settings) یا منو (menu) به بخش تنظیمات کانال‌یابی مراجعه و روی گزینه کانال‌یابی خودکار کلیک کنید. پس از آن که کانال‌های جدید دریافت شد از لیست کانال‌ها به دنبال IRIB UHD بگردید. در صورتی که این کانال در لیست شما قرار نگرفته باشد به احتمال زیاد هنوز در استان شما تحت پوشش قرار نگرفته و یا این که تلویزیون شما 4K نیست

شبکه فراتر در ماهواره از طریق ماهواره بدر 5 با موقعیت 26 درجه شرقی و فرکانس 12322 عمودی در دسترس است.

آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر

توجه داشته باشید که به دلیل پهنای باند مورد نیاز شبکه 4K باید از آنتن مرغوب استفاده کنید. این که آنتن هوایی یا رومیزی باشد، تفاوتی ندارد. مهم این است از آنتن‌هایی که اکتیو هستند استفاده کنید زیرا آن‌ها توانایی بیشتری برای دریافت این شبکه دارند. پس بهترین آنتن برای شبکه فراتر را انتخاب کنید.

تلویزیون‌های ایکس ویژن ؛ مناسب برای دریافت شبکه فراتر

امروزه بر کسی پوشیده نیست که دنیای تلویزیون‌ها در حال حرکت به سوی کیفیت تصویر بهتر و امکانات کاربردی‌تر است. از گذشته تا به امروز، کیفیت تصویر در برندهای مختلف، دستخوش تغییرات زیادی شده و انتخاب تلویزیون مناسب را بیشتر از گذشته، چالشی‌تر کرده است.

با توجه به این که در دنیای امروز فیلم‌ها با کیفیت بالایی تولید می‌شوند، نیاز به خرید تلویزیون 4K هر روز بیشتر می‌شود. همچنین با رونمایی شبکه 4K فراتر از سمت صدا و سیما، مخاطبان بیشتری تمایل به خرید تلویزیون با تکنولوژی 4K دارند.

تلویزیون‌های ایکس ویژن مناسب برای شبکه فراتر

تلویزیون‌های ایکس ویژن، نمایشگرهایی هستند که بیش از یک تلویزیون، یک همراه هوشمند برای شما محسوب می‌شوند. این تلویزیون‌ها با دارا بودن تکنولوژی‌های پیشرفته مانند فناوری QLED شما را شگفت‌زده می‌کنند. از تصاویر با کیفیت تا صدای شگفت‌انگیز که تجربه جدید به شما می‌دهند. برای مشاهده تلویزیون‌های QLED ایکس ویژن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ویژگی‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن آن‌ها را برای مشاهده شبکه فراتر مناسب می‌کند که می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نمایش با شکوه جزئیات با تلویزیون‌های 4K

تلویزیون‌های 4K ایکس ویژن با قابلیتی که دارند، کیفیتی بی‌نظیر را در تماشای تصاویر ارائه می‌دهند. این تلویزیون‌ها با بیش از 8 میلیون پیکسل، تصاویر را با 4 برابر وضوح بیشتر نسبت به تلویزیون‌های Full HD نمایش می‌دهند. بنابراین این تلویزیون‌ها برای تماشای شبکه فراتر مناسب هستند.

فناوری HDR10 در تلویزیون‌های ایکس ویژن

فناوری HDR10 در تلویزیون‌های ایکس ویژن

بسیاری از مدل‌های سری X تلویزیون‌های ایکس ویژن مانند تلویزیون QLED مدل X15 پشتیبانی کامل از تکنولوژی HDR را دارند، که باعث ارائه روشنایی و کنتراست بهتر در تصاویر می‌شود. این تکنولوژی با افزایش نمایش نقاط روشن به صورت روش‌تر و نقاط تاریک به صورت تیره‌تر، عمق تصاویر را افزایش می‌دهد.



صدایی قدرتمند با Dolby Atmos

فناوری دالبی اتموس صدایی سه بعدی و کاملا 360 درجه ارائه می‌دهند و در دیدن تماشای فیلم یا در حین بازی تجربه صدای شگفت‌انگیز را برای شما فراهم می‌کند. این فناوری با اضافه کردن چندین کانال صوتی به سمت بالا، قادر است هر صدایی را در هر نقطه از فضا قرار دهد و حس عمق، ارتفاع، و جهت را به شما منتقل کند. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید صدای هلیکوپتر را بالای سر خود، صدای باران را پشت سر خود، و صدای گام‌ها را زیر پای خود بشنوید.

تکنولوژی دالبی اتموس در تلویزیون‌های 4K ایکس ویژن

سخن پایانی

شبکه فراتر که به صورت 4K از سوی صدا و سیما ارائه شده برنامه‌های متنوعی پخش می‌کند. این برنامه‌ها شامل فیلم، بهترین‌های مستند، پویانمایی و کلیپ‌های جذاب از طبیعت با کیفیت 4K است و مسابقات زنده ورزشی را هم نمایش می‌دهد که نحوه دریافت شبکه فراتر را در بالا توضیح دادیم. برای دریافت شبکه فراتر در تلویزیون نیاز است تا تلویزیون شما 4K باشد. همچنین بهتر است تلویزیون شما از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی کند تا بتوانید از کیفیت بسیار بالای نمایش رنگ این شبکه برخوردار شوید.

برای خرید تلویزیون 4K ایرانی وضوح تصویر یکی از ویژگی‌های پر اهمیت است. هر چه تعداد پیکسل‌های تشکیل‌دهنده یک تصویر در صفحه نمایشگر تلویزیون بیشتر باشد، جزئیات به صورت واضح‌تر و در سطح کیفی بالاتری در معرض دید قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های 4K ایکس ویژن مانند تلویزیون‌های سری X با بیش از 8 میلیون پیکسل، تصاویر را با کیفیت بی‌نظیری به نمایش می‌گذارد و از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*